Prečo kúpiť |
---|
Výborné jazdné vlastnosti Atraktívny dizajn Kvalitné spracovanie Dynamické motory |
O vozidle
V roku 2008 oživil Volkswagen myšlienku malého športového kupé Scirocco s obyčajnou veľkosériovú technikou. Auto postavené na technickom základe bežného VW Golf sa na prvý pohľad od väčšiny produkcie líši veľmi atraktívnym a nevšedným dizajnom. Štýlové Scirocco sa môže na trhu porovnávať s celým radom súperov, hoci nájsť mu priameho konkurenta je neľahké. Malé kupé VW má totiž schopnosť ponúknuť tak športové jazdné zážitky, ako solídny cestovný komfort, to všetko zabalené v naozaj atraktívnom a originálnym kabáte. Zatiaľ čo prvé dve vlastnosti ponúkne napríklad kupé Renault Mégane alebo Opel Astra GTC, ich vzhľad je predsa len stále celkom obyčajný a nadväzuje na klasické rodinné hatchbacky. Také Audi TT s veľmi podobnou technikou je zase podstatne drahšie a má ešte športovejší výraz, neskôr uvedený retro model Beetle zase cieli na inú skupinu zákazníkov ako Scirocco. A taká Toyota GT-86, čo je jedno z cenovo najdostupnejších kupé s pohonom zadných kolies, má trochu inak poskladané priority.
Každopádne Scirocco je dynamické športové kupé pre každý deň. Interiér auta je menej priestranný ako v Golfe, to je tak nejako samé od seba, na druhú stranu estetika je úplne zhodná, čo je vzhľadom k originálnemu zovňajšku možno trochu škoda. Scirocco však príjemne prekvapí predovšetkým jazdnými vlastnosťami. Technika Golfu (piatej generácie) je tu vyladená k dokonalosti, podvozok v zákrutách drží perfektne, auto sa takmer nenakláňa a pritom komfort tlmenia je stále veľmi slušný. Scirocco skoro ako by nepoznalo nedotáčavosť a s plynom je možné si pohrávať aj so zadkom vozidla, takže jazda s ním je naozaj zábavná. K maximálnej spokojnosti by snáď len riadenie potrebovalo trochu lepšiu spätnú väzbu a radenie by si zaslúžilo menší odpor v stredovej polohe.
O pohon Scirocca sa starajú výhradne preplňované motory. Základom sú jednotky 1,4 TSI – slabší s 90 kW iba s turbodúchadlom, silnejšia verzia so 118 kW kombinuje turbodúchadlo a kompresor. Pri týchto agregátoch je dobré si dať pozor na typické problémy s rozvodovou reťazou. Silnejšie dvojlitrové TSI možno zohnať vo verziách s výkonom 147 alebo 155 kW a špičkovou verziou je Scirocco R takisto s dvojlitrom, avšak vyladeným na 195 kW. Scirocco možno mať aj s turbodieselom, dvojlitrové TDI sa tu dodáva vo výkonoch 103 a 125 (neskôr 130) kW.
Výbava
Oproti bežnému VW Golf má kupé Scirocco o niečo lepšiu výbavu. Základom je vždy klimatizácia a klimatizovaná priehradka spolujazdca, elektrický balíček vrátane vyhrievania zrkadiel, rádio s MP3 prehrávačom a zvukovým vstupom, a niektoré ďalšie vymoženosti. Vo vyšších výbavách, alebo v príplatkovej ponuke potom možno nájsť aj naozaj zaujímavé prvky, a o slušne vybavené Scirocca nie je núdza.
Design
Volkswagen Scirocco je veľmi atraktívne kupé s veľkosériovou technikou. Na podvozok Golfu Volkswagen postavil nezvyčajne nízku a veľmi atraktívnu karosériu so svalnatými oblinami. Atraktivita Scirocca záleží aj na konkrétnej farbe, celkovo ide však o originálne vozidlo športového strihu.
Spotreba
O pohon Scirocca sa starajú výhradne preplňované agregáty TSI a TDI. Diesely sú tradične veľmi úsporné, ale spotreba paliva asi nie je tým hlavným, na čo budú záujemcovia pri Scirocca hľadieť. Benzínové motory sú totiž tým, čo dovolí využiť športový potenciál vozidla, avšak za cenu vyššej spotreby. Za bežnej prevádzky môže byť aj spotreba motorov TSI priaznivá, avšak s požiadavkami na dynamiku výrazne rastie.
Jazdné vlastnosti
Volkswagen Scirocco stojí na podvozkovej platforme známej už z piatej generácie VW Golf. Tu je táto technika doladená takmer k dokonalosti. V zákrutách sa Scirocco takmer nenakláňa, je veľmi isté a hranice nedotáčavosti ležia prekvapivo ďaleko. S autom si možno v zákrutách hrať a jazdenie s ním je naozaj zábavné, škoda že je trochu menej komunikatívne riadenie.
Bezpečnosť
Malé kupé môže byť aj bezpečné, Volkswagen Scirocco je toho dôkazom. V nárazových testoch Euro NCAP si v roku 2009 automobil vyslúžil plný počet piatich hviezdičiek. V kombinácii s dobrou bezpečnostnou výbavou, a veľmi istým podvozkom to prináša vysokú úroveň bezpečnosti.
Praktickosť
Scirocco je pochopiteľne menej praktické ako klasický VW Golf, najviac to pocítia cestujúci na zadných sedadlách. Batožinový priestor má však celkom rozumný objem 312 litrov, a po sklopení zadných sedadiel pojme Scirocco solídnych 1006 litrov nákladu.
Komfort
Scirocco má dosť tuhý podvozok, pritom jazdný komfort výrazne netrpí. Technikom VW sa tu podarilo dosiahnuť vyvážených vlastností, nerovnosti síce Scirocco nežehlí, ale neozývajú sa prehnané rázy, a auto na rozbitých cestách neznervóznie a neposkakuje.
Prevádzkové náklady
Scirocco používa preverenú techniku kompaktných Volkswagenov a s jeho servisom nebudú ťažkosti. Len ceny niektorých súčastí môžu byť vyššie, a aj z hľadiska servisu nájdeme rozhodne lacnejšie značky. Pri Scirocca hrajú úlohu v prevádzkových nákladoch tiež vcelku výkonné motory, ktoré si pri športovej jazde pýtajú o patričný prísun paliva.