Staré autá do šrotu? Ľudia do nich naopak začínajú viac investovať

 Za posledné roky  sa ako jedna z najlepších možností, kam uložiť prebytočné financie, javí investícia do automobilových veteránov a youngtimerov

 

Akcie, virtuálne meny, dlhopisy či zlato. To všetko sú produkty, ktoré investori často a vo veľkom využívajú. Do tejto kategórie však pribudli aj automobily – veterány ale aj youngtimery. Záujmu o alternatívne investície sa pochopiteľne začal prispôsobovať aj trh. Podľa nemeckých bankových odborníkov je záujem o historické vozidlá veľmi veľký a sú pritom považované za stabilné investície. Veľký investičný potenciál do vozidiel kategórie potvrdzujú aj analytici v strednej Európe. Efektivita takejto investície samozrejme závisí aj od počtu vyrobených kusov daného modelu a značky, ktoré na trhu zostávajú a od toho, v akom sú stave.  

 

Nemecká banka Südwestbank v roku 2010 zaviedla index OTX – index klasických áut. Ten porovnáva výkonnosť zhodnotenia 20 modelov automobilov vyrobených v južnom Nemecku s inými formami investícií.  Banka stanovila začiatočnú hodnotu indexu na 100 bodov v roku 2005. 1. januára 2018 činil index 403 bodov.

 

Záujem o historické vozidlá  je čoraz väčší a popri tom sú stále považované za stabilné investície. Zatiaľ čo nemecký index DAX od roku 2005 vzrástol o 203,5 percenta a Euro STOXX 50 si pripísal  len 73,93 percenta, index klasických automobilov OTX vzrástol o 302,63 percenta.

 

Záujem potvrdzuje aj značka Mototechna, ktorá tento rok na jar v Českej republike spustila samostatnú značku Mototechna Classic, špecializujúcu sa práve na predaj veteránov a youngtimerov. „Od svojho marcového spustenia zobchodovala Mototechna Classic takmer päťdesiat vozidiel a do jej portfólia sa podarilo dostať niekoľko úplne unikátnych vozidiel. Za zmienku stojí napríklad Jaguár XK 120 Alloy Roadseter, ktorého bolo vyrobených iba 242 kusov s cenou presahujúcou v prepočte 330 000 eur. Spomenúť môžem aj  trojicu klasických Ferrari z osemdesiatych a deväťdesiatych rokov v cene nad stotisíc eur, ktoré sú zberateľmi veľmi žiadané,“ hovorí Jindřich Topol, regionálny manažér výkupu AAA AUTO.

 

Investičný potenciál klasických áut potvrdzujú tiež odborníci z radov analytikov: „S tým ako sa čiastočne mení celkové vnímanie investícií, vyhľadávajú zákazníci ako doplnenie svojho portfólia aj také, ktoré si môžu „užívať“. Ide predovšetkým o nehnuteľnosti, umenie alebo práve klasické vozidlá. Potenciál nehnuteľností využívajú bohatší klienti, zatiaľ čo pri klasických autách môže investícia začínať napríklad na sedem a pol tisícoch eur, ale môže sa vyšplhať do státisícov až miliónov eur,“ potvrdzuje Petr Dufek, analytik ČSOB.

 

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že staršie vozidlá prémiových značiek (Mercedes-Benz, Jaguar) po páde na cenové dno, ktoré prichádza medzi dvadsiatym až tridsiatym rokom od výroby, začnú pomaly ale isto na hodnote opäť naberať. Ide to pochopiteľne ruka v ruke s počtom vyrobených kusov daného modelu a značky, ktoré na trhu zostávajú a v akom sú stave. „Do týchto vozidiel investujú skôr fanúšikovia jednotlivých značiek a vlastníctvo vozidla neberú primárne ako investíciu, ale skôr ako splnený sen,“ dopĺňa Jindřich Topol. To však neplatí v prípade extra prémiových vozidiel. Napríklad Mototechna Classic v najbližšej dobe očakáva príjazd unikátneho Ferrari Enzo, ktorých bolo vyrobených iba 400 kusov. Jeho cena bude atakovať hranicu 50 miliónov českých korún (takmer dva milióny eur). „Takéto vozidlá už po cestách prakticky nejazdia, alebo len úplne výnimočne. Ich majitelia do nich ukladajú svoje financie, pretože ich cena môže postupom času významne narastať,“ uzatvára Petr Dufek.

 

 

Zlatá karta_logo AAA Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, ktorú vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu.

 

                                                        

 



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 19 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.