




Prečo kúpiť |
---|
Výborné terénne vlastnosti Robustná konštrukcia Silné motory Spoľahlivosť |

O vozidle
Toyota Hilux je tradičný terénny pick-up japonskej automobilky, ktorý sa preslávil svojou spoľahlivou technikou a robustnú, takmer nezničiteľnou konštrukciou. To v podstate platí aj pre siedmu generáciu, vyrábanú od roku 2005 len s drobnými konštrukčnými zmenami a dvojicou faceliftov. Hilux má klasickú robustnú konštrukciu veľkých terénnych pick-upov s rámovým podvozkom a veľkú ložnou plochou za kabínou. Tá môže mať tri rôzne veľkosti – jednoduchú kabínu Single Cab, predĺženú verziu Extra Cab a dvojitú kabínu Double Cab. Všetky tri verzie majú rovnakú dĺžku približne 5,2 metra, odlišuje sa teda pomer priestoru pre posádku a pre náklad na ložnej ploche. Zatiaľ čo pri jednoduchej kabíne je dĺžka ložnej plochy 2,34 metra, v predĺženej kabíne 1,83 metra a pri dvojitej kabíne 1,54 metra. Užitočná hmotnosť všetkých verzií spoľahlivo prekračuje 700 kilogramov. Najobľúbenejším prevedením je to so zdvojenou kabínou, ktoré poskytuje aj výborné pohodlie pre päťčlennú posádku. Hilux je pri jazde prekvapivo komfortný a výbava kabíny veľmi dobrá. Zadná lavica sa navyše dá vyklopiť hore, takže aj tento priestor je možné použiť pre prípadný potrebný náklad. Pod lavicou sa navyše nachádza aj dvojica šikovne skrytých úložných priestorov. Sedadlá sú pohodlné a rozmerné, v prípade veľkého pick-upu však neprekvapí potreba sa do nich pri nastupovaní doslova vyšplhať.
Okrem až prekvapivo modernej a dobre vybavenej kabíny prekvapí aj vzhľad veľkého pick-upu. Dizajn je mohutný, ale zároveň elegantný, celkom sa za život siedmej generácie už dvakrát menil. Zakaždým sa zmeny týkali v podstate len čelnej masky. Prvýkrát sa menila v roku 2008, druhýkrát potom v roku 2011, kedy sa maska viac priblížila luxusnému výrazu aktuálneho terénneho modelu Land Cruiser.
Pod kapotou Hiluxu nájdeme výlučne silné turbodiesely. Ide o štvorvalce s objemom 2,5 alebo tri litre. V prevedení vyrábanom do roku 2008 môžeme nájsť dve verzie menšieho agregátu. Tá slabšia má výkon 76 kW, silnejšia potom 107 kW. Trojliter disponoval výkonom 121 kW. Po modernizácii v roku 2008 sa objavili prepracované vylepšené motory, najslabšia verzia bola vyradená z ponuky, a základom je tak radový štvorvalec D-4D 2,5 litra s výkonom 106 kW. Trojliter posilnil na 126 kW, čo je viac ako solídna porcia. Aj silnejšie prevedenie 2,5 litra však pre pohon veľkého pick-upu vzhľadom k jeho sprevodovaniu a charakteru bohato stačí. Napokon, dynamika nie je zlá, stovka za 13,3 sekundy nie je na takto veľké auto vôbec zlý výkon. Prednosťou všetkých motorov je však ich nenáročnosť a vysoká spoľahlivosť, ostatne ako pri celom Hiluxe. Priaznivá je aj spotreba paliva.
Výbava




Hilux je síce predovšetkým utilitárne vozidlo, no prekvapivo nezabúda ani na dobrú výbavu. Hoci základné verzie majú obyčejnějšiu výbavu a klimatizácia nie je ani v základe, zohnať slušne vybavený Hilux by nemalo byť príliš zložité.
Design




Toyota Hilux je mohutný, a predovšetkým veľmi robustný a trvanlivý pick-up, ktorý však zďaleka nerezignoval na estetiku. Tá je pochopiteľne trochu špecifická a hrá na drsnú nôtu, aj keď novšie prevedenie má jednoduchšiu a luxusnejšiu masku chladiča po vzore veľkých terénnych modelov Land Cruiser.
Spotreba




Veľký pick-up si pochopiteľne povie aj o väčší prísun paliva než bežné vozidlá. Hilux je však vybavený vznetovými motormi ktoré sú vypilované nielen k vysokej spoľahlivosti, ale aj k prekvapivo priaznivej spotrebe paliva.
Jazdné vlastnosti




Od obrieho pick-upu nemôžeme očakávať ktovieako agilné jazdné vlastnosti. Aj vzhľadom k veľkým rozmerom je treba počítať s trochu obmedzenou manévrovateľnosťou. Do zákrut sa Hilux určite vrhať nebude. Skvelé sú však jeho schopnosti v teréne, kde sa môže rovnať špičkovým off-roadom.
Bezpečnosť




Veľmi robustná konštrukcia Toyoty Hilux by mala posádke zabezpečiť aj veľmi dobrú úroveň ochrany. V štandardnej výbave sú však len čelné airbagy, bočné a hlavové sú vyhradené iba pre najvyšší stupeň výbavy a len v prevedenie s dvojitou kabínou Double Cab.
Praktickosť




Veľké pick-upy majú byť predovšetkým praktické a to Hilux spĺňa úplne bezo zvyšku. Interiér je veľmi priestorný, pri dvojitej kabíne tiež prekvapivo variabilný, keď možno sedáky vyklopiť hore, a získať tak aj veľký vnútorný nákladový priestor. Ložná plocha sa potom samozrejme líši podľa prevedenia kabíny, ponúka však naozaj veľkú prepravnú kapacitu.
Komfort




Veľký pick-up s drsnou konštrukciou vie prekvapiť aj vysokou úrovňou komfortu. Interiér je spracovaný kvalitne a používa solídne materiály, jeho prednosťou je tiež veľká priestornosť. Tlmenie nerovností je lepšie v prípade, že je na ložnej ploche nejaký náklad, pri nezaťaženom vozidle predsa len zadná náprava trochu odskakuje.
Prevádzkové náklady




Toyota Hilux je preslávená svojou spoľahlivosťou a nezničiteľnosťou, a aj toto prevedenie to potvrdzuje. Je to veľmi robustné auto s preverenou a relatívne jednoduchou technikou. Je jasné, že prípadné servisné úkony budú nákladnejšie než pri obyčajných osobných autách, ale v rámci kategórie sú prevádzkové náklady príjemne nízke.