Zánovné autá sú voľbou rozumu. Najväčšiu stratu hodnoty odpíše už prvý majiteľ

Medzi značkami vládne Škoda, ale najväčšia úspora je v segmente prémiových áut

 

Bratislava, 28. mája 2020 - Kúpa úplne nového vozidla je pre mnohých Slovákov snom, ktorý si v rámci svojich finančných možností nemôžu dovoliť. Zaobstaranie si nového automobilu nie je navyše zrovna ideálnou investíciou. Najväčšiu časť svojej hodnoty totiž stratí hneď, ako opustí  predajňu a počas prvých rokov prevádzky. Pri autách vo veku do troch rokov a s nájazdom do 50 000 kilometrov sa priemerná úspora oproti novému vozidlu pohybuje okolo 22  percent. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Mototechna, ktorá sa na zánovné automobily špecializuje.

 

„Za takmer osem rokov, počas ktorých pod značkou Mototechna predávame zánovné autá, môžeme vidieť  každoročný nárast počtu predaných kusov. Ako Slováci, tak aj Česi sú si veľmi dobre vedomí toho, že zaobstaranie si úplne nového automobilu nie je dobrá investícia. Najmarkantnejší prepad ceny je viditeľný pri luxusných autách, ktoré počas prvých troch rokov dokážu stratiť aj vyše 60 percent svojej pôvodnej hodnoty,“ hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ AURES Holdings, pod ktorú Mototechna patrí.  „Automobily vo veku do troch rokov a do päťdesiat tisíc najazdených kilometrov bývajú v bezchybnom technickom stave a častokrát ešte voňajú novotou. V našich autocentrách je 67 percent týchto vozidiel stále v továrenskej záruke, čo je pre veľkú časť zákazníkov jeden z kľúčových faktorov. Ďalším z kritérií je okamžitá dostupnosť bez nutnosti čakania aj niekoľkých mesiacov, než auto zíde z výrobnej linky,“ dopĺňa Vaněček.

 

Rovnako, ako na trhu nových áut, tak aj na sekundárnom trhu, sú najpredávanejšie mladoboleslavské Škodovky, ktorých sa predá takmer 24 %. Oproti minulému roku narástol ich podiel o 4 %. Najväčší záujem je tradične o model Fabia, ktorého sa tento rok predalo viac ako 9 % zo všetkých zánovných ojazdených vozidiel (v roku 2019 necelých 6 %). Druhé miesto si drží Rapid s podielom takmer osem percent (v roku 2019 to bolo vyše 3 %). Na tretej priečke ostáva Škoda Octavia.

 

Medzi pohonnými jednotkami jednoznačne dominujú benzínové agregáty, ktoré tvoria vyše 81 % predajov. Dieselových motorizácií sa predáva 13 % a zvyšok sa delí medzi alternatívne pohony. Hybridné motory a elektromotory nájdeme u 3,4 % automobilov. Zvyšok tvoria vozidlá na plyn.  Najpredávanejšia farba je biela (29 %), nasleduje šedá (15 %) a prvú trojku uzatvárajú vozidlá červenej farby (13 %). Aj napriek tomu, že najpredávanejšie sú vozidlá SUV (takmer 39 %, medziročný nárast vyše 5 percent), tak pohon všetkých kolies má len 9 % predaných áut. Väčšina zánovných automobilov je vybavená manuálnou prevodovkou (75 %), ale môžeme vidieť, že automatické prevodovky začínajú zaujímať zákazníkov (medziročný nárast o 5 percent). Takmer 44 % áut sa predá za cenu nad 15 000 eur, 25 % od 12 000 do 15 000 eur a 18 % od 10 000 do 12 000 eur.

 

 




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 0 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.