




Prečo kúpiť |
---|
Výborné jazdné vlastnosti Výborné odhlučnenie Široká ponuka verzií Kvalitné spracovanie Jazdný komfort |

O vozidle
Volkswagen Golf šiestej generácie vychádza z rovnakého technického základu ako piata generácia, na podvozkovej platforme sa prakticky nič nezmenilo, okrem vyladenejšieho podvozku. V podstate sa dá v prípade šiestej generácie hovoriť o výraznejšom facelifte. Obmenená bola paleta motorov, nadvládu prebrali preplňované jednotky. Prepracovaný bol aj dizajn, ktorého autorom je Walter da Silva, muž, ktorý určuje aktuálny smer vzhľadu všetkých vozidiel VW. Vzhľad s priamočiarejšou maskou chladiča a kompaktnejšími svetlometmi dodáva vozidlu dynamickejšiu vizáž a pritom ho opticky viac prepája so štvrtou generáciou Golfu. Základné tvary a proporcie sú úplne zhodné s piatou generáciou. Postupná evolúcia Golfu a jeho konzervatívne tvary majú aj tú výhodu, že šiesta generácia nijako nezostarla, je to tak i v priamom porovnaní s novou siedmou generáciou.
Zvyčajne bohatá je ponuka prevedení, k hatchbackom a obvyklému kombi sa opäť pridáva verzia so zvýšenou stavbou Golf Plus. Zásadnou novinkou šiestej generácie je kabriolet. Ten má v rade Golf svoje tradičné miesto, napriek tomu, že vozidlo odvodené z šiestej generácie Golfu je len tretím otvoreným modelom série. Predchádzajúce kabriolety totiž stáli na základe prvej a tretej generácie kompaktného modelu. Znovu platí, že niektoré motorizácie možno kúpiť s pohonom všetkých kolies, väčšieho rozšírenia sa v šiestej generácii dočkali aj automatické dvojspojkové prevodovky DSG. Široká je motorová paleta, kde je opäť základom benzínová tisícštyristovka, ktorá aj napriek výkonu 59 kW prekvapí pružnosťou a príjemným prejavom i nízkou spotrebou. Ako ideálna pohonná jednotka sa môže javiť motor 1.2 TSI vo verziách 63 a 77 kW, ktorá nemá s pohonom Golfu veľa starostí, je veľmi kultivovaná a vie byť aj úsporná, ak patríte k vyznávačom pokojnejšieho jazdného štýlu. Podobne ako výkonnejšia a väčšia (a tiež vcelku úsporná) jednotka 1.4 TSI trpí tento motor známymi problémami s rozvodovou reťazou. U ojazdeného auta je tak dobré si overiť, či bola reťaz vymenená za konštrukčne novšiu, ktorá by mala byť odolnejšia. Verzia GTI dostala opätovne preplňovaný dvojliter, jeho ešte výkonnejšiu verziu dostalo prevedenie Golf R. Šesťvalce by sme pod kapotou šiestej generácie hľadali márne. Vznetové jednotky sú reprezentované verziami 1.6 a 2.0 TDI, z ktorých úspornejšie a trvácnejšie je slabšie prevedenie. Výkonnejší motor sprevádza v celom rade vozov väčšie množstvo technických problémov, napriek tomu je však veľmi obľúbenou motorizáciou a to predovšetkým vďaka kombinácii nízkej spotreby a vysokého výkonu.
Výbava




Šiesta generácia VW Golf ukončila dovtedy trochu prísnu cenovú politiku Volkswagenu, kvôli ktorej bolo nutné voliť skôr vyššie stupne výbavy. V základných prevedeniach predchádzajúcich generácií toho totiž zákazník veľa nedostal. To sa u šiestej generácie zmenilo, klimatizácia, alebo napríklad množstvo airbagov si do základnej výbavy cestu našli.
Design




Šiesta generácia VW Golf ukončila dovtedy trochu prísnu cenovú politiku Volkswagenu, kvôli ktorej bolo nutné voliť skôr vyššie stupne výbavy. V základných prevedeniach predchádzajúcich generácií toho totiž zákazník veľa nedostal. To sa u šiestej generácie zmenilo, klimatizácia, alebo napríklad množstvo airbagov si do základnej výbavy cestu našli.
Spotreba




Väčšina motorov pod kapotou Golfu sa môže chváliť priaznivou spotrebou, len zážihové jednotky TSI sú podmienené jazdným štýlom. Stabilne nízkej spotreby dosahujú motory TDI, majstrom je v tomto ohľade prevedenie 1.6, ktoré sú v ponuke aj v úspornom variante BlueMotion.
Jazdné vlastnosti




Aj u šiestej generácie Golfu sú zachované vynikajúce jazdné vlastnosti. Podvozok auta je istý a bez problémov zvláda aj najvýkonnejšiu verziu Golf R. Opäť platí, že prevedenie GTI je šoférsky skutočne zábavným vozom, ktorý je práve pre tieto kvality vyhľadávaný.
Bezpečnosť




Šiesta generácia Golfu má v porovnaní s piatou len niekoľko drobných konštrukčných úprav, v kombinácii s množstvom moderných bezpečnostných systémov to však bohato stačilo na zisk plného počtu piatich hviezd v nárazových testoch Euro NCAP. Šiesty Golf mal už v základe veľmi bohatú bezpečnostnú výbavu, vrátane kolenného airbagu vodiča.
Praktickosť




Batožinový priestor šiestej generácie aj vnútorný priestor pre posádku je vlastne úplne zhodný s predchádzajúcou generáciou. Posádka sa v aute rozhodne nebude tiesniť, 350 litrov pre batožinu je však z dnešného hľadiska v triede len priemer. Kombi a verzia Golf Plus ale ponúknu podstatne väčšiu prepravnú kapacitu.
Komfort




Vysoká úroveň jazdného komfortu je tradičnou devízou Golfu, u šiestej generácie je prepracovaná takmer k dokonalosti. Podvozok je istý a posádku nehúpe, nerovnosti pritom filtruje veľmi dobre. Výborné je tiež odhlučnenie auta, v kombinácii s motormi TSI je šiesty Golf doslova oázou pokoja.
Prevádzkové náklady




Šestá generace Golfu se vyznačuje nadprůměrnými servisními náklady, za což mohou jak ceny dílů, tak samotných prací. Šestý Golf je stále vcelku nový vůz, u kterého zatím ceny materiálu ani práce příliš neklesly. Příznivou spotřebu vyvažují potenciální problémy s některými pohonnými jednotkami.