O vozidle
Volkswagen Bora je kompaktný sedan postavený na základoch Golfu štvrtej generácie. Auto je technicky vzaté štvrtou generáciou modelu Jetta – ako Jetta sa na mnohých trhoch označoval a rovnaké označenie niesol v zahraničí aj predchádzajúci model Vento. V Európe však Bora nahradila práve Vento. Sedan je priamym súrodencom druhej generácie Seatu Toledo a tiež Škody Octavia prvého prevedenia. Oproti týmto automobilom sa chváli predovšetkým hodnotnejším dizajnom a celkovo lepším vyladením podvozka. Ceny ojazdených vozidiel sú na prvý pohľad vyššie akou pri Octavii, avšak pri pozornom skúmaní cenníkov zistíme, že vozidlá v dobrom stave, as podobným vekom i nájazdom sa cenou nevyhnutne príliš líšiť nemusia. Bora pritom máva typicky o niečo lepšiu výbavu. Vzhľad auta je pomerne jednoduchý a elegantný, kompaktný sedan sa tu viac než na Golf odvoláva na väčší Passat. Bora sa vyrábala aj ako kombi, v tomto prípade sú však podobnosti s Golfom väčšie, a auto hralo akúsi úlohu luxusnejšieho prevedenia Golfu Variant.
Vzhľadom k technickému základu je vnútri Bory v podstate rovnako miesta ako pri Octavii, vpredu je teda všetko viac než v poriadku, vzadu by predsa len mohlo byť viac miesta tak pre kolená, ako pre hlavu. Sedadlá sú pomerne veľkorysé a pohodlné. Samotný interiér má opäť veľmi strohý dizajn bez výraznejších nápadov. Použité materiály však pôsobia kvalitne a hodnotne, a Bora býva o niečo lepšie vybavená ako sesterská Octavia. Najväčší rozdiel však nájdeme v batožinovom priestore. Kým Octavia je klasický liftback, Bora je sedan, takže vstupný otvor je menej praktický. Aj samotný priestor pre batožinu je trochu menší, Bora pojme 455 litrov nákladu. Jazdné vlastnosti sú poplatné dobovej technike. Pri VW sa snažili o primerane vyvážený mix istoty v zákrutách a jazdného komfortu, z dnešného hľadiska už však patrí Bora k menej zdatným vozidlám v oboch disciplínach. Náklony v zákrutách sú síce menšie, ale auto celkom mení svoje správanie podľa aktuálneho zaťaženia, a držanie stopy sa tak rôzni. Prevláda však nedotáčavosť. Jazdný komfort zase trochu trpí celkovým opotrebovaním podvozkových skupín auta.
Výbava
Výbava jednotlivých modelov Bora sa celkom líši. Hoci môže byť o dosť lepšia ako pri súdobej Octavii, je treba konkrétne prevedenie viac vyberať, základné verzie vozidla sa naopak príliš dobrou výbavou chváliť nemohli. Klimatizácia, a to často aj automatická, je však veľmi obvyklým prvkom.
Design
Volkswagen Bora je elegantný sedan, ktorý v čase svojho aktívneho života vypĺňal medzeru medzi súdobým modelom Golf a väčším Passatom. Jeho tvary sú vcelku jednoduché, avšak na rozdielu od Golfu pôsobia o niečo hodnotnejším dojmom a Bora má trochu prémiový výraz. Ten sa však mierne nestíha v interiéri, ktorý je síce kvalitný, avšak bez akéhokoľvek nápadu.
Spotreba
Pod kapotou Bory nájdeme tradičné úsporné štvorvalce 1,9 TDI, ktoré sa môžu pochváliť dlhodobými priemermi kľudne aj výrazne pod 5 litrov na 100 kilometrov. Benzínové agregáty môžu byť tiež vcelku úsporné, to však chce voliť tisícšesťstovku, alebo motor 1,8 turbo, s ktorým už je však potrebné citlivejšie zaobchádzať. Päť-a šesťvalce sú smädné, podobne ako štvorvalcový dvojliter.
Jazdné vlastnosti
Volkswagen Bora je dôkazom toho, ako veľmi sa jazdné vlastnosti moderných vozov posunuli. Auto, ktoré kedysi žalo vcelku chválu, dnes patrí k iba priemerným, a to kvôli náchylnosti k zmene správania pri zmene zaťaženia, a výraznejšej nedotáčavosti, a teda len priemernému držaniu stopy.
Bezpečnosť
Bora nárazovými testami Euro NCAP nikdy neprešla, avšak jej bezpečnosť je možné posudzovať aj podľa výkonov súrodencov. Golf aj Octavia zhodne získali v crashtestoch štvorhviezdičkové skóre, dnes je už predsa len výbava aj konštrukcia trochu zastaraná.
Praktickosť
Batožinový priestor Bory nie je tak kráľovský, ani tak dobre prístupný ako pri Octavii, napriek tomu jeho 455 litrov pri sedane, a 460 pri kombi nie je zlých, a mnohým záujemcom o solídny rodinný automobil bude stačiť. Miesta v interiéri by mohlo byť o niečo viac.
Komfort
Bora je predsa len o trochu komfortnejšia ako Octavia – môže za to mierne odlišné naladenie podvozku, iné použité materiály a často tiež lepšia výbava ako pri českom automobile. Na rozdiel od neho si totiž mohli majitelia VW voliť aj podstatne pokročilejšie prvky výbavy aj komfortnejšie pohonné jednotky.
Prevádzkové náklady
Za nízke prevádzkové náklady vďačí Bora úsporným motorom a nadpriemernej spoľahlivosti. Čo sa servisu týka, výhodou je, že drvivá väčšina mechanických dielov má zhodný pôvod ako tie pri ďaleko bežnejšej Octavii, takže ich ceny aj samotný servis nebudú pre peňaženku príliš náročné.