Prečo kúpiť |
---|
Atraktívny dizajn Veľmi dobrá výbava Vysoká úroveň bezpečnosti Široká ponuka motorov |
O vozidle
Už modelom XC60 naznačila automobilka Volvo výraznú zmenu v dizajne svojich vozidiel. Nový trend výraznejších a dynamickejších tvarov, ktoré napriek tomu nestrácajú veľkú mohutnosť, potvrdil v roku 2009 predstavený a v roku 2010 na trh uvedený model S60 a jeho neskôr predstavená kombi varianta V60. Svojimi dynamickými tvarmi Volvo S60 okamžite nadchlo odbornú i laickú verejnosť. Auto je naozaj atraktívny a ide o jeden z nejcharismatickejších vozov strednej triedy. K tomu, aby sa z V60 však stal hitom, mu predsa len na prémiového súpera niečo chýba. Opäť platí, že v naozaj komfortnom a luxusnom interiéri s veľmi dobrou výbavou je miesta tak akurát. Cestujúci na zadných sedadlách nemajú priestoru na rozdávanie a batožinový priestor sedanu. Aj batožinový priestor sa trochu vzchopil, hoci jeho 430 litrov objemu patrí k najmenším v triede. Aspoň má pravidelný a ľahko využiteľný tvar a po sklopení vznikne úplne rovná ložná plocha – a aj nákladová hrana je v rovine s podlahou.
Motorová paleta je plne prevzatá zo sedanu S60, a z počiatku spoliehala na silné benzínové motory 2,0 T s výkonom 149 kW a špičkové T6 s výkonom 224 kW a pohonom všetkých kolies. Turbodiesely zastupoval päťvalcový dvojliter s výkonom 120 kW a silnejšie prevedenie 2,4 D5 s výkonom 151 kW. Postupne však došlo k výraznejšiemu rozšíreniu ponuky. Základom je tak preplňovaná tisícšesťstovka od Fordu s výkonom 110 kW, druhý stupeň ponuky tvorí rovnaký agregát vyladený na 132 kW. Dvojliter potom posilnil na 177 kW a k prevedeniu S60 T6 pribudla ešte verzia vyladená továrenským upravovateľom Polestar s výkonom 242 kW. Pri turbodieseloch sa základom stala tisícšesťstovka s výkonom 84 kW, dvojlitrový D3 začína na 100 kW a verzia s označením D4 má už spomínaných 120 kW. Prevedenie D5 posilnilo na 158 kW. Od Polestar môže byť tento motor vyladený na 169 kW. Séria modelov môže byť vybavená pohonom všetkých kolies, prevodovky sú šesťstupňové manuálne alebo šesťstupňové automatické. Pri dieseloch (okrem toho najslabšieho) ide o klasické automaty s meničom, najslabší turbodiesel a benzínové motory okrem najsilnejších T6 môžu mať dvojspojkové prevodovky Powershif.
Veľkou špecialitou kombi V60 je však hybridný prevedenie. To sa u nás oficiálne neponúkalo a celkovo je to vzácny automobil, ktorý však posúva techniku Volva výrazne ďalej. Hybrid kombinuje vznetový motor D5 s elektromotormi, celkový výkon je veľmi slušných 206 kW. Ide navyše o plug-in hybrid, takže ho možno nabíjať zo zásuvky a po meste zvládnuť jazdy čisto na elektrinu.
Výbava
Už od základných verzií má Volvo V60 naozaj dobrú výbavu, avšak nad prvým stupňom stojí ešte zložitý prepletenec ďalších stupňov výbav a balíčkov, ktorý môže z V60 urobiť naozaj skvele vybavené auto s dosť vysokou cenovkou.
Design
Dizajn Volva V60 je naozaj dynamický a dosť lákavý, kombi je snáď ešte efektnejšie než sedan S60. Mohutné tvary auta dobre maskujú hromadu výstuh, ktoré maximalizujú bezpečnosť. Aj interiér pôsobí skutočne luxusným dojmom a je veľmi vydarený.
Spotreba
Volvo V60 dostalo úplne novú paletu motorov. Tie vznetové sú výrazne prepracované z minulej generácie a môžu sa chváliť veľmi dobrou spotrebou paliva. A to aj napriek tomu, že V60 je na pomery svojej triedy auto s nadváhou. Benzínové motory sa toľko krotiť nevedia, nové downsizované agregáty sú totiž citlivejšie na zaobchádzanie. Vzhľadom k hmotnosti auta je pri nich pritom nutné viac šliapať na plyn, takže je spotreba vyššia. Rekordnou spotrebou sa môže chváliť plug-in hybrid, ktorý je však veľmi vzácnou alternatívou.
Jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti V60 jsou výrazným vylepšením proti starším vozům značky. Na samotnú špičku triedy pritom stále nemá, ale kombi pôsobí trochu vyváženejším dojmom ako sedan S60. Stále je tu cítiť nedotáčavé tendencie a zlepšenie by si zaslúžilo predovšetkým riadenie, ktoré by mohlo byť citlivejšie.
Bezpečnosť
V oblasti bezpečnosti patrí Volvo V60 k absolútnej špičke automobilovej produkcie. V nárazových testoch Euro NCAP si auto v roku 2012 vyslúžilo plné päťhviezdičkové skóre, ktoré by mu patrilo aj podľa prísnejších pravidiel pre rok 2013. Hromada airbagov je úplnou samozrejmosťou (čelné, bočné, hlavové), špecialitou môže byť airbag pre chodcov. Štandardom je tiež systém City Safety so schopnosťou automaticky automobil zastaviť z rýchlosti 50 km/h v prípade hroziacej kolízie (aj s chodcom). Príplatková výbava potom môže obsahovať ešte ďalšie bezpečnostné vymoženosti.
Praktickosť
V praktickosti Volvo V60 naozaj príliš neexceluje. Je na tom však podstatne lepšie ako sedan. Kombi totiž disponuje 430 litrami batožinového priestoru, ktorý je navyše veľmi dobre variabilný a využiteľný. Posádka má miesta tak akurát.
Komfort
Jazdný komfort je pri Volve V60 opäť o kus ďalej než pri prvej a je skutočne veľmi dobrý. Filtrovanie nerovností je skvelé aj napriek tomu, že sa vozidlo v zákrutách veľmi nenakláňa. Veľmi komfortný je aj interiér, kde si osobitnú pochvalu zaslúžia sedadlá.
Prevádzkové náklady
Aj pre V60 platí, že ide o vozidlo s vyššími prevádzkovými nákladmi, a to aj napriek tomu, že navzdory vysokej hmotnosti sa podarilo pri dieselových motoroch skrotiť spotrebu paliva. Tá je však trochu vyššia ako pri niektorých súperoch. Vyššie sumy si vyžiada aj pravidelný servis vozidiel alebo prípadné opravy.