O vozidle
Kompaktné vozidlo Toyota Corolla vyrábané od roku 2001 je už deviatou generáciou s týmto legendárnym menom. Deviata Corolla je tvarovo konzervatívny automobil, ktorý nadväzuje na ôsmu odvážnejšie tvarovanú generáciu. Konzervatívne tvary reflektujú fakt, že Corolla je predovšetkým solídnym rodinným vozidlom, ktorého už tradičnou prednosťou je vysoká spoľahlivosť. Deviata Corolla patrí k najspoľahlivejším autám svojej triedy a vôbec – teda pochopiteľne primerane k jej veku. Deviata generácia sa ponúkala v celej rade karosárskych prevedení. Okrem päťdverového bol k dispozícii aj trojdverový hatchback, kombi a tiež tradičný sedan. Toyota tiež uviedla kompaktné MPV Corolla Verso, ktoré sa však modelovo osamostatnilo. Okrem sedanu je tento model vlastne posledná Corolla, ktorá sa na európskom trhu predávala, hatchback bol totiž nahradený modelom Auris.
Interiér Corolly je priestorný, prekonáva väčšinu konkurentov svojej doby. Lenže tento fakt je vykúpený len malým batožinovým priestorom hatchbacku – pojme iba 290 litrov nákladu, čo je možno najmenej v triede. Sedan a kombi na tom sú oveľa lepšie, praktické kombi je v našich podmienkach v prípade deviatej generácie populárnejší. Interiér auta by si zaslúžil trochu atraktívnejšie materiály, Corolla pôsobí niekedy až príliš obyčajne a fádne.
Čo sa týka motorov, vyberie si takmer každý. Ponuka zážihových motorov je už veľmi solídna. Základom bola tisícštyristovka s výkonom 71 kW, ktorá pre pohon bohato dostačuje. Tisícšesťstovka poskytne 81 kW, motor 1,8 potom mal rovno tri výkonové verzie – 97, 100, a dokonca 141 kW, to všetko bez preplňovania. Na dosiahnutie špičkových parametrov stačilo premenné časovanie ventilov. Motory majú dostatok elánu, snáď len slabšie tisícosemstovky trochu zaostávajú za očakávaniami. Spotreba je pritom vo všetkých prípadoch priaznivá, bohužiaľ vo vyšších rýchlostiach výrazne stúpa. Diesely zastupovali najprv motory 2,0 D4-D o výkonoch 66, 81 a 85 kW, neskôr prišiel aj základný motor 1,4 D4-D, ktorý nahradil najslabší dvojliter. S ním má spoločný výkon 66 kW.
Výbava
Corolla deviatej generácie je síce nenápadný, ale často tiež veľmi solídne vybavený automobil. Základom je dobrá bezpečnostná výbava a naraziť na modely s klimatizáciou a radom ďalších komfortných prvkov nie je vôbec problém.
Design
Corolla deviatej generácie nepatrí medzi vzhľadovo najzaujímavejšie vozidlá. Karoséria má dosť konzervatívne tvary, na ktorých sa navyše začína mierne prejavovať ich vek. Málokto si však kupuje spoľahlivú a trvanlivú Corollu kvôli dizajnu.
Spotreba
Prakticky u všetkých motorov sa spotreba pohybuje na vcelku prijateľnej úrovni, avšak u tých benzínových výrazne stúpa s cestovnou rýchlosťou. Diesely dokážu byť príjemne úspornej za všetkých podmienok.
Jazdné vlastnosti
Corolla patrí k automobilom s vycibreným jazdným správaním. Podvozok je síce nastavený komfortnejšie, ale jazdné vlastnosti sú isté a ľahko čitateľné, auto dobre drží stopu a nevadí mu ani drsnejšie zaobchádzanie. Vyložene ostrý hot-hatch však nie je snáď ani variant T-Sport s motorom o výkone 140 kW.
Bezpečnosť
Corolla deviatej generácie prešla nárazovými testami Euro NCAP v roku 2002 so ziskom štyroch hviezdičiek z piatich možných. Je to robustne konštruovaný automobil, v jeho štandardnej výbave sa nachádzajú čelné a bočné airbagy vpredu. Z dnešného hľadiska je úroveň bezpečia stále veľmi slušná.
Praktickosť
Z hľadiska praktickosti sa u deviatej generácie Corolly bijú dva svety – veľký vnútorný priestor pre posádku a malý batožinový priestor hatchbacku. Ten pojme iba 290 litrov nákladu. Lepšiu prepravnú kapacitu však ponúkne sedan (u nás málo obvyklý) a kombi.
Komfort
Corolla deviatej generácie ponúka veľmi dobrý cestovný komfort. Posádka má dostatok miesta, sedadlá by mohli byť trochu lepšie. Interiér je vyrobený z kvalitných materiálov, ktoré však nevyzerajú úplne luxusne. Tlmenie nerovností je na veľmi dobrej úrovni a Corolla ho zvláda plavne a iste, odhlučnenie pohonných jednotiek je tiež dobré.
Prevádzkové náklady
Toyota Corolla patrí dlhodobo k veľmi spoľahlivým vozidlám a deviata generácia to len dokazuje. Vo svojej kategórii patrí k najspoľahlivejším autám. Za opravy teda najskor neutratíte zbytočne veľa peňazí. Nároky na palivo sú tiež väčšinou vcelku rozumné, takže celkové prevádzkové náklady by mali byť priaznivé.