09:58 O ktoré autá je teraz najväčší záujem? O malé alebo veľké?
14:21 V súčasnej dobe sú to hlavne „ekonomickejšie“ autá – motor s nižším obsahom, malá spotreba, ale na druhú stranu lepšie vybavené, zhruba 4 roky staré. Najbežnejšími značkami sú Škoda, Ford, Opel, Renault, Volkswagen.
12:50 Tento rok web AAA AUTO vyhral 1.miesto v kategórii Auto – Moto v súťaži webových stránok najväčších spoločností Web Top 100. Čo robíte preto, aby ste toto umiestnenie budúci rok zopakovali?
14:24 Webové stránky sú jedným z našich najdôležitejších predajných kanálov, pretože zhruba 98% zákazníkov si svoje auto najskôr vyberá cez internet. To je dôvod, prečo nášmu webu venujeme takú pozornosť a prečo sa na jeho kvalitu a rozvoj budeme určite sústreďovať aj v budúcnosti. Toto ocenenie nás samozrejme teší, ale ešte viac sme radi za to, že naše stránky mesačné navštívi takmer pol milióna návštevníkov.
13:41 Zajímalo by ma, či sledujete kauzu podvodne „vykúpených“ áut v kauze Globus Car, ktoré boli ďalej (napriek tomu, že za ne pôvodní majitelia nedostali peniaze) bez hanby predávané v Auto ESA. Ako sa vôbec niečo také môže stať, veď išlo skoro o dve stovky prípadov!
14:21 Túto kauzu samozrejme sledujeme. Príliš nerozumiem tomu, ako mohli ESA tieto autá kúpiť, pretože Globus Car sa nám ich tiež opakovane snažil ponúkať, ale podmienky boli podivné a cena tak podozrivo nízka, že sme to samozrejme odmietli. Podrobnejšie sa k tomu nemôžem vyjadrovať, pretože detaily prípadu nepoznám. Je však zrejmé, že vzhľadom k súčasnej obtiažnej hospodárskej situácii sa menší predajcovia dostávajú do problémov, ktoré sa niekedy snažia riešiť podobným spôsobom prinajmenšom na hranici zákona. Aj preto by som odporúčal vždy postupovať opatrne pri výbere predajcu a voliť skôr veľké a zavedené subjekty.
13:46 Platí ešte to, že ázijské autá strácajú rýchlejšie na hodnote ako napr. Volkswagen či Renault?
14:26 Platí to skôr pre kórejské autá, tie japonské sú na obdobnej úrovni ako európske značky. Je nič menej pravda, že najväčšími „držiakmi“ sú autá z Nemecka.
13:50 Koľko predáte mesačne áut? O koľko percent je znížená výkupná cena od trhovej? Koho v ČR považujete za najväčšiu konkurenciu? Kto napríklad v Plzni najviac ukrajuje z Vašej predajnosti? Prečo neustále inzerujte autá za ceny, ktorú sú zavádzajúce a platí iba pri financovaní na úver! Nemyslíte, že je to nefér ako voči zákazníkov tak voči ostatným bazárom? Pretože keby to takto začal robiť každý, tak na tom trh bude ako v prípade cestovných kancelárií – že k cene budeme musieť pripočítať toto a tamto! Podrážate tým nohy nielen zákazníkom, ale aj sebe a konkurencii. A ešte jedna otázka – prečo ste ustúpili od marketingovej kampane, že predávate iba autá nehavarované, s nestočeným tachometrom a kúpené v ČR? Myslím, že to nebolo pravda ani v dobe kedy táto reklama bola na každom kroku, nakoľko veľa vami ponúkaných áut servisku nemalo. Ďakujem za odpoveď, Petr
15:00 Bohužiaľ v tomto chatu nemáme dosť času na zodpovedanie toľkých otázok. Ak máte stále záujem, pošlite mi ich na môj e-mail denny@aaaauto.cz a ja Vám ich rád zodpoviem.
Mek
14:03 Budete tento rok vyplácať dividendy, keď ste teraz v zisku?
14:32 O vyplácaní dividend bude rozhodovať valná hromada, uvidíme tiež aký bude hospodársky výsledok za celý rok 2009. Ja, ako väčšinový akcionár by som výplatu dividend samozrejme privítal, pretože od februára 2008 nevyplácam žiadne odmeny. Najdôležitejšia však vždy bude stabilita a profitabilita spoločnosti.
14:04 Vaša firma má veľmi zlú povesť, iba v mojom okolí je niekoľko ľudí, ktorý s vami zažili zlú skúsenosť a aj ja sám jednu negatívnu mám. Chystáte sa zlepšiť svoje správanie sa k zákazníkom?
14:38 Určite nie sme dokonalí a rozhodne sa trvalo snažíme zlepšovať naše služby zákazníkom. O tom, že sa k nám prinajmenšom do istej miery darí svedčí, ako počty predaných áut, tak aj skutočnosť, že sa k nám pomerne veľké percento zákazníkov vracia opakovane. Keď dám odlišný príklad: ja sám som mat napríklad zlú skúsenosť s nakupovaním v Tescu, ale nesúdim podľa toho celú spoločnosť, vždy je to predovšetkým dôsledok individuálnych nedostatkov. Budem rád, ak mi pošlete informácie o tom, s čím sme mal negatívnu skúsenosť, pomôže nám to sa naďalej zlepšovať. Moja adresa je: denny@aaaauto.cz.
14:06 Dobrý deň, podľa vyššie uvedeného existuje trend znižovania záujmu o predaj jazdeniek. Napriek tomu máte záujem o otvorenie dvoch ďalších bazárov. Kedy očakávate, že sa tento trend naplno prejaví a aká bude Vaše stratégia rozvoja do budúcnosti? Budete sa zameriavať na iný segment trhu alebo sa budete sťahovať do iných lokalít? Ďakujem
14:48 Nemyslím si, že by tento trend bol plošný. Zložitá hospodárska situácia postihuje hlavne dovozy ojazdených áut (predovšetkým individuálne). My väčšinu predávaných áut nakupujeme na miestnych trhoch. V problémoch sú tiež menší predajcovia, ktorí napr. nemajú dostatok finančných prostriedkov alebo nie sú schopní ponúknuť aktuálne najhľadanejšie modely a značky. My sme v prvom polroku tohto roka zaznamenali priebežne medzimesačné nárasty predajov a v treťom štvrťroku (kedy väčšinou dochádza k viditeľnému sezónnemu poklesu) zostáva dopyt stabilný. V poslednej dobe tiež vidíme, že časť zákazníkov volí práve vďaka hospodárskej kríze namiesto nových áut radšej zánovné ojazdené, keď za cenu o niekoľko percent nižšiu získajú prakticky totožnú úžitkovú hodnotu. Aj to je dôvod, prečo doteraz výsledky v prebiehajúcom štvrtom štvrťroku nadväzujú na pozitívny trend z predchádzajúceho obdobia.
14:30 Pán Denny, mám technickú výčitku. Žiadal som po vyplnení formulára o splátkový kalendár pre možnosť úveru. Síce sa mi ozval ochotný pracovník Vášho autobazáru, ale konkrétne čísla som nedostal. Žiadal som teda aspoň približné hodnoty, ale ani tu som neuspel. Čiastky sú (približné) vraj pri každom aute už uverejnené. Nedozvedel som sa teda to, čo som od Vás očakával. Že mi bude doručená odpoveď, kedy budem poznať približné mesačné splátky napr. na 60 alebo 72 mesiacov, tak ako som žiadal. Nechápem teda ponuku „kalkulačky“, ktorá nepracuje, tak ako by sme si všetci predstavovali. Dúfam, že formulár, ktorý ponúkate neslúži len k odberu dát?
14:53 Takzvaná kalkulačka na našich webových stránkach poskytuje indikatívne informácie, nič menej presná celková čiastka úveru a úverových splátok je závislá na konkrétnych podmienkach pri nákupe zvoleného auta – cena auta, o aké auto ide, aké je poistenie, aké bude „ohodnotenie“ zákazníka leasingovou spoločnosťou a pod. Nechcem Vám pri neznalosti uvedených bodov dávať zavádzajúce informácie.
14:45 Pekné popoludnie, rád by som iba poznamenal, že zatiaľ mám s AAA AUTO iba tie najlepšie skúsenosti. Nič menej chcel by som sa spýtať, či nezvažujete vstup strategického partnera do spoločnosti? Ďakujem
14:56 Ďakujem za milé hodnotenie. Čo sa týka strategického partnera , v tejto chvíli je pre nás prioritou obnovenie ziskovosti, a to aby spoločnosť bola profitabilná aj v dlhodobom horizonte a mohla sa ďalej rozvíjať.
21:30 Pomohlo by trhu s ojazdenými autami šrotovné, ktoré chce zaviesť ČSSD? Alebo by to naopak znamenalo pre autobazáre ďalší problém?
14:14 Podľa našich skúseností zo Slovenska bolo šrotovné pozitívne v tom, že rozhýbalo celý automobilový trh. My sme preto prišli so svojou vlastnou ponukou „šrotovného“ ako v Česku tak aj na Slovensku (bez štátnej podpory), vďaka ktorej sa nám podarilo navýšiť predaje v danom období na niekoľkonásobnú úroveň. Na druhú stranu je však zrejmé, že efekt takýchto opatrení alebo podobných marketingových akcií je skôr krátkodobý. My by sme šrotovné rovnako ako predajcovia nových áut privítali, avšak realisticky chápeme, že za súčasnej situácie preto vláda zrejme nenájde dostatok prostriedkov.