Karolína Topolová: V minulom čísle ma zaujalo...

V minulom čísle L bby som uvítala článok Petra Smutného z PwC o nutnosti reakcie na finančnú krízu. Pretože skupina AAA AUTO predáva ojazdené vozidlá, silné známky oslabovania trhu pocítila už koncom roka 2007, kedy po 15 rokoch rastu završovala bezprecedentnú expanziu. Pretože sme včas svoje plány nekorigovali ( kto čakal takú hĺbku hospodárskeho oslabenia?), dostali sme sa do neočakávanej straty, hoci sme za celý rok v 5 krajinách strednej Európy predali rekordných 80 000 vozidiel. Pretože sme súčasne v septembri 2007 vstúpili na burzy v Prahe a v Budapešti, boli negatívne reakcie trhu a investorov pochopiteľné. Keď hovorí v minulom čísle L bby Petr Smutný o cestách k znižovaniu nákladov, u nás sme po hĺbkovej analýze už vlani vo februári zahájili tvrdý ozdravný program. Do konca roku 2008 sme firmu zoštíhlili o dve tretiny na cca 1300 ľudí. Odišli sme z Poľska, kde bol trh zdeformovaný dovozom nekvalitných ojazdených áut, obmedzili sme prítomnosť v Maďarsku, postihnutom finančnou krízou. Znižujeme každú nákladovú položku. Obmedzili sme počet vozidiel na sklade viac ako o polovicu a sústredili sme sa na 15 najpredávanejších modelov. Autá viac vykupujeme a dodávame na individuálnu objednávku zákazníkov tiež u nich doma. Viac ako polovicu obchodov realizujeme prostredníctvom internetu a nášho call centra.

Opatrenia za fungovali: za 3. štvrťrok 2008 sme dosiahli opäť hrubý prevádzkový zisk. Aj keď kumulovane za rok 2008 zostaneme ešte v strate, veríme, že sa dokážeme tento rok vrátiť k zisku. Keď sú v minulom L bby v uvedenom rozhovoru zmienky o motivácii zamestnancov, tak musím súhlasiť. Zmien by sme nedosiahli bez obrovského nasadenia a pozitívnej motivácie zamestnancov, kedy sme prešli na model tzv. multiskillingu, kde zamestnanec vykonáva viac funkcií. Dnes napr. 14 zamestnancov v autocentre v Pardubiciach predáva mesačne 150 vozidiel, pred reštrukturalizáciou viac než trojnásobok ľudí predával 180. Zároveň však dokážeme ľudí dobre zaplatiť. Automobilový trh sa prudko premenil, ceny nových a následne ojazdených áut dramaticky klesli. Priala by som si, aby vo všetkých oblastiach ekonomiky panovala taká tvrdá konkurencia ako v obchode s automobilmi. Potom by zákazníkom ostávala vo vreckách ďaleko viac peňazí, za ktoré by dostávali kvalitnejšie produkty a služby, a nemuseli by ich chodiť nakupovať na západ od nás. Ak bude mať nastupujúce hospodárske oslabenie takýto dopad, tak to vítam.

O autorovi | Karolína Topolová, viceprezidentka AAA AUTO




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.