Praha 12. júna (ČTK) - Ceny ojazdených áut na českom trhu medziročne klesli o desať až 30 percent a zrejme tak už dosiahli na svoje dno. Ďalej by sa znižovať nemali a naopak v prípade príchodu nových modelov s vyššou cenou by mohli vyrásť, povedal v dnešnom rozhovore pre ČTK generálny riaditeľ skupiny AAA AUTO Anthony Denny.
"Teraz je až do septembra dobrá doba na nákup ojazdeného auta, potom príde druhé sezónna špička,“ dodal. Vo veľkých mestách ako je Praha, alebo Brno a v stredných Čechách, ktoré boli najmenej zasiahnuté krízou, sa podľa neho viac predávajú drahšie autá, ako je Ford Mondeo, Renault Laguna, alebo VW Passat. V menších mestách v ekonomicky slabších regiónoch rastie záujem o lacnejšie škodovky, hlavne o fábie a prvé generácie octavií.
Celkovo tvoria autá značky Škoda asi 40 percent predaja skupiny a záujem o autá tuzemskej automobilky ďalej rastie. Škoda tak má medzi ojazdenými autami väčší podiel ako na trhu nových áut. Zo zahraničných značiek ľudia najviac kupujú Ford Focus, Opel Astra, VW Golf a Ford Mondeo. „Kvôli rastu ceny benzínu v poslednej dobe je poznať rast záujmu o úsporné autá s dieselovým motorom,“ uviedol Denny.
AAA AUTO v prvom štvrťroku predala okolo 9 000 ojazdených áut, čo je polovica v porovnaní s vlaňajškom. Dôvodom je ekonomická kríza aj uzavretie pobočiek v Maďarsku, Poľsku a v Rumunsku. „Predaje sa postupne zlepšujú. V marci sme dosiahli 4 000 predaných áut mesačne,“ uviedol Denny s tým, že tohtoročný predaj bude pod úrovňou vlaňajších 60 000 áut.
Predaj má podporiť nová akcia AAA AUTO, v rámci ktorej garantuje najnižšiu cenu auta na trhu. Za týždeň od vyhlásenia ponuky predajcovia bazárov AAA AUTO porovnávali ceny s konkurenciou v niekoľkých desiatkach prípadov.