Prečo kúpiť |
---|
Veľký vnútorný priestor Elegantný dizajn Bezpečnosť Výborná sedadlá Komfortný a kvalitný interiér |
O vozidle
Volvo V70 tretej generácie je v porovnaní so skokom medzi prvou a druhou skôr evolúciou. Aspoň po vzhľadovej stránke. Tvary sa ešte trochu zaoblili, ale opäť ide o automobil, ktorý ctí tradičné hodnoty Volva. Oproti druhej generácii sa tá tretia zväčšila, stále však môžeme tvrdiť, že ide o vozidlo na rozhraní tried. Mnohé kombíky strednej triedy totiž majú podobnú veľkosť aj ponuku miesta. Pravda spracovaním a ponúkanými motormi sa predsa len V70 radí skôr k vozidlám vyššej strednej triedy. Veľmi elegantné rodinné kombi kladie dôraz predovšetkým na vysokú úroveň bezpečia, a tak sme sa u V70 tretej generácie stretli premiérovo s niekoľkými novými bezpečnostnými prvkami, ktoré nezriedka nájdeme aj vo výbave ojazdených automobilov. Ide napríklad o varovanie pred vozidlom v mŕtvom uhle a ďalšie chytré systémy. Volvo sa tak snaží udržať svoju imidž značky s najbezpečnejšími autami na trhu. A skutočne, V70 patria k najbezpečnejším vozidlám svojej kategórie a ako vozidlo na ďaleké cesty v plnom obsadení ho možno len odporučiť. Vedľa bezpečia je pre V70 veľmi dôležitý aj komfort. Podvozok síce v tlmení nerovností mierne zaostáva za vrcholom vyššej strednej triedy, občas do kabíny preniknú niektoré rázy. Situáciu však vylepšuje prevedenie interiéru, ktorý je zostavený z kvalitných materiálov s dobrým dôrazom na ergonómiu. Výnimkou je napokon usporiadanie stredovej konzoly, ktoré je trochu neprehľadné. Naopak veľkú pochvalu si zasluhujú sedadlá, a to aj tie v zadnej rade. Sedí sa v nich veľmi pohodlne a poskytujú telu výbornú oporu. Miesta má posádka tiež dostatok.
Ponuka pohonných jednotiek pre Volvo V70 je veľmi bohatá. Základom je dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 107 kW, ktorý je pre veľké a ťažké Volvo síce dostatočný, ale nemožno u neho počítať s príliš úspornou prevádzkou. To ostatne platí aj pre ďalšie zážihové jednotky. Ďalším krokom je preplňovaný päťvalec 2,5 T vo variantoch 147 a 170 kW, obe verzie už majú výkonu viac než dostatok. Podobne ako základný motor možno mať aj agregáty 2,5 T vo verzii s pohonom na palivo E85, u nás však bude ich výskyt vzácnejší. Nasleduje šesťvalec 3,2 litra s výkonom 175 kW a vrcholom vo variante T6 je šesťvalcový preplňovaný motor s výkonom 210 kW.
Významne bola pre V70 tretej generácie rozšírená ponuka vznetových motorov. Možno trochu prekvapivým základom je prevedenie 1,6 D v ekologickej verzii DRIVe. Motor s výkonom 80 kW síce neprináša veľa dynamiky, ale aj s ťažkým autom dokáže byť prekvapivo úsporný. Druhým stupňom je dvojliter v prevedení 2,0 D s výkonom 100 kW, ani tu nemožno očakávať oslnivé dynamické vlastnosti. Nasleduje päťvalec 2,4 D s výkonom 120 alebo 129 kW. Vrcholnou vznetovou motorizáciou je päťvalec D5, ktorý dáva výkon 136 a po modernizácii potom 151 kW.
Výbava
Volvo V70 opäť kladie dôraz na výbornú bezpečnostnú výbavu, ale ani o komfortné prvky tu nie je pochopiteľne núdza. Klimatizácia, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá a rad ďalších príjemných prvkov sú už v základnej výbave, vyššie stupne pridávajú ďalšie prvky ako napríklad tempomat. U najvyšších vyhotovení možno mať napríklad aj adaptívny tempomat.
Design
Tretia generácia Volva V70 zostáva verná mohutným tvarom, ktoré sú pre vozidlá švédskej automobilky tak typické, pridáva k nim trochu viac oblých tvarov a celkovej elegancie. V70 pôsobí naozaj solídnym dojmom a jeho dizajn môžeme považovať za nadčasový. Vydarený je aj interiér.
Spotreba
Volvo V70 tretej generácie dostalo pod kapotu naozaj širokú ponuku motorov. O tých benzínových sa napokon rozhodne nedá povedať, že by boli úsporné, určitú alternatívou, ako ušetriť, sú verzie s možnosťou prevádzky na palivo E85. Tie sú však u nás vzácne. Zato turbodiesely sú podstatne úspornejšie a ich spotreba vzhľadom k veľkosti vozidla poteší.
Jazdné vlastnosti
Podvozok tretej generácie Volva V70 sa predsa len poučil z chýb predchádzajúcej generácie, a hoci stále viac vsádza na istotu a smerovú stabilitu, aspoň problémy s trakciou prednej nápravy sú zažehnané. Stále však platí, že zákruty V70 nemiluje, trochu sa v nich nakláňa a rozhodne nebude smerom k vodičovi komunikovať detailne stav vozovky. Takisto nedotáčavosť prichádza priskoro.
Bezpečnosť
Veľká rodinné Volvá sú tradične jednými z najbezpečnejších automobilov na našich cestách a pre V70 tretej generácie to platí dvojnásobne. Auto má výbornú bezpečnostnú výbavu, už od základu šesticu airbagov, ich množstvo sa môže ešte rozrásť. Vyššie stupne výbavy môžu mať pokročilé systémy ako varovanie pred vozidlami v mŕtvom uhle alebo adaptívny tempomat, niektoré také prvky boli tiež súčasťou príplatkovej výbavy. U ojazdených vozidiel je dobré preveriť konkrétnu výbavu, väčšinou je však dosť bohatá.
Praktickosť
Priestorný interiér Volva V70 skrýva tiež celý rad odkladacích priestorov. Posádka tu má vo všetkých smeroch dostatok miesta, ani na zadných sedadlách nebudú cestujúci nijako trpieť. Veľmi praktický je tiež batožinový priestor, ktorý má objem 575 litrov, po sklopení zadných sedadiel dokonca 1580 litrov.
Komfort
K absolútnej špičke triedy chýba Volvu V70 len trochu kultivovanejšie odpruženie a utlmenie nárazov od nerovností na vozovke. Interiér vozidla ale prináša veľmi komfortnú atmosféru, ktorej dominujú špičkové sedadlá. Tie sú veľkoryso dimenzované a poskytujú výbornú oporu chrbtici.
Prevádzkové náklady
Volvo V70 tretej generácie sa v štatistikách spoľahlivosti neradí medzi veľké hviezdy, na vine je veľa celkom komplikovanej techniky. Rad porúch sa podarilo odstrániť už v rámci garancií, ale je dobré preveriť servisnú históriu vozidla a to, aké zásahy na ňom boli vykonané. Prípadné opravy totiž môžu výrazne navýšiť náklady na prevádzku automobilu, servis ani náhradné diely Volva nepatria k najlacnejším. Na druhú stranu mechanicky je V70 trvanlivé vozidlo. Spotreba benzínových motorov je vyššia, diesely dokážu jazdiť s príjemne nízkym prísunom paliva.