* Aj zvonku je vidieť, že AAA AUTO po Vašom príchode v lete minulého roku mení „podlinky“. Dočká sa zmeny tiež reklama, ktorá stále zostáva predovšetkým hardsellová?
Imidžová „minikampaň“, ktorá obnášala niekoľko imidžových inzerátov v tlači, už tento rok prebehla, a to pri príležitosti vstupu spoločnosti na burzu. Cieľom bolo práve posunúť vnímanie spoločnosti ako takej.
Obsadenie spotu nie je príliš aktuálne, to je pravda, ale hlavná informácia je stále platná. Podotýkam, že reklama nepatrí do môjho poľa pôsobnosti, ale v AAA AUTO je obrovský tlak na efektivitu, a to sa meniť nebude. Na druhú stranu si uvedomujeme, že pre nás je dôležitá reputácia, ktorú sa budeme snažiť meniť v rámci aktivít nadlinkovaných aj podlinkovaných, ako je napr. sponzoring, ktorý je už nastavený trošku inak.
Hlavné ťažisko je zatiaľ v lokálnych projektoch. Napríklad spolupráca s lokálnymi športovými klubmi je veľmi efektívna. V oblasti CSR sa zameriavame na projekty, ktoré nejako súvisia s dopravou a motorizmom, ako sú napr. Detská dopravná nadácia, a teraz napríklad diskutujeme s nadáciou Besip o určitých aktivitách v tejto oblasti. Iná situácia je na ostatných trhoch, kde vystupujeme trochu inak a kde máme logicky odlišnú pozíciu.
Áno, to je v tomto segmente klasická komunikácia. Celebrity sú teraz naozaj vidieť predovšetkým v komunikácii Auto Diskontu, to isté platí napríklad na Slovensku. V Rumunsku ale použijeme známu tvár v komunikácii brandu AAA AUTO, a to preto, že tu je známosť našej značky oveľa nižšia a Auto Diskont sme na rumunskom trhu zatiaľ nespustili. Diskusia je vždy o tom, či využiť sponzoringu (to je príklad Jágr teamu), alebo tvár „iba najať“ do reklamy.
Určite áno. Máme ešte tretí brand, General Automobil, čo je dcérska spoločnosť, ktorá predáva nové autá. A teraz pracujeme na ďalšom brande v segmente ojazdených áut, ktorý bude mať pozíciu niekde medzi novými autami a vrchom „AAA“. Cieľová skupina je niekde nad „core zákazníkmi“ AAA AUTO a budeme sa snažiť osloviť ľudí, ktorí z nejakého dôvodu už teraz uvažujú skôr o nákupe nového auta.
V tomto roku, predpokladám, že do leta. Teraz diskutujeme o tom, na koľko bude táto značka spojená s AAA AUTO a či vôbec.
Pozícia tlačového hovorcu je vždy neľahká, čo môžem povedať z vlastnej skúsenosti, aj keď ja osobne som mal pracovné záväzky podstatne dlhšie. V takom ťažkom prostredí ste jeden deň kráľ a druhý deň ste na odstrel. Verím, že komunikačný team AAA AUTO je teraz stabilizovaný. Od vlaňajšieho júla zastáva pozíciu tlačového hovorcu Milan Smutný, ktorý 11 rokov reprezentoval automobilku Škoda.
Keď som do firmy prišiel, tak som sa pozeral na témy, ktoré tu sú. Je ich naozaj dosť a tento potenciál bol využívaný iba z časti. AAA AUTO sú napríklad expertom na to, po ktorých autách je v určitom období dopyt a po ktorých nie, a to v súvislosti napríklad s módnymi trendmi, cenou ropy a pod. Pre PR je toto príležitosť ukázať, že nerobíme „drobné kšefty“, ale že ide o biznis ako každý iný. K oblasti HR, na ktorú ste sa ma pýtal, je nutné povedať, že máme takmer 4 tisíc zamestnancov a firma neustále rastie, a to teraz hlavne na zahraničných trhoch. Iba za rok 2007 vzrástol počet zamestnancov v celej skupine asi o 32%.
To základné, a mohlo by sa zdať, že banálne je nastaviť komunikačnú stratégiu a procesy. Keď sa trebárs pripravuje projekt, ktorý bude mať efekt na piatich trhoch, tak potrebné koordinovať oznámenie tak, aby to bolo v súlade s dvomi burzami, aby tam prehovorili tí správny ľudia z firmy a aby klapla aj koordinácia až troch lokálnych PR agentúr, ktoré na tom pracujú. Druhá a pre mňa kľúčová vec je doplniť tým a stabilizovať ho tiež na medzinárodnej úrovni. Chystám sa tiež posilniť internú komunikáciu. Ďalej je dôležité pozrieť sa na celú stratégiu sponzoringu a zhodnotiť jeho efektivitu, to isté platí aj pre promo akcie. Myslím si, že dôležitá je odlišnosť, a chceme využívať vlastné nápady a nie iba posielať promotými k nákupným centrám, aby tam rozdávali letáky.
Túto oblasť nemám priamo na starosti, ale aj o tom prebiehajú samozrejme diskusie. Snažíme sa robiť komunikáciu čo najefektívnejšiu a napríklad v oblasti PR už prebieha spolupráca s agentúrami. Pred mesiacom sme ukončili výberové konanie na PR agentúru v Poľsku, kde sme sa rozhodli pre First PR, čo je čisto poľská firma. Veľa pre nás pracujú agentúry v Maďarsku (Cook Communications), kde zatiaľ nemáme silný lokálny tým. S agentúrami teraz viac pracujeme na projektovej báze, čo si myslím, je efektívnejšia varianta ako paušál. V Česku v tejto chvíli pravidelne pracujeme predovšetkým s AMI Communications, ktorá nám pomáhala s komunikáciou vstupu na burzu a s komunikáciou obchodných výsledkov. O partnerovi na Slovensku by som chcel mať jasno v prvom štvrťroku.