OdobraťK porovnaniuZdieľaťOdoslať

Recenzia / Volkswagen Touareg (2002–2010)

Celkové hodnotenie:
Prečo kúpiť

Jazdný komfort

Kvalitné spracovanie

Silné turbodiesely

Vcelku priaznivé ceny

Dobré terénne schopnosti

O vozidle

Volkswagen Touareg je v mnohom celkom netypické veľké SUV. Nie je to prémiový model, avšak už tým, že má konštrukčný základ zhodný s Porsche Cayenne prvej generácie, sa toto auto radí skôr k súperom Mercedesu ML a BMW X5, než medzi lacnejšie alternatívy. Napokon, vypovedá o tom veľkorysý a komfortne navrhnutý interiér, ktorý už však môže byť po rokoch prevádzky trochu „rozheganý“. To, že veľký terénny Volkswagen konkuruje prémiovým vozidlám, odzrkadľuje aj cenovka ojazdených exemplárov. Tentoraz však v pozitívnom zmysle slova. Pri veľkých luxusných SUV je výrazný pokles ceny celkom obvyklou záležitosťou, a pre Touareg to platí obzvlášť. Nakoniec lákavými cenami ojazdených áut sa nenechajte len tak ľahko zlákať, prevádzka vozidla totiž bude aj naďalej dosť drahá – či už kvôli náročným opravám, alebo vysokej spotrebe paliva. Veď toto je po Phaetonu druhý najväčší a najdrahší Volkswagen, teda rozhodne nejde o žiadnu ľudovku a vzhľadom na prevádzkové náklady je potrebné s tým počítať. Kto sa s týmto faktom zmieri, získa mohutné, reprezentatívne vozidlo s často veľmi dobrou výbavou, vysokým komfortom, a na SUV prekvapivo dobrými schopnosťami v teréne. Komfort a terénne vlastnosti vie vylepšiť napríklad príplatkové vzduchové odpruženie. Touareg je skôr konzervatívne veľké SUV, facelift v roku 2006 mu však predsa len priniesol trochu viac nápaditosti. Technika pod kapotou sa menila skôr postupne.

Pri uvedení sa Volkswagen ukázal výhradne so silnými motormi. Základom bol šesťvalec 3,2 litra s výkonom solídnych 162 kW, ktoré sú však pri viac než dvojtonového vozidla nutnosťou. Osemvalec 4,2 litra s výkonom 228 kW potom vie aj ťažkému SUV dodať veľmi dobrú dynamiku. Oba motory majú však vysokú spotrebu paliva. Veľkou špecialitou Touaregu sa stal príliš neobvyklý turbodiesel V10 TDI s objemom päť litrov. Vznikol vlastne spojením dvoch päťvalcov 2,5 litra, ktoré sa pozreli pod kapotu veľkého SUV neskôr. Turbodiesel má ohromný výkon 230 kW, počítať pri ňom s nízkou spotrebou paliva však nie je možné. Naopak treba sa pripraviť na vyššie investície do údržby, jednotka má predsa len svoje muchy. V druhom roku výroby sa objavil už spomínaný základný vznetový päťvalec 2,5 litra s výkonmi 120 a 128 kW. Ten možno považovať za ideálnu pohonnú jednotku – má solídny silu, je spoľahlivý, a spotrebu drží, povedzme, v rozumných medziach. V roku 2005 sa pod kapotou objavil ďalší nezvyčajný motor, mohutný benzínový dvanásťvalec W12 s objemom šesť litrov, a výkonom 331 kW. S ním je Touareg naozaj smädnou cestnou strelou. V roku 2006 dostal automobil ešte pred faceliftom nové benzínové motory. Šesťvalec má nanovo objem 3,6 litra, priame vstrekovanie paliva FSI, a solídny výkon 206 kW. Nový osemvalec 4,2 FSI má výkon 257 kW. Dieselový trojliter dostal tiež verziu s výkonom 155 kW. O rok neskôr už prišiel facelift, a s ním silnejšie verzie trojlitrového turbodiesela posilnili na 176 kW. Mohutný desaťvalcový turbodiesel sa potom dočkal ešte výkonnejšej varianty s 257 kW, ktorá sa montovala výhradne do prevedenia Touareg R50.

Výbava

Veľké SUV od Volkswagenu je jedným z najdrahších, a najlepšie vybavených vozidiel značky. Pri základných modeloch však výbava nezvykne byť tak veľkorysá, tie sú pritom na trhu ojazdených áut najbežnejšie. Nájsť však dobre vybavené auto nie je problém, súčasťou výbavy môžu byť naozaj veľmi komfortné prvky. Napríklad je veľmi časté kožené čalúnenie.

Design

Konzervatívne tvary prvej generácie VW Touareg znamenajú, že vozidlo príliš nestarne. Zub času je teda ku karosérii aj prevedeniu interiéru milostivý, Touareg dodnes pôsobí majestátne a elegantne. Podobne ako ďalšie veľké SUV budí rešpekt, je však menej nápadný, čo určite veľká skupina zákazníkov ocení.

Spotreba

Mohutný automobil s vysokou hmotnosťou a veľkými jazdnými odpormi pochopiteľne spotrebuje veľa paliva. Ani najslabšie turbodiesely tak nie sú v praxi príliš úsporné, stlačiť spotrebu pod 10 litrov chce naozaj citlivé zaobchádzanie. Navyše základné motory (hlavne s automatom) sú dosť letargické, silnejšie motory, najmä tie benzínové, potom majú vyložene veľmi vysokú spotrebu.

Jazdné vlastnosti

Jazdné vlastnosti Touaregu sú prekvapivo isté, veď technika zodpovedá tej použitej v Porsche Cayenne. Preto možno nie je divu, že Volkswagen vyrábal toto obrie SUV aj s naozaj nezvyčajne silnými agregátmi, podvozok totiž príval sily hravo zvládne. Avšak na veľké vodičské zážitky zabudnite, podvozok je síce istý, ale fyziku oklamať nejde. Oproti ostatným veľkým SUV však Touareg príjemne prekvapí schopnosťami v teréne.

Bezpečnosť

Prvá generácia veľkého SUV od Volkswagenu si z nárazových testov Euro NCAP odviezla veľmi lichotivé päťhviezdičkové hodnotenie. Vzhľadom k mohutnej konštrukcii aj veľmi bohatej bezpečnostnej výbave však rozhodne nie je zisk plného skóre ničím prekvapivým.

Praktickosť

Touareg patrí medzi veľkými SUV k veľmi praktickým autám. Interiér ponúka posádke dostatok miesta vo všetkých smeroch, odkladacích miest je tu tiež celá rada. A batožinový priestor so základným objemom 555 litrov bude tiež pre väčšinu vodičov dostačujúci. Jeho podlaha je v rovine s nakladacou hranou, ktorá sa pochopiteľne nachádza trochu vyššie.

Komfort

Jazdný komfort VW Touareg je na veľmi dobrej úrovni, hlavne ak sa vám podarí zohnať exemplár s príplatkovým vzduchovým odpružením podvozka. Také auto sa cez nerovnosti doslova nesie, navyše úprava svetlej výšky zlepšuje jeho schopnosti v teréne. Pri ojazdených vozidlách môže byť však celkové vnímanie komfortu trochu miernené povrzávajícím interiérom.

Prevádzkové náklady

Prevádzkové náklady VW Touareg budú naozaj vysoké, a to aj s najúspornejšími turbodieselovým motormi. Ani pri nich totiž nie je možné počítať s nízkou spotrebou paliva. A čokoľvek sa na voze pokazí, bude z hľadiska opravy cenovo náročnejšou záležitosťou. Je potrebné mať na pamäti, že Touareg je jedným z najdrahších, a najluxusnejších Volkswagenov, čomu zodpovedajú tak ceny dielov, ako aj servisných úkonov.

Volkswagen Touareg

Ďalšie vozidlá


Vyhrajte tablet
Vyhľadávajte stlačením klávesu Enter.
0800 100 100denne od 8:00 do 21:00
Pri poskytovaní našich služieb nám pomáhajú súbory cookie. Využívaním našich služieb s ich používaním súhlasíte. Viac informácií