AAA AUTO tento rok oslavuje 20 rokov na slovenskom trhu. Čo sa spoločnosti za túto dobu podarilo dosiahnuť?
Postupne sme na celom území Slovenska vybudovali 12 pobočiek. Za 20 rokov pôsobenia na slovenskom trhu sme do dnešného dňa predali bezmála tristotisíc vozidiel. Každým rokom pociťujeme silnejší dopyt a máme čoraz lepšie predaje. Za silným dopytom po jazdených automobiloch vidím aj neustále zvyšovanie kvality zákazníckeho servisu a rozvoj digitalizácie spoločnosti. V poslednej dobe sa venujeme využitiu generatívnej umelej inteligencie, ktorá nám pomáha ako v marketingu, tak aj v styku so zákazníkmi v našom Zákazníckom centre.
Aká je podľa Vás v súčasnej dobe cesta k úspechu na top manažérskej pozícii?
Pokiaľ hovoríme o segmente, v ktorom podnikáme, potom je to určite zameranie sa na moderné technológie. Zásadným krokom je najmä prechod na elektromobilitu, ale aj využitie umelej inteligencie a strojového učenia. To sú všetko oblasti, ktorým sa venujeme veľmi dôsledne. Do rozvoja IT technológií sme v posledných piatich rokoch investovali milióny eur.
Ako to u vás vyzerá s elektromobilitou?
Vlani sme predali 400 elektromobilov. Napriek tomu, že to bol prakticky štvornásobok oproti predchádzajúcemu roku 2022, tak to je stále len zanedbateľný zlomok z našich predajov, ktoré sú v celej skupine na úrovni 100-tisíc áut ročne. Elektromobilita so sebou, samozrejme, prináša fundamentálne zmeny, a to nielen v oblasti obchodovania. Je potrebné budovať dobíjacie stanice, školiť výkupných technikov, predajcov i pracovníkov servisov. Sú s ňou teda spojené investície jednak do infraštruktúry, ako aj do ľudských zdrojov. Pretože chceme byť v obchodovaní s použitými elektromobilmi na špici v našej oblasti pôsobenia, vytvorili sme už pred časom špeciálny elektromobilný tím, ktorý sa venuje všetkým aspektom elektromobility naprieč celou firmou.
Neviem si úplne predstaviť využitie umelej inteligencie v biznise s ojazdenými vozidlami. Ako to vlastne funguje?
Napríklad na zdrojovanie našich vozidiel využívame interne vyvinutú aplikáciu. Tá vyhľadáva vhodné vozidlá, pri ktorých odhaduje ich budúcu likviditu a potenciálny predaj na jednotlivých trhoch. Aplikácia využíva strojové učenie, takže sa neustále zdokonaľuje. Dokáže vopred odporučiť predajnú lokáciu, odhadnúť, či napríklad vozidlo bude financované lízingom, taktiež odhadnúť transakčnú cenu vozidla s presnosťou na 99 % a zároveň optimalizovať dobu, počas ktorej automobil ponúkať. Veľmi intenzívne sa tiež venujeme využitiu generatívnej umelej inteligencie, napríklad ako hlasového asistenta v našom Zákazníckom centre. Je to pre nás zásadný nástroj. Nejde pritom len o jednoduchý voicebot, aký má dnes každá väčšia firma. Ide o predajný nástroj, je to sofistikovaný hlasový autonómny agent využívaný na obchodnú komunikáciu, ktorý sa učí a neustále sa zlepšuje.
Už takmer dva roky na Slovensku funguje Detská dopravná nadácia, ktorej vznik ste iniciovali práve Vy. Čo je jej hlavným cieľom?
Detskú dopravnú nadáciu, podporujeme dlhodobo. Už štvrťstoročie pomáha deťom, ktoré v dôsledku dopravnej nehody utrpeli vážne zdravotné zranenie, ktoré si vyžaduje dlhodobú rekonvalescenciu, alebo tým deťom, ktoré v dôsledku toho prišli o jedného alebo oboch rodičov. Nadácia začínala s pôsobením v Česku, ale dva roky funguje už aj na Slovensku. Postupne podporila už takmer 900 žiadostí a rozdala viac ako 16 miliónov českých korún, čo je v prepočte vyše 630-tisíc eur. Deti môžu o podporu žiadať opakovane, v prípade štúdia na vysokej škole až do dosiahnutia veku 25 rokov. Stretávam sa často s tým, že rodiny často nevedia, na koho sa môžu v takýchto prípadoch obrátiť. Chcela by som touto cestou ako predsedníčka správnej rady nadácie vyzvať všetkých, ktorí poznajú dieťa alebo dospievajúceho, ktorý prišiel o jedného alebo oboch rodičov pri dopravnej nehode alebo potrebuje rehabilitačnú starostlivosť, aby ich o možnosti podpory od Detskej dopravnej nadácie informovali.