Prečo kúpiť |
---|
Výborné terénne vlastnosti Dobrá výbava Veľký vnútorný priestor Spoľahlivosť a výnimočná trvanlivosť Vyššia spotreba paliva |
O vozidle
Rad terénnych vozidiel Land Cruiser sa v roku 1996 definitívne rozdelila na dve vetvy – luxusné veľké prevedenie a menšiu klasický off-road s nižšou cenou, a o niečo lepšími schopnosťami v teréne. Od roku 2009 sa vyrába už tretie prevedenie samostatného menšieho modelu. Ten je v podstate výrazne modernizovaným predchádzajúcom prevedením. Auto vizuálne zmohutnelo a v mnohom sa podobá práve luxusnejšiemu prevedenie V8. Na prvý pohľad je tu poznať, že Land Cruiser rozhodne nie je žiadne obyčajné SUV, vysoká stavba vozu, jednoduché tvary a celkovo veľmi robustný vzhľad jasne dávajú najavo, že toto je automobil schopný poradiť si aj s naozaj ťažkým terénom. Schopnosti mimo spevnenej cesty sú naozaj nadštandardné, auto má napríklad brodivosť 700 milimetrov. Toto prevedenie Land Cruiseru je k dispozícii s dlhšou päťdverovou karosériou, alebo v kratšom trojdverovom prevedení, ktoré je v teréne samozrejme ešte schopnejšie a obratnejšie. Bežnejšie sú však praktickejšie päťdverové prevedenia, ktoré v niektorých konfiguráciách pojmú dokonca až sedem cestujúcich. Interiér je teda opäť veľmi praktický, hoci má tiež veľký nádych luxusu. Výbava síce nedosahuje úrovne väčšieho modelu V8, avšak aj tak je poriadne bohatá. Miesta je tu vo všetkých smeroch dostatok, len tretí rad sedadiel je tentokrát skôr núdzový alebo určený výhradne pre prepravu detí. Zaujímavosťou je jeho kompletne elektrické ovládanie.
Jazdné vlastnosti sú opäť také, aké môžeme od klasického off-roadu očakávať. Auto sa teda v zákrutách výraznejšie nakláňa, nedotáčavosť prichádza celkom skoro a všeobecne je nutné sa pri prejazde zákrutami viac krotiť. Opäť však platí, že správanie auta je nezákerné. Veľkú pochvalu si zaslúži jazdný komfort, ktorý je vysoký predovšetkým vďaka pohodlne naladenému podvozku a výborným sedadlám. Hlučnosť Land Cruiseru je však trochu väčšia.
Výbava
Aj pri lacnejšom off-roadovejšom prevedení Land Cruiseru je možné mať naozaj bohatú výbavu. Už základné verzie opäť disponujú množstvom nadštandardných prvkov, vyššie prevedenia potom môžu mať naozaj komfortné a luxusné prvky ako napríklad adaptívny tempomat. Veľmi dobre vybavené kusy pritom nie sú na trhu ničím neobvyklým.
Design
Aj aktuálne prevedenie Land Cruiseru je na prvý pohľad identifikovateľné ako naozajstný off-road. Je to mohutný automobil s vysokou stavbou, ktorý budí rešpekt. Zaujímavé je, že pri najnovšom prevedení sa Toyota vrátila k jednoduchším hranatějším tvarom, ktoré boli predtým pre Toyoty Land Cruiser tak typické. Veľmi vydarený je tiež interiér vozidla.
Spotreba
Aj najnovšie prevedenie Land Cruiseru sa stále ponúka vo verzii s benzínovým motorom. Avšak aj napriek rozdielu vo výkone v porovnaní s dieselom je jeho existencia trochu zbytočná, čo sa prejavuje prakticky jeho absenciou na trhu ojazdených áut. Dynamika benzínového typu nie je výrazne lepšia ako pri vznetovom, pritom spotreba paliva je oveľa vyššia. Diesel sa snaží držať spotrebu v rozumných medziach, ale je treba počítať s vyššími výdavkami.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti sú opäť také, aké môžeme od klasického off-roadu očakávať. Auto sa teda v zákrutách výraznejšie nakláňa, nedotáčavosť prichádza celkom skoro a všeobecne je nutné sa pri prejazde zákrutami viac krotiť. Opäť však platí, že správanie auta je nezákerné.
Bezpečnosť
Ani menšie prevedenie najnovšieho Land Cruiseru neprešlo nárazovými testami Euro NCAP. Avšak opäť je možné počítať s veľmi vysokou úrovňou ochrany posádky. Bezpečnostná výbava je už v základe veľmi bohatá, môže v nej byť až 11 airbagov – modely s tretím radom sedadiel majú totiž hlavové vaky aj úplne vzadu. Vozidlá v päťmiestnej konfigurácii majú teda deväť airbagov (čelné, bočné, hlavové vpredu a vzadu a kolenný pre vodiča).
Praktickosť
Land Cruiser je priestorný a veľmi praktický automobil. Pasažieri majú dostatok miesta, hoci v tretej rade sa posadia skôr deti. Podľa konfigurácie sa opäť trochu líši konkrétny objem batožinového priestoru. Auto však pojme opäť veľa nákladu – štandardný objem v päťmiestnom usporiadaní je 620 litrov, po sklopení zadných sedadiel potom 1934 litrov. V sedemmiestnom obsadení ostáva vzadu len 104 litrov miesta.
Komfort
Toyota Land Cruiser sa vo svojom terénnejšom prevedení môže chváliť veľmi dobrým jazdným komfortom. Hlučnosť vozidla je síce vyššia, ale inak je komfort naozaj dobrý. Pohodlie zabezpečuje tak komfortný podvozok, ako pohodlné sedadlá aj dobrá výbava.
Prevádzkové náklady
Aj najaktuálnejšia Toyota Land Cruiser patrí k nadštandardne spoľahlivým a veľmi trvanlivým automobilom. Aj tak je však treba počítať s relatívne vysokými prevádzkovými nákladmi. Spotreba paliva je vyššia a prípadný servis rozhodne nie je lacný.