




Prečo kúpiť |
---|
Dobré jazdné vlastnosti Nadpriemerná spoľahlivosť Široká ponuka verzií Kvalitné spracovanie Jazdný komfort |

O vozidle
Piata generácia Volkswagenu Golf je dobrou príležitosťou, ako získať v celku moderný automobil za priaznivú cenu. Hoci podobne ako u všetkých Golfov platí, že ceny ojazdených áut sú o niečo vyššie. Cena je však vyvážená nadpriemernou spoľahlivosťou a celkovou istotou, synonymom Volkswagenu Golf. Dizajn piatej generácie priniesol o niečo viac oblín a výraznejšie a väčšie čelné svetlomety, do ktorých ale často zateká, čo spôsobuje ich poruchy. Celkovo sa dizajn drží zabehnutých koľají so širokým zadným stĺpikom karosérie a vyváženými proporciami. Kým usadlý dizajn býva občas terčom kritiky, na interiér môžeme počuť len slová chvály. Golf používa hodnotné a kvalitné materiály, spracovanie je príkladné a špičková je aj ergonómia. V Golfe je tak radosť sa voziť aj ho riadiť.
Opäť platí, že Golf piatej generácia sa predáva vo veľkom množstve prevedení. K troj a päťdverovým hatchbackom sa opäť pridalo kombi a neskôr aj zvýšený model Golf Plus. Na výber sú verzie s pohonom predných alebo všetkých kolies. K tradične istým jazdným vlastnostiam a výbornému jazdnému komfortu tu môžeme ku kladom pripočítať ešte veľmi dobré odhlučnenie vozidla. Zvyčajne bohatá je aj ponuka motorov, u ktorých je však nutné takpovediac oddeliť zrno od pliev. Nie príliš podarené sú prvé motory FSI s priamym vstrekovaním 1,4 a 1,6 litra, ktoré majú vyššiu spotrebu a letargický prejav. Naopak za pozornosť stoja pružná a úsporná základná tisícštyristovka pôvodného prevedenia s výkonom 55 alebo 59 kW, a zlou voľbou nie je ani motor 1.6is výkonom 75 kW. Do Golfu sa v piatej generácii prvýkrát dostali aj preplňované motory 1.4 TSI, u ktorých však dochádza k problémom s reťazovými rozvodmi. Diesely tu opäť zastupujú jednotky 1.9 TDI (66 a 77 kW) a dvojliter v niekoľkých verziách. Základom je atmosférické 2.0 SDI 55 kW, ktoré sa opäť považuje za trochu slabé. Preplňované verzie (103 a 125 kW) majú dostatok výkonu, ale trpia širokou škálou porúch.
Svoje miesto majú v piatej generácii aj ostrejšie verzie a motorizácie. Atmosférická 2.0 FSI opäť za veľa nestojí, jej preplňované varianty TFSI sú však veľmi dynamické. Ostatne, inak by sa nemohli dostať do tradičného prevedenia GTI. Vcelku je spotreba priaznivá. Najsilnejším variantom je šesťvalec 3.2 s výkonom 184 kW spojený výhradne s pohonom všetkých kolies.
Výbava




Päťkový Golf je vcelku moderné vozidlo, aj tak ale platí, že do základných verzií bolo nutné za mnoho inak bežných prvkov výbavy priplácať. Ak hľadáte turbodieselové verzie, situácia je lepšia, pretože modely s vyššou cenovkou majú tradične lepšiu výbavu.
Design




Volkswagen Golf piatej generácie pokračuje v konzervatívnom dizajnovom štýle predchádzajúcich prevedení. Dizajn má tú výhodu, že je nadčasový a starne len veľmi pomaly, takže ani starší Golf nepôsobí nijak zastaralo. Tento dojem je zdôraznený tým, že aj nasledujúce šiesta generácia používa úplne zhodné základné tvary.
Spotreba




Ak sa vyhnete prvým motorom FSI, ktoré majú priaznivú spotrebu iba na papieri, získate vo VW Golf piatej generácie úsporný automobil. To platí predovšetkým pre motory TDI, no priaznivou spotrebou paliva sa ale pýši aj základný motor 1.4 alebo preplňovaná 1.4 TSI.
Jazdné vlastnosti




Golf V sa opäť môže chváliť istými jazdnými vlastnosťami, je na špičke svojej triedy, pritom znovu platí, že vozidlo je tiež veľmi komfortné. Zábavu si užijú vodiči predovšetkým pri variante GTI, ktorá využíva podvozok na maximum a zostáva veľmi agilný, zatiaľ čo ťažší šesťvalec s pohonom všetkých kolies už nie je šoférsky tak lákavý.
Bezpečnosť




Piaty Golf získal v nárazových testoch Euro NCAP plný počet piatich hviezdičiek. Ako už u predchádzajúcej generácie vďačí za to tuhej a robustnej konštrukcii karosérie, navyše je tu aj výrazne vylepšená bezpečnostná výbava. To znamená, že pätkový Golf splní aj dnešné náročné požiadavky na bezpečnosť.
Praktickosť




U piatej generácie Golfu došlo k výraznému vylepšeniu v oblasti priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách. Tí sa tu už nemusia tiesniť a kolená zarývať do operadiel predných sedadiel. Mohutnejšia konštrukcia síce nedodáva interiéru na vzdušnosti, ale účelné a ergonomicky čisté prevedenie interiéru je veľmi praktické. Batožinový priestor má priemerný objem 350 litrov u hatchbacku, kombi má nadpriemerných 505 litrov. Variant Golf Plus s posuvnými zadnými sedadlami odvezie podľa ich umiestnenia 385 až 505 litrov nákladu.
Komfort




Viac miesta v interiéri a opäť o niečo vylepšený podvozok a jeho naladenie znamenajú, že Golf V má na svoju triedu veľmi nadpriemernú úroveň cestovného komfortu. Ku kladom môžeme pripočítať tiež veľmi dobré odhlučnenie, ktoré pravdepodobne nemá obdobu u konkurencie.
Prevádzkové náklady




Vzhľadom k úsporným motorom sú bežné prevádzkové náklady VW Golf piatej generácie na priaznivej úrovni. Väčšie sú náklady na náhradné diely a servis. Je to dané celkovo vyššími cenami dielov a služieb v servisnej sieti VW a tiež vekom automobilu, ktorého technika je často stále v aktuálnom prevedení.