Prečo kúpiť |
---|
Elegantný dizajn Silné a úsporné turbodiesely Dobrá spoľahlivosť Jazdný komfort |
O vozidle
Volvo S60 sa v roku 2000 zaradilo medzi klasické sedany strednej triedy. Patrí k prémiovějším vozom a snažilo sa konkurovať napríklad Audi A4 alebo céčkovému Mercedesu. Kvôli tomu dostalo auto do vienka vcelku silné motory a komfortné naladenie podvozka, avšak v niektorých oblastiach predsa len klasický sedan Volvo za svojimi súpermi zaostáva. Nie je to pritom v oblasti estetiky – S60 je síce skôr konzervatívnejšie auto, avšak stále veľmi elegantné, s veľkou dávkou určitej pocitovej istoty. Pôsobí vcelku robustne a napokon taká jeho konštrukcia aj v skutočnosti je – je to teda vcelku bezpečný automobil s kvalitným spracovaním a dobrou spoľahlivosťou. Pri ojazdených exemplároch je však často treba počítať s vysokým kilometrovým priebehom, ktorý sa už na stave niektorých dielov určite podpísal. Čo sa priestoru pre posádku týka, S60 je na tom veľmi dobre len vpredu, kde si vodič a spolujazdec sťažovať nebudú. Avšak na zadných sedadlách je v rámci triedy miesta menej, a tak pre kolená, ako aj nad hlavou. Aspoň si môže posádka užívať dobú výbavu auta. Ani batožinový priestor nenadchne, jeho objem 424 litrov je opäť na podmienky v triede malý. Volvo S60 je predovšetkým komfortným vozidlom, podvozok zvláda naozaj dobre filtrovať nerovnosti a pochvalu si zaslúžia mimoriadne komfortné sedadlá aj veľmi dobré odhlučnenie auta. Avšak z hľadiska jazdných vlastností na svojich nemeckých rivalov S60 nemá. Podvozok má väčšie sklony k nedotáčavosti a riadenie je vcelku odťažité. Správanie auta však rozhodne nie je zákerné.
Ponuka motorov pod kapotou je zvláštna tým, že sa v nej nachádzajú výhradne päťvalce. Tie benzínové začínajú motorom 2,4 s výkonom 103 alebo 125 kW a pokračujú preplňovanou verziou 2,4 T sa 147 kW. Tento motor je k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies, najslabší benzinový päťvalec je zase k zohnaniu vo verzii s pohonom na palivo E85. Ešte silnejšie sú prevedenia 2,3 T5 vyladené na 184 alebo 195 kW. Už v druhom roku výroby sa do ponuky vtiesnil ešte preplňovaný dvojliter s výkonom 132 kW a začali sa tiež objavovať turbodiesely. Základná 2,4 D má 96 kW, silnejší variant potom 120 kW. V roku 2003 sa novinkou stala najvýkonnejšia verzia S60 R s motorom 2,5 T s výkonom 221 kW, a s pohonom všetkých kolies. Ten mohli mať o rok neskôr aj inovované motory 2,4 T5 a 2,5 T s výkonom 191 a 154 kW. Rok 2005 priniesol facelift a ďalšie zmeny v ponuke. Menil sa výkon dieselov – najslabší má 93 kW a prevedenie 2,4 D5 má nanovo 136 kW a verzia s výkonom 120 kW je neskôr označovaná len ako 2,4 D.
Výbava
Výbava Volva S60 je bohatá, typicky o niečo lepšia, než bývala pri podobne konfigurovaných Mercedesoch alebo Audi. Už od základnej výbavy je tak k dispozícii napríklad duálna automatická klimatizácia a niektoré ďalšie vymoženosti.
Design
Volvo V60 prvej generácie je auto s elegantným a konzervatívnym dizajnom. Vyzerá vcelku mohutne a hodnotne, rovnaké tvary pokračujú aj v interiéri, ktorý sa môže pochváliť kvalitným spracovaním.
Spotreba
Volvo S60 je k dostání s celou řadou silných pětiválcových motorů. Diesely dovedou být příjemně úsporné, ovšem neženou se za rekordními hodnotami. A benzínové agregáty, obzvláště ty silnější přeplňované, mají opravdu vyšší spotřebu paliva.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti nie sú najsilnejšou stránkou Volva S60. Síce sa vozidlo nespráva nijako zákerne, avšak kvôli odtažitému riadeniu a výraznejšej nedotáčavosti (najmä pri ťažších vznetových motoroch) nemožno očakávať ktovieaké jazdné zážitky.
Bezpečnosť
Volvo S60 prešlo nárazovými testami Euro NCAP v roku 2001 a získalo vtedy štyri hviezdičky z piatich možných. Robustná konštrukcia vozidla dodnes prináša posádke solídnu úroveň ochrany, ku ktorej samozrejme prispieva aj veľmi dobrá bezpečnostná výbava.
Praktickosť
Pri prémiových sedanoch strednej triedy sa na prelome tisícročí príliš nehľadelo na vnútorný priestor a Volvo S60 je toho dôkazom. Miesta je dostatok v podstate len vpredu, na zadných sedadlách je ponuka horšia a batožinový priestor s objemom 424 litrov je podpriemerný.
Komfort
Jazdný komfort pri S60 je naozaj veľmi dobrý. Auto má komfortne naladený podvozok, ktorý dobre filtruje nerovnosti vozovky. K tomu sa pridáva veľmi dobré odhlučnenie. Miesta v interiéri síce nie je priehrštie, ale posádka si môže užívať dobrú výbavu a tiež veľmi pohodlné sedadlá.
Prevádzkové náklady
Päťvalcové motory sú síce spoľahlivé, ale celkovo smädnejšie ako pri konkurencii, navyše v prípade porúch tiež náročnejšie na opravy. Celkovo je síce S60 spoľahlivý automobil, avšak náhradné diely aj servisná starostlivosť si vyžiadajú viac peňazí ako pri bežných vozidlách strednej triedy.