Prečo kúpiť |
---|
Dobré spracovanie Elegantný vzhľad Kupé aj kabriolet v jednom Dobrá bezpečnosť Cestovný komfort |
O vozidle
V roku 2005 predstavilo Volvo druhú generáciu modelu C70. Namiesto dvoch modelov – kupé a kabrioletu v jednom, predstavilo Volvo oboje v jednom automobile. C70 druhej generácie je totiž autom zo stále populárnejšej kategórie kupé-kabriolet. Jeho pevná skladacia strecha tak môže celá skončiť v batožinovom priestore, a z elegantného kupé je razom atraktívny kabriolet. Z hľadiska estetiky patrí C70 k najpodarenejším kupé-kabrioletům vôbec, tak s natiahnutou ako so zloženou strechou vyzerá úplne skvele. V roku 2009 dostal voz facelift, ktorý mu priniesol novú atraktívnejšie masku súčasných modelov značky. Hoci pomenovanie vozidla radí C70 do strednej triedy, v skutočnosti použitá technika vychádza z kompaktných modelov C30, S40 a V50. Podvozková platforma teda pochádza z Fordu Focus. Medzi kompaktnými modelmi však patrí C70 predsa len k väčším autám, čo sa prejavuje aj na veľmi dobrej ponuke miesta v interiéri. Aj na zadnej dvojici sedadiel sa teda dvojica pasažierov usadí celkom dobre, pri natiahnutej streche im však nezostáva veľa miesta nad hlavou. Pri stiahnutej streche zase nebude jazda vzadu pri vyšších cestovných rýchlostiach zrovna dvakrát príjemná, poryvy vzduchu sú tu výrazné. Pri obsadení len dvojicou osôb však pomôže prúdenie vzduchu upokojiť deflektor. Interiér C70 je tiež veľmi komfortný, pochvalu zasluhujú predovšetkým veľmi podarená sedadlá. Strecha zmizne v batožinovom priestore za 30 sekúnd a uberie v ňom miesto pre batožinu, na športovú tašku tu však miesto ešte zostáva.
Rovnako ako predchádzajúce prevedenie je C70 skôr komfortným kupé a kabrioletom. Podvozok auta je síce v praxi veľmi istý, no zadok predsa len pôsobí v extrémnych prípadoch trochu nervózne a predok má zase trochu tendenciu k nedotáčavosti, obzvlášť v prevedení so vznetovými motormi. Komfortné jazdu ale zvláda C70 perfektne a to aj s otvorenou strechou, karoséria je veľmi pevná a nekrúti sa. Len s natiahnutou strechou možno občas zaznamenať drobné vŕzganie, ktoré je pri vozidlách tejto kategórie bežné. K dobrému komfortu prispieva aj bohatá výbava.
Paleta motorov pre C70 je celkom jednoduchá a obsahuje tentoraz i vznetové motory. Tie síce nemusia byť pre kabriolet vzhľadom k svojmu zvukovému prejavu to pravé, ale u skôr komfortne zameraného C70 určite nevadia tak ako v prípade športovejšie zameraných vozidiel. Na výber je dvojlitrový turbodieselový štvorvalec s výkonom 100 kW alebo päťvalec D5 s výkonom solídnych 132 kW. Po facelifte dostali tieto motory označenie D a D5, medzi ne sa ešte vtesnali agregáty D3 s výkonom 110 kW a D4 sa 130 kW. Benzínové motory tu zastupujú agregáty 2.4 s výkonom 103 kW, 2.4i so 125 kW a nakoniec preplňované prevedenie T5, ktoré poskytuje 169 kW a ako jediné prináša aj naozaj zaujímavú dynamiku. Ponuka benzínových motorov je rovnaká pred aj po facelifte.
Výbava
Technika C70 pochádza síce z kompaktných modelov, výbava vozidla však predsa len zodpovedá vyšším automobilovým triedam. Už v základe je tu automatická klimatizácia a samozrejme veľmi bohatá bezpečnostná výbava, pre Volvo tak typická. Celkom ľahko pritom budete zháňať autá s naozaj dobrou výbavou.
Design
Volvo C70 druhej generácie patrí k najelegantnejším autám svojej kategórie. Strecha je navrhnutá naozaj perfektne a voz vyzerá skvele s ňou aj bez nej. Estetika je tentoraz veľmi dobrá aj v interiéri, kde však trochu trpí ergonómia množstvom tlačidiel na stredovej konzole, čo je tradičný neduh vozidiel tejto švédskej značky.
Spotreba
S benzínovými motormi nie je Volvo C70 príliš úsporným autom, no našťastie tu existuje alternatíva. Tou sú vznetové motory, ktoré môžu byť naozaj príjemne úsporné a k viac komfortnému charakteru sa celkom hodia.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti sa oproti predchádzajúcej generácii výrazne zlepšili, podvozok z Fordu Focus s viacprvkovou zadnou nápravou tu funguje výborne. Limity však má, s dieselami má väčšiu tendenciu k nedotáčavosti, zadok je zase obzvlášť so zloženou strechou trochu nervóznejší.
Bezpečnosť
Nárazovými testami Euro NCAP síce Volvo C70 neprešlo, no vzhľadom k veľmi silnej, robustnej a pevnej karosérii, a tiež výbornej bezpečnostnej výbave môžeme očakávať veľmi dobrú ochranu posádky. Napokon technicky spriaznené modely získali vždy v nárazových testoch plný počet piatich hviezdičiek.
Praktickosť
Kupé a kabriolety zrovna nepatria medzi praktické autá, ale v rámci tejto triedy patrí C70 k príjemným prekvapeniam. Na zadných sedadlách je celkom dosť miesta, takže ich nemusíme považovať za núdzové. V batožinovom priestore sa v konfigurácii kupé zloží až 404 litrov batožiny, praktická prepážka potom jasne definuje možnosti batožinového priestoru pri zloženej streche. Tú je možné tlačidlom vo vnútri trochu nadvihnúť tak, aby sa dalo s nákladom lepšie manipulovať.
Komfort
Jazdný komfort Volva C70 patrí na špičku kategórie kupé-kabrioletov. Podvozok zvláda veľmi dobre filtrovať nerovnosti a aj vďaka vyváženým proporciám po vozovke C70 dobre pláva. Veľmi pohodlné sú tiež sedadlá a posádku môže rozmaznávať aj slušná výbava.
Prevádzkové náklady
Volvo C70 používa celkom štandardnú techniku automobilov kompaktnej triedy, pridáva k tomu však niektoré vlastné špeciality. Predovšetkým pri vznetových modeloch budú prevádzkové náklady celkom priaznivé, je však predsa len nutné počítať s vyššími výdavkami za niektoré náhradné diely a spotrebný materiál.