Prečo kúpiť |
---|
Kvalitné spracovanie Veľký vnútorný priestor Komfort odpruženia Bohatá výbava |
O vozidle
Druhá generácia veľkého SUV od Volkswagenu je opäť súrodencom Porsche Cayenne. Zatiaľ čo Porsche sa zameriava na dynamicky založených vodičov, VW sa snaží osloviť tých praktickejšie zameraných a konzervatívnejšie zmýšľajúcich. Oproti prvému prevedeniu nepriznal dizajn Touaregu zásadných zmien, drží sa súčasného štýlu Volkswagenov a pôsobí predovšetkým elegantne a mohutne. Väčší posun nastal v interiéri vozidla, ktorý je naďalej veľmi priestorný, k tomu však tentoraz pridáva ozajstný luxus. Touareg druhej generácie je veľmi dobre spracovaný a interiér pôsobí aj v základných verziách naozaj hodnotným dojmom. Celkovo sa práve predovšetkým spracovanie dosť zlepšilo, takže by mal byť interiér okrem estetických kvalít aj trvanlivejší. Do Touaregu je možné tiež objednať aj naozaj luxusné prvky palubnej výbavy, ale stále platí, že je to druhý najväčší a najdrahší automobil v ponuke automobilky. Úplne excelentné je odhlučnenie vozidla a vôbec celkový jazdný komfort. Tu Touareg patrí na vrchol triedy, a môže sa merať aj s luxusnými limuzínami. Naďalej vynikajúca je aj ponuka vnútorného priestoru. Pritom mohutný Touareg zvonku trochu mätie telom a na prvý pohľad nevyzerá tak veľký, ako v skutočnosti je.
Celkový posun k rozumnejšiemu autu je poznať aj v ponuke pohonných jednotiek. Volkswagen vynechal vyslovene slabé agregáty, ktoré by mali aj tak s veľkým a ťažkým autom dosť práce, a to aj napriek tomu, že medzigeneračne vozidlo zhodilo niekoľko sto kilogramov. Čo sa prevodoviek týka, manuál je neexistujúci variant, motory sú spriahnuté výhradne s vynikajúcou zamatovou osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic. Základom motorovej palety je trojlitrový turbodiesel, ktorý aj napriek pomerne krátkemu veku auta prešiel časom niekoľkými zmenami. Z počiatku bolo ponúkané prevedenie s výkonom 150 kW, a ako silnejší variant potom verzia so 176 kW. Od konca roka 2012 je však ponuka v tomto ohľade zjednotená a základom je trojlitrové TDI s výkonom dostačujúcich 180 kW. Pri tomto motore je možné dokonca hovoriť aj o rozumne úspornej prevádzke, pokojní vodiči sa dostanú na zhruba osemlitrovú spotrebu, svižnejšia jazda stále bezpodmienečne neznamená výlet za desať litrov na 100 kilometrov. Špičkou ponuky je druhý turbodiesel – osemvalec 4,2 TDI s výkonom 250 kW. Ten dokáže s veľkým a ťažkým vozidlom naozaj pekne zahýbať, jeho spotreba je pritom výrazne nižšia než pri brutálnom desaťvalci z predchádzajúcej generácie. Touareg ponúka aj dve benzínové jednotky, avšak obe nájdeme v praxi veľmi málokedy. Základný 3,6 FSI s výkonom pekných 206 kW predovšetkým kvôli spotrebe. Hybridný 3,0 TSI s 245 kW, v ktorom šesťvalcu pomáhajú s pohonom auta elektromotory, potom zase predovšetkým kvôli cene, ako nové sa toto prevedenie predáva za zďaleka najvyššiu čiastku, príplatok oproti silnému dieslovému osemvalcu je takmer štvrťmiliónový.
Výbava
Touareg je druhý najväčší a najdrahší model Volkswagenu a výbava vozidla tomu pochopiteľne zodpovedá. Štandardom je dotykový displej palubného systému, dvojzónová klimatizácia, tempomat, špičková bezpečnostná výbava aj mnoho ďalších príjemných drobností. Zohnať naozaj špičkovo vybavené exempláre s koženým interiérom, luxusnými doplnkami a xenónovými svetlometmi pritom nie je problém.
Design
Druhá generácia VW Touareg tak trochu mätie telom. Na prvý pohľad totiž vyzerá menšie, než v skutočnosti je. Aj napriek tomu však rozhodne budí veľké SUV Volkswagenu rešpekt. Dizajn je elegantný a nadčasový, auto sa bude páčiť určite aj po mnohých rokoch.
Spotreba
Motorová paleta pod kapotou Touaregu druhej generácie urobila veľký krok vpred predovšetkým z hľadiska spotreby paliva. Exotické a smädné motory tu boli nahradené klasickými agregátmi, ktoré majú vždy pre pohon auta dostatok síl. Nie, určite nemôžeme veľké SUV radiť medzi úsporná auta, ale vo svojej kategórii vie spotrebou príjemne prekvapiť.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Touaregu druhej generácie sú naďalej výborné, veď sa na tom podpisuje technika spoločná s Porsche Cayenne. Oproti nemu je však vozidlo predsa len naladené mäkšie a náklony sú v zákrutách poznať viac, rovnako ako celková hmotnosť vozidla. Opäť však platí, že Touareg príjemne prekvapí svojimi schopnosťami v teréne.
Bezpečnosť
Možno trochu prekvapivo druhá generácia VW Touareg nárazovými testami Euro NCAP neprešla. Nakoniec očakávať, že by vozidlo získalo iné ako päťhviezdičkové hodnoteniu, sa asi nedá. Robustná konštrukcia bola od minulej generácie ešte vylepšená, a to isté platí o exkluzívnej bezpečnostnej výbave.
Praktickosť
Od minulej generácie si Volkswagen Touareg ponecháva tiež veľmi priestorný interiér, s jedným drobným ale. Tým je mohutná stredová konzola, ktoré vie aj pri takto veľkom aute občas prekvapivo utláčať pravé koleno urasteného vodiča. Miesta je tu však inak vo všetkých smeroch dostatok, batožinový priestor sa môže pochváliť objemom 580 litrov, a skvelou využiteľnosťou a prístupnosťou.
Komfort
Aj pre druhú generáciu Touarega platí, že je to veľmi komfortné auto. Príkladné je už samotné filtrovanie nerovností vozovky, komfort v tomto ohľade vie výrazne vylepšiť vzduchové odpruženie. To okrem iného umožňuje aj nastavovať svetlú výšku, čo zlepší aj vlastnosti v teréne. Skvelé je tiež celkové odhlučnenie vozidla.
Prevádzkové náklady
Touareg je veľké moderné SUV, ktorému sa oproti predchádzajúcej generácii podarilo výrazne skrotiť predovšetkým nároky na palivo. Ani tak však nemožno počítať s tým, že by prevádzka vozidla bola lacná. V rámci kategórie je však Touareg jednou z najrozumnejších volieb, má vcelku najštandardnejšiu techniku, a prevádzkovo tak bude menej náročný ako súperi prémiových značiek.