Prečo kúpiť |
---|
Elegantný dizajn Úsporné vznetové motory Dobrý vnútorný priestor Kvalitné spracovanie Dobré jazdné vlastnosti |
O vozidle
Volkswagen Tiguan je prvým kompaktným SUV nemeckej značky. Volkswagen si dal s uvedením modelu oproti konkurencii celkom načas, ale čakanie sa vyplatilo, dnes už je dosť bohatá aj ponuka ojazdených áut. Tiguan je na prvý pohľad dosť nenápadným zástupcom svojej kategórie. Jeho dizajn je elegantný a nebudí príliš veľa pozornosti, napriek tomu vyzerá Tiguan hodnotne, a oproti bežným kompaktným hatchbackom pôsobí luxusnejším dojmom. Tento dojem podčiarkol v roku 2011 ešte decentný facelift, ktorý priblížil vzhľad auta väčšiemu Touaregu. Veľmi vydarený je z tohto hľadiska predovšetkým interiér. Ten sa vyznačuje veľmi dobrým spracovaním a veľmi hodnotným prevedením. Navyše je veľmi priestorný, na všetkých miestach je tu dostatok miesta prakticky vo všetkých smeroch. Batožinový priestor má tiež veľmi lákavý objem 470 litrov. Z praktického hľadiska potom ešte poteší veľké množstvo odkladacích miest. Tiguan sa na svoju kategóriu vyznačuje tiež veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami, na SUV je vozidlo veľmi dobre ovládateľné a podvozok dovolí aj ostrejšiu jazdu. V meste však trochu zamrzí horší „rejd“, a teda aj väčší polomer otáčania. Z vozidla je tiež veľmi dobrý výhľad, čo je pre SUV typická vlastnosť, menej typický je už fakt, že karoséria je vcelku prehľadná. Dobré jazdné vlastnosti nijako neobmedzujú jazdný komfort. Ten je tiež výborný, Tiguan má síce tuhšie odpruženie, ale filtrovanie nerovností zvláda veľmi dobre. Zvláštnosťou Tiguanu sú stupne výbavy, ktoré vozidlo predurčujú k rôznemu využitiu. Verzia Trend & Fun je skôr štýlová a určená takpovediac do džungle veľkomesta, Sport & Style je určená vodičom so športovejším založením, a Track & Field je verzia s vylepšenými schopnosťami v teréne. Tam sa však nestratí ani ostatné prevedenia, avšak je potrebné mať na pamäti, že ide stále o SUV, a nie o off-road.
Paleta motorov pre Tiguan nie je ktovieako široká, avšak nájsť ideálnu pohonnú jednotku nie je nijako zložité. Základom je motor 1,4 TSI s výkonom 110 kW vybavený zároveň turbodúchadlom a kompresorom. Po modernizácii bol tento motor nahradený verziami len s turbodúchadlom. Základná verzia má výkon 90 kW, silnejšia potom 118 kW. Oba motory sa štandardne dodávali s pohonom predných kolies, silnejšie prevedenie potom môže mať aj pohon všetkých kolies. Najsilnejším benzínovým agregátom je 2,0 TSI so 125 alebo 147 kW, pri modernizovanom prevedení je to 132 kW. Tento motor je výhradne spojený s pohonom všetkých kolies.
Paletu vznetových motorov tvorí výhradne turbodiesel 2,0 TDI. Pred modernizáciou to boli verzie s výkonom 103 a 125 kW, slabší motor bol opäť ponúkaný aj len s pohonom predných kolies. Modernizované prevedenia majú za základ verziu s výkonom 81 kW, ktorá má len pohon predných kolies. Silnejšia verzia so 103 kW má na výber medzi predným pohonom a pohonom všetkých kolies, najsilnejšie prevedenie so 130 kW má potom výhradne poháňané obe nápravy.Výbava
Medzi kompaktnými SUV, patrí to od Volkswagenu, k lepšie vybaveným kúskom, a to aj napriek politike často drahej, príplatkovej výbavy. Už v základe však nájdeme šesť airbagov alebo klimatizáciu, elektrické ovládanie okien alebo vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá. V príplatkovej výbave sa nachádzajú vymoženosti ako napríklad systém automatického parkovania, parkovacia kamera, navigácia a ďalšie.
Design
Vzhľad VW Tiguan je elegantný, a auto sa príliš nesnaží budiť pozornosť. Podobne ako väčší Touareg aj Tiguan na pohľad pôsobí trochu menším dojmom, než aké veľké auto v skutočnosti je. Z hľadiska dizajnu je veľmi vydarený predovšetkým interiér.
Spotreba
Pod kapotou ojazdených Tiguanov väčšinou nájdeme dvojlitrový turbodiesel, ktorý je známy svojou priaznivou spotrebou paliva. Celkovo je však treba počítať s tým, že kompaktné SUV bude mať trochu vyššiu spotrebu ako napríklad kompaktné kombíky s rovnakou motorizáciou. Benzínové motory TSI sú trochu smädnejšie predovšetkým preto, že sú náchylnejšie na celkovú záťaž, ktorá je už z princípu pri SUV väčšia ako pri bežných kompaktných modeloch.
Jazdné vlastnosti
Tiguan má v rámci svojej triedy veľmi dobré jazdné vlastnosti, v zákrutách sa síce trochu nakláňa, ale limity vozidla ležia veľmi ďaleko, a správanie je dobre čitateľné. Však aj podvozok vychádza z osvedčenej techniky VW Golf.
Bezpečnosť
Nárazovými testami Euro NCAP prešlo Volkswagen Tiguan hneď dvakrát. Prvýkrát to bolo v roku 2007, kedy vozidlo prešlo skúškami ešte podľa starších, menej náročných pravidiel, a získalo päť hviezdičiek. Druhýkrát to Tiguan skúsil v roku 2009 už podľa nových, prísnejších pravidiel, a opäť získal plný počet hviezdičiek. Robustné auto má takisto veľmi dobrú bezpečnostnú výbavu.
Praktickosť
Kompaktné SUV sa svojou priestornosťou môže často merať s kompaktnými MPV. Tiguan patrí medzi takéto autá, miesta tu síce nie je toľko, čo v Tourane, ale posádka sa určite nebude v žiadnom smere tiesniť. Batožinový priestor má tiež veľmi solídnu kapacitu 470 litrov.
Komfort
Jazdný komfort na palube Tiguanu je solídny. SUV vrodené väčšie náklony v zákrutách trochu krotí tuhším odpružením, ktoré napriek tomu zvláda dobre filtrovať nerovnosti. Interiér je vcelku dobre vybavený, a posádka si tu okrem bohatej ponuky miesta môže užívať veľmi pohodlné sedadlá.
Prevádzkové náklady
Tiguan je spoľahlivým zástupcom svojej kategórie. Auto má vo všeobecnosti úsporné motory, pri základnom 1,4 TSI je však potrebné dávať pozor na jeho vrodené problémy s rozvodovou reťazou. Väčšie vozidlo však bude pochopiteľne prevádzkovo trochu nákladnejšie ako kompaktné hatchbacky.