Prečo kúpiť |
---|
Vysoký cestovný komfort Pohodlné sedadlá Elegantný nadčasový dizajn Bohatá výbava Priestorný interiér Bezpečnosť |
O vozidle
Druhá generácia Volva S80 nepôsobí na prvý pohľad tak výnimočným dojmom ako tá prvá. Je to dané tým, že je už len ďalším pokračovateľom modernej dizajnovej línie Volva, ktorú práve pôvodný typ S80 v roku 1998 načal. Dizajn je elegantný a vyvážený, no už sme si na neho pri Volve zvykli, a auto tak celkovo pôsobí opäť skôr solídnejším dojmom. V podstate je druhá generácia starostlivým vylepšením predchádzajúceho vozidla, od ktorého preberá prakticky všetky jeho silné stránky a snaží sa eliminovať tie slabšie.
Výsledkom je teda opäť majestátny veľký sedan, ktorý predsa len dostal trochu športovejšie línie, ale to len aby sa nepovedalo. V interiéri a všade inde totiž inak panuje maximálna pohoda, a ku športovaniu ani druhá generácia Volva S80 nijako výrazne nevyzýva. Podvozok je opäť naladený predovšetkým komfortne, a prejavuje sa to aj väčšími náklonmi v zákrutách, auto exceluje vo filtrovaní nerovností vozovky, cez ktoré sa nesie naozaj plavne. Najlepšie sa S80 pochopiteľne cíti na diaľnici, kde ani pri vysokých rýchlostiach nijako zbytočne nestúpa hlučnosť vozidla. V interiéri je vo všetkých smeroch opäť snáď až nadbytok miesta, zachovaná zostala aj veľmi nadštandardná šírka interiéru. Kvalitné použité materiály, a precízne spracovanie sú tiež pre veľké Volvo typické, pocit luxusu si tu v žiadnom prípade nezaostáva za oceňovaným nemeckými prémiovými súperovi. Veľkú pochvalu si opäť zasluhujú sedadlá, ktoré sú veľkoryso tvarované, a veľmi pohodlné, a ani veľmi dlhé cesty sa vďaka nim nijako negatívne neprejavia na únave alebo stavu chrbta. Zväčšil sa aj batožinový priestor, a hoci 480 litrov stále nie je ktovieako rekordná hodnota, je to už celkom solídny, a akceptovateľný objem.
Vo výbave S80 nájdeme celý rad bezpečnostných prvkov. Ich prítomnosť síce často závisí na tom, ako bol pôvodný majiteľ ochotný za niektoré priplácať, ale možno tu mať napríklad adaptívny tempomat, systém pre varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, systém varovania pred autom v mŕtvom uhle a rad ďalších vychytávok. S80 by malo patriť k najbezpečnejším vozidlám segmentu, paradoxne to však nie je potvrdené z nárazových testov Euro NCAP, ktorými auto neprešlo.
Pod kapotou nájdeme pomerne širokú paletu motorov. Základom je dvojlitrový štvorvalec s výkonom 107 kW, ktorý môže spaľovať aj palivo E85. Päťvalec 2,5 T má výkon 147 kW, jeho silnejšie prevedenie potom 170 kW. Šesťvalec 3,2 litra má výkon 175 kW, a model T6 s preplňovaným šesťvalcom dáva 210 kW výkonu, a je rovno k dispozícii s pohonom všetkých kolies. Vrcholom je prevedenie s vidlicovým osemvalcom s výkonom 232 kW. Prekvapivo široká je aj paleta vznetových motorov. Ponuka začína na úspornom prevedení 1,6 DRIVe s výkonom 80 kW, ktoré je určené pre naozaj pokojnú a úspornú jazdu. Štvorvalcový dvojliter potom dáva výkon 100 kW. Lepšou voľbou pre veľký sedan sú však päťvalcové turbodiesely. Motor 2,4 D je k dostaniu s výkonom 120, alebo 129 kW, prevedenie D5 potom dáva objemom 2,4 litra výkon 136 kW v starších verziách, alebo 151 v novšom prevedení s dvojicou turbodúchadiel.
Výbava
Jazdené Volvo S80 taktiež typicky získate s veľmi bohatou výbavou. Tá sa síce môže model od modelu výraznejšie líšiť, no všetky komfortné prvky sú k dispozícii už od základných verzií. Lepšie vybavená autá môžu mať predovšetkým špičkovú sadu rôznych bezpečnostných asistentov.
Design
Vzhľad Volva S80 druhej generácie už nie je tak prekvapivý ako v prípade prvej generácie. Avšak aj tak je to veľmi elegantný automobil s mierne športovým nádychom. Páčia sa vyvážené proporcie aj výrazná šírka vozidla, celkovo pôsobí S80 majestátnym a hodnotným dojmom.
Spotreba
Benzínové motory pod kapotou Volva S80 majú opäť celkom vysokú spotrebu paliva. Kto chce ale šetriť, má veľa možností výberu medzi vznetovými agregátmi. Ani najsilnejšie prevedenia nie sú nijako smädné, ba naopak, patria k úspornejším v triede. Vyslovene ekonomické prevedenia so štvorvalcom sú síce veľmi úsporné, no len pri veľmi pokojnom jazdnom štýle a celkovo sa k veľkému sedanu veľmi nehodia.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti Volva S80 druhej generácie môžeme označiť predovšetkým za nezákerné. Nedotáčavosť je tu dobre čitateľná a typická, po športovej jazde auto rozhodne neprahne. Smerová stabilita je však príkladná a vodič má ovládanie auta dobre v ruke.
Bezpečnosť
Vo výbave S80 nájdeme celý rad bezpečnostných prvkov. Ich prítomnosť síce často závisí na tom, ako bol pôvodný majiteľ ochotný za niektoré priplácať, ale možno tu mať napríklad adaptívny tempomat, systém pre varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, systém varovania pred autom v mŕtvom uhle a rad ďalších vychytávok. S80 by malo patriť k najbezpečnejším vozidlám segmentu, paradoxne to však nie je potvrdené z nárazových testov Euro NCAP, ktorými auto neprešlo.
Praktickosť
Pri S80 druhej generácie došlo k výraznejšiemu nárastu objemu batožinového priestoru. Hodnota 480 litrov síce nie je stále ktovieako rekordná, väčšine záujemcov o veľký reprezentatívny sedan by však mala plne postačovať. V interiéri je vo všetkých smeroch dostatok miesta.
Komfort
Jazdný komfort Volva S80 sa radí ku špičke vyššej strednej triedy. Auto sa plavne nesie cez nerovnosti a veľmi dobre ich tlmí. K perfektnému komfortu na palube tiež prispieva dobré odhlučnenie a zvláštnu pochvalu si vyslúžia špičkové sedadlá, z ktorých ani po tisícich kilometroch nevystúpite rozlámaní.
Prevádzkové náklady
Prevádzkové náklady pri S80 budú opäť trochu vyššie, najmä pri modeloch s benzínovými motormi. Spotreba benzínových agregátov je totiž naozaj vyššia. Diesely palivo šetria, ale aj tak je servis S80 náročnejšou záležitosťou, a to napriek opäť vysokej trvanlivosti vozidla.