Prečo kúpiť |
---|
Priestorný a variabilný interiér Spoľahlivosť Kvalitné materiály Úsporné motory Dobré odhlučnenie |
O vozidle
Posádka má opäť dostatok miesta, Verso sa tentokrát v štandarde vrátilo k päťmiestnemu usporiadaniu. Sedem miest je tu za príplatok. Batožinový priestor je pritom v oboch prevedeniach v prípade päťmiestnej konfigurácie zhodný, tretí rad sedadiel zložený do podlahy nemá na objem vplyv. V sedemmiestnom obsadení sa do Versa zmestí len 155 litrov batožiny, pri piatich miestach pojme kufor solídnych 485 litrov. Z hľadiska praktickosti už však Verso nepatrí na absolútnu špičku triedy. Odkladacích miest je tu síce dosť, avšak niektorí konkurenti sú na tom o poznanie lepšie. Väčšine majiteľov však bude praktická stránka Versa stačiť. Páčiť sa tiež bude dobrá výbava už od základných verzií.
Pod kapotou opäť nájdeme dva zážihové a tri vznetové motory, ktoré sú z predchádzajúcej generácie prevzaté len s minimom zmien. Aj napriek tomu sa môže Verso pochváliť výrazne zníženou spotrebou paliva najmä pri zážihových motoroch. Základom je tisícšesťstovka s výkonom 97 kW, silnejšia tisícosemstovka má 108 kW, a je pre pohon auta predsa len zaujímavejšou alternatívou. Pri bežnej prevádzke dokáže byť aj príjemne úsporná, avšak na diaľnici už spotreba výraznejšie rastie. Pre väčší podiel diaľničnej premávky sa tak lepšie hodia turbodiesely, za ktoré navyše Toyota nežiada tak vysoký príplatok, a na trhu ojazdených áut sa rozdiely ešte viac stierajú. Základom je dvojliter D-4D s výkonom 93 kW, ktorý je už plne dostačujúci. Možno mať však aj podstatne silnejšie motory 2,2 D-4D s výkonom 110 kW, a tiež veľmi dynamický D-4D D-CAT s celkom 130 kW.
Výbava
Už základné verzie Corolly Verso majú dobrú výbavu. V štandarde je solídna bezpečnostná sada so siedmimi airbagmi, a tiež klimatizácia a mnohé ďalšie komfortné prvky. Na trhu potom vcelku ľahko zoženiete aj verzie s vyššími výbavami, ktoré majú duálnu klimatizáciu, tempomat a ďalšie záležitosti.
Design
Toyota Verso je kompaktné MPV nadväzujúce na predchádzajúcu Corollu Verso. Je to opäť predovšetkým konzervatívne rodinné MPV, ktorého vzhľad je však tentoraz predsa len trochu nápaditejší. Platí to predovšetkým pre model po facelifte, ktorý sa začal predávať na začiatku roku 2013. Modernejšie než zovňajšok potom pôsobí interiér.
Spotreba
V Toyote Verso sa ako pohonné jednotky uplatňujú dostatočne silné motory. Tie zážihové však majú trochu problémy krotiť spotrebu pri diaľničnom tempe, zato turbodiesely sú z tohto hľadiska podstatne výhodnejšie.
Jazdné vlastnosti
Oproti predchádzajúcemu prevedeniu má Verso trochu tuhší podvozok, avšak auto je stále predovšetkým komfortné. Náklony v zákrutách sú menšie a podvozok je celkovo istý. Nakoniec vodič opäť nemá o dianí príliš veľa informácií, riadenie je preposilované a odťažité. Súperi dokážu byť v tomto ohľade aj lepší, ale na rodinné MPV ide o prijateľné správanie.
Bezpečnosť
V roku 2010 získala Toyota Verso v nárazových testoch Euro NCAP špičkové hodnotenie piatich hviezdičiek z piatich možných. MPV by si navyše výborné skóre zaslúžilo aj podľa najprísnejších pravidiel pre rok 2013, takže ho možno považovať za naozaj veľmi bezpečný automobil. V základnej výbave nájdeme rovno sedem airbagov vrátane kolenného pre vodiča.
Praktickosť
Priestoru pre posádku má MPV Corolla Verso naozaj dostatok, posádka si navyše môže užívať pohodlných sedadiel. Voz existuje aj v sedemmiestnej konfigurácii, v ktorej zostáva v batožinovom priestore 155 litrov miesta. Po zložení tretieho radu sedadiel do podlahy je už však pre batožinu 484 litrov. Sedadlá v druhom rade sú posuvné.
Komfort
Jazdný komfort Versa je na veľmi dobrej úrovni. Podvozok zvláda veľmi dobre filtrovanie nerovností. Posádka si tiež môže užívať komfortné sedadlá, a vôbec celkovo príjemný interiér. K pohodliu prispieva aj dobrá výbava.
Prevádzkové náklady
Aj najnovšie prevedenia kompaktného MPV od Toyoty patria k veľmi spoľahlivým vozidlám s priaznivými prevádzkovými nákladmi. Predovšetkým to však chce vybrať vhodný motor – turbodiesely sú ideálne z hľadiska spotreby paliva, benzínové jednotky zase z hľadiska nenáročnosti údržby.