"Nepovinný predmet mi pomohol ku kariére."


* HN: Call centrum ste založila v dvadsiatich dvoch rokoch. Ako človek dostane takú príležitosť?

Študovala som britskú univerzitu TTA s oxfordským programom. Škola v zahraničí bola finančne náročná, preto som išla na prax do hotela Hilton. Chcela som sa finančne osamostatniť, rodičia si vtedy na školu vzali pôžičku. Behom štúdia som písala prácu na tému Motivácia ľudí v call centre, ktorá vtedy zaujala tiež management hotela. Stala som sa najskôr asistujúcou, neskôr programovou manažérkou. Po nejakej dobe mi generálny riaditeľ spoločnosti ponúkol možnosť založenia call centra v spoločnosti AAA AUTO, v ktorej pracujem dodnes.

* HN: Využila ste vtedy predovšetkým informácie zo svojho štúdia?

Karolína ProcházkováŠtudovala som program, ktorý bol zameraný na operatívny management. Vybrala som si tiež špecializáciu call centier, ktorá popisovala spôsob ich fungovania, technické zázemie a vôbec život v nich. Išlo vlastne o nepovinný predmet, ktorý sa stal rozhodujúci pre moju ďalšiu kariéru. Britský trh je ďaleko rozvinutejší, takže všetky poznatky boli u nás vtedy úplne nové.

* HN: Bola ste v správny okamžik na správnom mieste...

Áno. Spoločnosť AAA AUTO začala expandovať a otvárala nové pobočky. Investovala do inzercie, reklamy a bolo potrebné vytvoriť medzičlánok, ktorý bude s ľuďmi správne komunikovať.

* HN: Ako ste si v tak mladom veku medzi ľuďmi vybudovala rešpekt?

Možno mi tak trochu pomohlo moje sebavedomie. Zrazu som napríklad stála pred automechanikmi s desaťročnou praxou. Nenastúpila som totiž iba do call centra, ale školila som zároveň všetkých zamestnancov. Učila som ich predajným zručnostiam, komunikácii a zvládaniu emócií. Pritom som sa sama ďalej vzdelávala a zo všetkého som si robila vlastné modely. Všetky získané vedomosti som vždy vyskúšala priamo v praxi.

* HN: Ste adrenalínový typ?

Robila som jedenásť rokov športovú gymnastiku. Šport mi veľmi pomáha vo výdrži a doťahovaní vecí do konca. Keď sa Vám nevydaria závody, tak prídu nejaké ďalšie a smerujú k nim ďalšie tréningy.

* HN: Plánovala ste si kariéru?

Pristupovala som k nej živelne, pretože ma práca veľmi baví. Mohla som sa realizovať, pretože som vždy získala pre svoje nápady podporu. Mal som asi aj dobrú intuíciu. Vedela som, ako sa spoločnosť AAA AUTO začína rozvíjať. Firma sa vtedy práve presťahovala z malého „ušmudlaného“ bazáru. Strhol ma aj prístup generálneho riaditeľa Anthonyho Dennyho, ktorý má obrovskú charizmu. Robím prácu pudovo, napriek tomu som za tých desať rokov nepoznala pocit, že stagnujem.

* HN: Ako rýchlo ste stúpala po kariérnom rebríku?

V call centre som pracovala päť rokov, ale aj tam sa dialo stále niečo nové. Ako sme prenikali na ďalšie trhy získavala som stále nové skúsenosti. Splnil sa mi sen, nerobila som nikdy stereotypnú prácu. Dva roky som sa venovala ľudským zdrojom, v terajšej funkcii viceprezidentky spoločnosti som rok a pol.

* HN: V čom ste dnes iná?

Dnes viem, že veľa činností chce čas, potrebujú dozrieť. Som totiž svojim založením človek, ktorý sa rýchle vrhá na riešenie všetkých problémov.

* HN: Dokážete odpočívať?

Mala som dlhodobo problémy s relaxáciou. Nevedela som odpočívať, išla som nadoraz. Cítila som sa potom unavená a celý víkend trebárs prespala. Pred dvomi rokmi som prehodnotila svoj prístup k práci. Nechcela som sa stať workoholikom. Takže teraz spoločne s manželom chodíme do posilňovne, beháme, chodíme na lyže. Nie som do desiatej v práci, trávime čas spoločne a stretávame sa aj so širšou rodinou.

* HN: Môže niekto nasledovať Váš príklad, vypracovať sa aj dnes za call centra na manažérsku funkciu?

Rozhodne. Práve call centrum ponúka skvelú príležitosť ku kariérnemu rastu. Ľudí, ktorý sa tu osvedčia, umiestňujeme na vyššie pozície v rámci firmy. Každý manažér, ktorý predloží požiadavku na novú pozíciu, mieri najskôr k nám. Vzišli stadiaľto manažéri divízií, pobočiek, výkupu... Ročne tak po intenzívnom tréningu obsadíme minimálne päť manažérskych pozícií.

* HN: Je expandujúca firma príležitosťou k tomu, že človek ľahšie urobí kariéru?

Určite. Príležitosť majú hlavne komunikatívny ľudia, ktorý reagujú dobre na zmeny. Na trhu práce nezoženieme pracovníkov zo špecifickými schopnosťami, ktoré potrebujeme. Nestaviame teda na skúsenosti, ale skôr na potenciále a chuti ľudí učiť sa nové veci. Teraz máme 3800 zamestnancov. Tento rok už nebudeme zvyšovať nábor, chceme sa viac zamerať na školenie ľudí.

* HN: Aké profesné príležitosti u Vás nájdu absolventi vysokých škôl?

Mladí tu majú obrovský priestor, či už ide o oblasť finančnú, analytickú, marketingovú, alebo informačné technológie. Využívame maximálne vlastné ľudské zdroje. Zamestnávame absolventov napr. z Vysokej školy ekonomickej, Ekonomickej fakulty Vysokej školy hospodárskej, ale aj ľudí z pedagogickej fakulty v našich tréningových oddeleniach. V analytických oblastiach nájdete aj »matfyzákov«. Študenti môžu využiť flexibilnú pracovnú dobu.

* HN: Prináša expanzívny nábor tiež nejaké problémy?

Minulý rok v našej firme pri expanzii mierne vzrástla fluktuácia. Sme veľmi dynamická spoločnosť, ktorá nevydrží pracovať v takomto záprahu. Náš priemerný vek je 29. Niektorý ľudia tempo buď neustáli, alebo sme im možno neposkytli dostatok starostlivosti. Aj preto sme sa tento rok rozhodli v rozširovaní trošku poľaviť. Chceme sa teraz skôr zamerať na stabilizáciu zamestnancov a ich väčšiu spokojnosť.

* HN: Akým spôsobom sa vzdelávajú Vaši manažéri, ktorý vedú tými?

Máme dvoch veľmi skúsených trénerov, ktorý manažérov „koučujú“ interne. Tí sa od nich učia, ako úspešne viesť svoj tým ľudí. Vzdelávajú sa buď metódou klasického koučovacieho rozhovoru, alebo ide o školenie priamo v praxi, alebo schôdzky manažérov, na ktorých zdieľajú svoje skúsenosti. Pre call centrum sme teraz zabezpečili špecialistu priamo z Anglicka.

* HN: Teraz študujete andragogiku. Nekríva teória za praxou?

Na škole učia ľudí z praxe. A mňa baví sa stále vzdelávať. Rad predmetov ma stále niečím obohacuje. Prvú vysokú školu som nedokončila, pretože som dala prednosť praxi. Teraz si ako pracujúci človek informácie viac vážim, dokážem ich tiež lepšie zhodnotiť. Skôr som školu vnímala ako kredit do budúcnosti.

* HN: Ste v takomto »rýchliku« už desať rokov. Dokážete z neho niekedy vystúpiť?

Pre mňa životný úspech nepredstavuje iba práca, ale tiež spokojnosť v rodinnom živote. Inšpiráciou je mi moja maminka, ktorá vychovala štyri deti a zároveň vyštudovala dve vysoké školy. Všetko zvládla, pretože je životný optimista.

***

Nevedela som odpočívať, išla som nadoraz. Cítila som sa potom unavená a celý víkend trebárs prespala. Pred dvomi rokmi som prehodnotila svoj prístup k práci.


 




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 14 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.