Prečo kúpiť |
---|
Spoľahlivosť Dobrá ponuka vnútorného priestoru Dobrá výbava Veľmi dobrá ovládateľnosť Jazdný komfort Úsporné motory |
O vozidle
Toyota Corolla desiatej generácie sa na európskych trhoch ponúka výhradne ako sedan. Ostatné karosárske varianty totiž nahradil model Auris. S tým je desiata Corolla technicky spriaznená, sedan je však vzhľadovo úplne svojbytným modelom. Dizajn je konzervatívny, avšak veľmi elegantný, ani po rokoch vo výrobe nepôsobí nijako zastaralo. Nový model, ktorý prichádza na trhy v priebehu roka 2013, je však podstatne dynamickejší. Desiata Corolla je tak ideálna voľba pre konzervatívnych zákazníkov. Tí oproti Aurisu získajú nielen vzhľadovo svojbytný automobil, ale aj väčší vnútorný priestor (vzadu je predovšetkým viac miesta nad hlavou, plochá podlaha Aurisu zostáva) a objemný batožinový priestor. U neho si však zaslúži výčitku otváranie výhradne kľúčikom, nejde to ani diaľkovým ovládačom, a ani z interiéru. Vo vnútri chýba tiež madlo na zatváranie veka. Vstupný otvor je však na sedan celkom veľkorysý, zadné sedadlá je možné sklápať, a vytvoriť tak vcelku dlhú a takmer rovnú ložnú plochu. Interiér preberá tiež väčšinu prvkov z Aurisu, inak riešená je len stredová konzola. Spracovanie je na veľmi dobrej úrovni, odolné sú aj použité materiály.
Aj jazdný prejav Corolly si zaslúži pochvalu. Je to predovšetkým komfortné auto, ale nie zbytočne hojdavé, podvozok tlmí nerovnosti s veľkou istotou a nadhľadom. Pritom sú zachované veľmi dobré jazdné vlastnosti. Corolla nie je športový sedan, ale poctivá technika mu zaisťuje isté držanie stopy, a to aj v zákrutách. V nich prispieva k dobrému vyvážovaniu aj zadná časť vozidla, jej hmota pomáha zákruty elegantne vykružovať. Ani ostrejší jazdný štýl tak Corolle nevadí, hoci k nemu primárne nie je určená.
Výbava
Výbava Corolly desiatej generácie je solídna, ale v základe je skôr obyčajnejšia. Je tu elektronická výbava s centrálnym zamykaním, alebo napríklad vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá a štyri airbagy. Klimatizácia je súčasťou druhého stupňa Terra Cool, ktorý sa v neskorších rokoch stal štandardom. Získať teda dobre vybavená autá nie je na trhu ojazdených vozidiel problém.
Design
Toyota Corolla sa v desiatej generácii na európskom trhu predáva iba ako sedan. Ide o konzervatívne tvarovaný automobil, ktorému však nechýba nutná dávka elegancie. Rozhodne ide o jeden z najvyváženejší sedanov svojej triedy. Veľmi dobrým dojmom pôsobí i interiér auta.
Spotreba
Zážihové motory pod kapotou Corolly desiatej generácie síce nie sú preplňované, ale aj tak sa môžu pochváliť priaznivou spotrebou paliva. Veľmi úsporné sú potom tiež turbodiesely, ktoré sú na našom trhu menej obvyklou motorizáciou tohto modelu.
Jazdné vlastnosti
Corolla aj cez svoje konzervatívne zameranie a komfortné odpruženie prekvapí istými a dobre čitateľnými jazdnými vlastnosťami. Rozhodne to nie je športový sedan, ale vozidlo sa nezľakne ani ostrejších manévrov a je pri nich stále dobre ovládateľné. K dobrému správanie v zákrutách pomáha aj zadok automobilu, ktorý dodáva vozidlu lepšie rozloženie hmotnosti.
Bezpečnosť
V nárazových testoch Euro NCAP si Toyota Corolla desiatej generácie vyslúžila plné päťhviezdičkové hodnotenie. Stalo sa tak v roku 2007. Základom bezpečnostnej výbavy sú štyri airbagy, lepšie vybavené modely môžu mať dokonca aj špecialitu, akou je kolenný airbag. Corolla je robustné auto s veľmi dobrou úrovňou bezpečia.
Praktickosť
Toyota Corolla je jeden z najpraktickejších sedanov kompaktnej triedy. Batožinový priestor pojme 450 litrov nákladu a je prekvapivo dobre prístupný, sklopné sedadlá vytvoria aj dlhú ložnú plochu. Kritiku si zaslúži iba prístup do kufra výhradne pomocou kľúčika. V interiéri má posádka dosť miesta, ide o jeden z najpriestornejších automobilov kategórie.
Komfort
Sedan Corolla prináša veľmi dobrý jazdný komfort. Vydarené je tlmenie nerovností, vozidlo je vo svojom správaní plavné a isté. Pochvalu si zaslúžia aj pohodlné sedadlá a celková ponuka vnútorného priestoru v kabíne. Dobré sú aj použité materiály.
Prevádzkové náklady
Corolla patří tradičně k velmi spolehlivým vozům a platí to i pro její desátou generaci. Náklady na servis by se tak měly pohybovat v příznivých úrovních. Příznivá je také spotřeba paliva prakticky všech motorů, tedy i těch zážehových. Provozní náklady se tak drží celkově příjemně nízko.