Auto na zbrojný pas...

Dizajn 1

Toto auto šokuje, na rozdiel od sesterskej X5 pôsobí oveľa agresívnejším dojmom. Široko rozkročená karoséria vie dokonale vydesiť vodičov, ktorý tohto obra uvidia v spätnom zrkadle. Mám rada triezve a konzervatívne tvary, ale X6 ma pri každom pohľade fascinuje. Výrazne klesajúci zadok v štýle kupé je pri terénnych áut výnimočný zjav, okrem BMW ma napadá snáď už len SsangYong Actyon. Odvážnemu šťastie praje, myslím, že sa tento „bavorák“ dizajnérom veľmi podaril.

Motor a prevodovka 1*

Dvojice turbo dúchadiel pumpujúcich vzduch do ôsmych valcov dáva 2,5 tonovému auto úplne zdrvujúce zrýchlenie. V porovnaní s mojim päťlitrovým Mercedesom ML je motor BMW za úplne inej úrovni. Ťahá zbesilo v akýchkoľvek otáčkach a zvuk motora aj výfuku je očarujúci. Pri prudkej akcelerácii sa ozýva kanonáda, ktorá každého nadšenca musí zahriať pri srdci. Aj keď som si dynamiku motora užívala, milo ma prekvapila spotreba, ktorá sa držala okolo 15 litrov. Automatická prevodovka je s motorom dokonale sladená, veľmi rýchle reaguje, pritom má cit pre konkrétne jazdné situácie. Možnosť ručného riadenia pod volantom som preto nevyužila. Nemala som k tomu dôvod.

Interiér 2

Nedostatok priestoru v interiéri je daňou za dizajn a zároveň najväčšou slabinou X6. Miesta vpredu je tak akurát, ale na sedadlách vzadu je to bieda. Človek priemerného rastu sa už dotýka hlavou stropu, ani menšie postavy si tu prílišný komfort neužijú. Rovnako tak ani batožinový priestor rozhodne nemá ambície pobrať batožinu na rodinnú dovolenku, skosená strecha obmedzuje akúkoľvek praktickú využiteľnosť auta. Vodič so spolujazdcom sú ale hýčkaní výbornými sedadlami so širokými možnosťami nastavenia a vynikajúcim bočným vedením. Dizajn interiéru je veľmi vydarený, jemná oranžovo hnedá koža tomuto extravagantnému autu pristane.

Ovládanie a výbava 1

Testovaná X6 mala na palube snáď všetky možné prvky výbavy, ktoré je možné celkom jednoducho nastaviť jediným ovládačom, povestným strieborným kolieskom iDrive. Nie som ale príliš skúmavý typ, trvá mi relatívne dlho, kým všetky možnosti auta objavím. Obvykle ma na ne musí ešte niekto upozorniť – napr. manžel, ktorý mi na palubnej doske zapol režim Sport a BMW razom jazdilo ešte svižnejšie. Chválim adaptívne tlmiče, ktoré sa vedia rýchle prispôsobiť aktuálnym jazdným podmienkam – pritvrdiť pri rýchlom prejazde zákrutou, alebo zmäkčiť pérovanie na rozbitých cestách v meste. Takéto technické vymoženosti ma fascinujú.

Jazda 1

Trúfam si tvrdiť, že BMW X6 je prvým vozidlom typu SUV, pre ktoré nie je prívlastok „športové“ len pojmom z reklamnej brožúry. Zrýchlenie na stovku mu trvá iba o málo viac ako päť sekúnd a dokáže tak poriadne zatopiť aj autám, ktoré sa tvária ako čistokrvné šporťáky. Veľkým zážitkom je správanie sa podvozku. Zo svojho mercedesu som zvyknutá pred ostrou zákrutou vždy pokorne pribrzdiť, ale X6 ako keby popierala zákony fyziky. Spôsob, akým sa vyrovná s kľukatou cestou, človek nepochopí, pokým to nezažije na vlastnej koži. Dojmy z jazdy sú natoľko silné, že by som ľahko prepadla nekritickému nadšeniu. Musím ale povedať, že by som u tak drahého auta čakala lepšiu hlukovú izoláciu interiéru. Vadilo mi tiež veľmi úzke okno – za jazdy som zvyknutá v zrkadle sledovať, čo sa deje za mnou. A v X6 som toho veľa nevidela.

Celkový dojem 1

Po troch dňoch tetovania som sa s X6 lúčila iba veľmi nerada. Nepamätám si, kedy mi nejaké auto prirástlo tak k srdcu. Nielen sebavedomý vzhľad, ktorý sa vysmieva úpenlivej praktickosti všetkých SUV, ale hlavne výkon motorov, jeho zvuk a šokujúce jazdné vlastnosti, dokonalo popierajúce hmotnosť vozidla. Všetko na úplne nadchlo. Rodinné auto tento „bavorák“ práve nie je, takže by som svoj oveľa praktickejší mercedes neopustila. Ale ako druhé auto by som ho brala, podmienkou by však bol preplňovaný osemvalec pod kapotou. Ten motor je proste trieda.

Poznámka: Hodnotenie známkou ako v škole: 1 znamená výborné, 5 nedostatočné.

Dotazník vodičky

Karolína Topolová, viceprezidentka spoločnosti AAA Auto. Súkromne jazdí na Mercedese ML 500, ročne najazdí 25 000 kilometrov.

*Auto, nebo motorka? 
 Auto. Na motorke sa celkom bojím.

*Nové, či ojazdené? 
Zánovné.

*Štvorvalec, alebo osemvalec? 
Osemvalec.

*Spotreba motora... 
... nie je rozhodujúca.

*Pohon dvoch, alebo všetkých kolies? 
4 x 4.

*Auto, v ktorom sa cítim dobre. 
Mercedes. Vždy som sa k tejto značke vrátila.

*Šoférovanie je pre mňa... 
... relax a zábava.

*Moje prvé auto. 
Šoférovať som sa naučila vo Fiate 126. Keď som si potom kúpila Volkswagen Polo, do týždňa mi ho ukradli.

*Auto, na ktoré sa teším. 
Elektrické auto s jazdnými vlastnosťami benzínového. 




BMW X6 xDrive 50i 
Objem motora: 4395 cm3 
Výkon: 300 kW/407 k 
Rozmery (dĺžka/šírka/výška): 4877/1983/1640 mm 
Rozvor náprav: 2933 mm 
Objem kufru: 570 l 
Max. rýchlosť: 250 km/h 
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,4 s 
Kombinovaná spotreba: 12,8 l 
Základná cena: 76 770€/2 312 773,02,-Sk*  

Zdroj: automobilka

BMW X6 s motorom V8 Twinturbo je momentálne najdynamickejším sériovým SUV na svete. Pri zrýchlení na stokilometrovú rýchlosť si hravo poradí i s doterajším kráľom kategórie terénnych športovcov - Porsche Cayenne GTS. Navzdory masívnej stavbe karosérie a pohonu všetkých kolies xDrive s automatickou uzávierkou diferenciálu je BMW X6 stavaný predovšetkým pre kvalitné asfaltové cesty. V sériovej výbave vozidla nájdeme mimo iné výškovú reguláciu zadnej nápravy, automatickú klimatizáciu s uhlíkovým filtrom, svetlá pre denné svietenie a xenónové výbojky, palubný počítač, alebo rádio s MP3 a meničom CD. Vozidlo s motorom V8 je dodávaný výhradne s automatickou šesťstupňovou prevodovkou s možnosťou manuálneho riadenia. Okrem benzínového osemvalca sú k dispozícii ešte tri šesťvalce – jeden jazdí na benzín, dva na naftu. Cena vozidla začína na 76 770€/ 2 312 773,02,-Sk*.

*Konverzný kurz: 1€ = 30,1260 Sk




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
ONLINE PREDAJ
Kúpte svoj nový voz
rýchlo a jednoducho
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Voz Vám doručíme až domov
  • 14 dní na vrátenie vozidla
    Pohodlne a bezpečne, jasný pôvod i histórie vozidla
Ponuka vozidiel