Prečo kúpiť |
---|
Spoľahlivosť Dobré spracovanie Solídne schopnosti v teréne Dobré jazdné vlastnosti |
O vozidle
Pre RAV4 opäť platí, že výbava vozidla je nadštandardná, u Toyoty nie je typický veľký rozsah príplatkovej výbavy. To znamená, že sa nemusíte pri ojazdených vozidlách toľko starať o ich výbavu, tá štandardná býva veľmi dobrá. Toyota RAV4 patrí medzi zakladateľov segmentu kompaktných SUV, jej prvá generácia tak patrila k najobľúbenejším autám mladej kategórie a druhá generácia, ktorá na ňu nadviazala v roku 2000 úspech zopakovala. Druhá "ravka" patrí stále ešte k trochu drsnejším SUV kompaktnej kategórie, hoci v základnom prevedení mala len pohon predných kolies. Schopnosti v teréne sú na SUV nadpriemerné a aj celkovým vzhľadom sa chce RAV4 druhej generácie viac priblížiť dospelým terénnym vozidlám. To môže byť pre niekoho dôležité lákadlo, mnoho moderných SUV po stránke vzhľadu takpovediac "vymäklo". Na druhej strane je potrebné pri jazde mimo spevnenej cesty dávať pozor na vcelku nízko posadený výfuk auta, do ťažšieho terénu tak RAV4 určite nepatrí. Model sa podobne ako v prvej generácii predával v troj a päťdverovej verzii, čo je v danej kategórii dnes veľmi neobvyklé. Trojdverová "ravka" je podstatne menšia ako päťdverové prevedenie, to je tak podstatne výhodnejšie z hľadiska vnútorného priestoru. Dokazuje to už len objem batožinového priestoru, u trojdverového vozidla je to len 175 litrov, dlhší variant ponúkne veľmi solídnych 520 litrov.
Pre RAV je typická veľmi dobrá spoľahlivosť a kvalitné dielenské spracovanie, hoci použité materiály niekedy pôsobia lacnejším dojmom. Čo sa ponuky motorov týka, tá nikdy nebola u "ravky" príliš bohatá. Základná tisícosemstovka s 92 kW bola kombinovaná s pohonom predných kolies, dvojliter so solídnym výkonom 110 kW už mal automaticky priraditeľný náhon všetkých kolies. Najideálnejšou voľbou je turbodiesel 2.0 D4-D, ktorý svojim výkonom 85 kW na RAV4 bohato postačuje a prináša pritom priaznivú spotrebu paliva.
Výbava
Japonské automobily sú preslávené tým, že príliš veľa položiek v ich cenníku nenájdeme. To samozrejme tiež znamená, že výbava RAV4 je na dobu vzniku skôr nadpriemerná.
Design
Druhá generácia Toyoty RAV4 sa snaží svojím vzhľadom priblížiť viac klasickým terénnym automobilom než trochu nežnejším SUV. Drsnejší vzhľad môžu podporiť nástavce prahov typické pre off-roady. Robustnejší vzhľad RAV4 nepodlieha tak rýchlo starnutiu, čo je pozitívna správa.
Spotreba
Z hľadiska spotreby je ideálnou voľbou u RAV4 dieselový dvojliter s výkonom 85 kW. V prípade zážihových variant je to trochu horšie, tisícosemstovka určená pre verzie s predným pohonom totiž priveľmi nedáva najavo svoj papierový výkon a je potrebné ju trochu viac trápiť, dvojliter má vyššiu spotrebu tak nejako automaticky.
Jazdné vlastnosti
Z hľadiska spotreby je ideálnou voľbou u RAV4 dieselový dvojliter s výkonom 85 kW. V prípade zážihových variant je to trochu horšie, tisícosemstovka určená pre verzie s predným pohonom totiž priveľmi nedáva najavo svoj papierový výkon a je potrebné ju trochu viac trápiť, dvojliter má vyššiu spotrebu tak nejako automaticky.
Bezpečnosť
Toyota RAV4 druhej generácie pôsobí veľmi robustným dojmom a jej bezpečnostná výbava zhruba zodpovedá dobe jej vzniku a je mierne nadpriemerná. Z vozidla je tiež dobrý výhľad. Nárazové testy Euro NCAP však druhá generácia neabsolvovala, takže praktická bezpečnosť zostáva trochu otáznikom.
Praktickosť
Dve verzie rázvoru, krátke trojdverové prevedenie a dlhšie päťdverové, to je nezvyčajná charakteristika RAV4. Krátke prevedenie s dĺžkou len niečo cez 3,8 metra patrí k naozaj malým autám a veľa miesta posádke neponúkne, na druhej strane tu sa ani s prepravou štyroch osôb veľmi nepočítalo. Dlhší päťdverový variant je na tom o mnoho lepšie a jeho batožinový priestor s objemom 520 litrov je nadpriemerný. Vadia však dvere batožinového priestoru, ktoré sa otvárajú smerom k chodníku a tak je potrebné ich pri nakladaní obchádzať.
Komfort
Posádke ponúka RAV4 dobrý priestor, teda pokiaľ ide o päťdverovú verziu. Podvozok SUV je tiež naladený na slušný jazdný komfort, vodič má však trochu sťaženú situáciu vo vyšších rýchlostiach - riadenie je trochu preposilované a vyžaduje viac pozornosti.
Prevádzkové náklady
Toyota RAV4 patrí spomedzi rovnako starých ojazdených áut medzi najspoľahlivejšie vozidlá svojej kategórie i celkovo vôbec. Robustné auto tiež príliš netrpí mechanickými poruchami, ani nadmerným opotrebením častí. Výnimkou môže byť spojka, ktorá je obzvlášť u turbodiesela trochu menej trvanlivá. Celkovo je však RAV4 z hľadiska nákladov na prevádzku príjemné vozidlo.