*Karol FARKAŠOVSKÝ, moderátor
Nafta u nás na budúci týždeň zlacnie. Radosť pre majiteľov áut s dieselovými motormi. My sme vypočítali, koľko kilometrov musí majiteľ auta prejsť, aby sa mu vrátil príplatok za naftový motor.
*Tomáš VELECKÝ, redaktor
Tak napríklad ak sa rozhodnete pre kúpu takéhoto nového rodinného auta a uprednostníte naftový motor pred benzínovým, priplatíte si 800 až 1000 eur. Tieto počiatočné náklady sa vám však začnú vracať ihneď, ako si do nového auta sadnete prvý raz. Naftový motor má totiž nižšiu spotrebu a nafta má byť oveľa lacnejšia ako benzín. Pri naftovom motore, ktorý je drahší o tisícku vyjde sto prejazdených kilometrov o 3 eurá 69 centov lacnejšie. 1000 eurový rozdiel v cene auta sa teda majiteľovi vráti po 27 tisícoch kilometrov. Ktorému zákazníkovi by ste odporučili, aby si kúpil auto s naftovým motorom?
*Róbert MÚČKA, predajca Peugeotu
Zákazníkovi, ktorý najazdí väčšie množstvo kilometrov, aby finančná návratnosť bola teda rýchlejšia.
*Tomáš VELECKÝ, redaktor
Na naftu dnes jazdí každé štvrté osobné auto. Odkedy však vláda začala hovoriť o nižšej dane z nafty, záujem o dieselové motory začal rásť.
*Karolína TOPOLOVÁ, viceprezidentka AAA Auto
Áno. Zaznamenali sme nárast od januára tohto roku z 22 % na 36 % predaja na vozy s dieselovými motormi.
*Tomáš VELECKÝ, redaktor
Viac áut pri čerpadlách s naftou čakajú aj pumpári.
*Miroslav KOLLÁR, tajomník asociácie petrolejárskeho priemyslu
Odhadujeme zhruba o nárast 10 až 15 %.
*Tomáš VELECKÝ, redaktor
Pokiaľ sú však naftové autá šetrné k našim peňaženkám, o ich vzťahu k životnému prostrediu sa to rozhodne povedať nedá. Z ich výfukov totiž vychádza oveľa viac skleníkových plynov ako z tých benzínových. Tomáš Velecký, televízia Markíza.
Originálnu verziu rozhovoru nájdete tu:
http://video.markiza.sk/archiv-tv-markiza/televizne-noviny/38017
(Nájdete pod samotným videom, v menu pod názvom Nafta, či benzín. Závisí od kilometrov...)