AAA AUTO: Budúcnosťou predaja ojazdených áut sú inovácie v oblasti IT a internetu

 Pred štvrťstoročím stačil  na obchodovanie s jazdenkami telefón, fax a organizačný talent

 

Na slovenskom trhu dosiahli autobazáre vysokú hustotu pokrytia, a preto je veľmi zložité nachádzať nové metódy pre ďalší rast predajov. Množstvo malých predajcov, ktorí nemajú prostriedky na investície do rozvoja, z trhu postupne odchádza. Veľkí predajcovia ojazdených automobilov vidia budúcnosť trhu v investíciách do inovácií, ktoré im prinášajú širšie a náročnejšie spektrum zákazníkov. Skupina AAA AUTO za 25 rokov svojej existencie priviedla na trh celý rad inovačných postupov, ktoré menia trh s jazdenkami na sofistikovaný biznis založený na najmodernejších IT technológiách a internete.

 Nákup jazdenky už zďaleka nie je iba otázkou širokej ponuky automobilov vo vozovom parku. Aj napriek skutočnosti, že AAA AUTO ponúka v súčasnosti na Slovensku cca 4 tisíc áut, sa už od začiatku sústredí na inovácie a zjednodušenie nákupných procesov. „Predaj jazdenky sa dnes už nezaobíde bez odbornej diagnostiky a veľkého množstva dát. Práve preto sa snažíme každého zákazníka dostatočne a jasne informovať o pôvode ponúkaného vozidla a zjednodušiť mu tak proces výberu k úplnej spokojnosti,“ hovorí generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
 
V začiatkoch skupiny AAA AUTO prebiehala komunikácia so zákazníkom iba cez pevnú telefónnu linku. S rozvojom internetu a marketingových techník sa stala skupina priekopníkom v oblasti telemarketingu a webovej prezentácie ojazdených automobilov. V súčasnosti realizuje až 90 % transakcií s vozidlami vďaka internetu a mobilným telefónom, prostredníctvom ktorých prebieha väčšina komunikácie so zákazníkmi. Pre potreby klientov zo všetkých krajín vrátane Slovenska skupina už v roku 1998 zriadila call centrum v Prahe, čo bol v predaji ojazdených automobilov úplný unikát v celej strednej Európe. V rovnakom roku začala skupina s rozvojom on-line obchodovania, kedy spustila prvú webovú prezentáciu.
 
V priebehu roka 2017 výrazne vzrástla predovšetkým návštevnosť z mobilných zariadení, ktoré môžu zákazníci využívať už tri roky. Moderná mobilná aplikácia pre múdre telefóny ponúka najväčší výber vozidiel v strednej Európe a je určená pre operačné systémy iOS  a Android. Mobilná aplikácia, rovnako ako web, ponúka okrem sprievodcu aj funkciu Garáž, kde si zákazník môže virtuálne „zaparkovať“ vybrané vozidlá a kedykoľvek sa k ním vrátiť. Tento rok v porovnaní s  vlaňajškom vzrástol podiel výberu automobilov cez mobilnú aplikáciu o 13,6 %. Za zmienku stojí tiež mobilný výkup s využitím GPS lokalizácie pracovníkov. „Náš dispečing monitoruje na obrazovke pohyb mobilných predajcov. Vďaka tomu sme ich schopní operatívne poslať k zákazníkovi takmer okamžite,“ dopĺňa Karolína Topolová.
 

Ďalšou z  množstva inovácií je zavedenie systému evidencie vozidiel Navision. AAA AUTO interne vyvinulo unikátny software pre oceňovanie a kontrolu vozidiel. Systém umožňuje jednak  automatické zhodnotenie kľúčových ukazovateľov vozidla vedúcich k odhadu jeho predajnosti, taktiež  zbiera z dostupných zdrojov informácie o histórii vozidla. Vykúpené automobily sú potom evidované v skladovom IT systéme, ktorý už dávno neslúži iba k prehľadu vozidiel. Umožňuje napríklad automatické znižovanie predajných cien v čase alebo odporúča ideálnu lokáciu v sieti autocentier spoločnosti podľa aktuálneho záujmu zákazníkov o modely vozidiel v daných regiónoch. „V podstate sa dá povedať, že s predstihom prevážame vozidlá na správne pobočky, ešte pred tým, ako o ne konkrétni klienti prejavia záujem,“ vysvetľuje Karolína Topolová.

Stále väčšej obľube sa teší predaj vozidiel s využitím sociálnej siete Facebook. „Iba  na Slovensku sme tento rok predali takto viac ako 500 áut a veríme, že v krátkej dobe budeme atakovať hranicu 100 áut za mesiac. Dynamika vývoja kopíruje aj český, maďarský a poľský trh. Náš FB využívame na aktívne oslovovanie nových zákazníkov cez posty, platené promo a ďalšie techniky,“ vysvetľuje Karolína Topolová. Predaje sprostredkované vďaka sociálnym sieťam v posledných týždňoch ťažia aj z vysokej úspešnosti videospotov s Leošom Marešom a Patrikom Hezuckým, ktorí potenciálnym zákazníkom zábavnou formou vysvetľujú jednotlivé predajné benefity. „V tejto kampani budeme pokračovať, postupne sa objaví celkom desať dielov,“ dodáva Karolína Topolová.

Najvýraznejšou mierou sa na inováciách podieľa značka zánovných vozidiel Mototechna, ktorú spoločnosť AAA AUTO znova uviedla na slovenský trh pred štyrmi rokmi. Práve tá prechádza v súčasnej dobe výrazným rastom. Za posledný rok svoj výkon dokonca takmer zdvojnásobila. „Uvedomujeme si, že ak chceme naďalej rásť a dominovať trhu, nemôžeme sa spoliehať iba na rastúci počet našich pobočiek. Potrebujeme prichádzať s novinkami, ktoré nám umožňujú vytvoriť si pozíciu lídra, a to nielen v predaji zánovných automobilov. Chceme sa stať najinovatívnejšou firmou vo svojom segmente  v strednej Európe,“ uzatvára Karolína Topolová.
 
Je to práve značka Mototechna, prostredníctvom ktorej testujeme ojedinelý produkt na trhu zánovných a jazdených áut - Try&Buy. V rámci neho si môže klient ktorékoľvek vozidlo najskôr na jeden až tri mesiace prenajať a otestovať, a  s prednostným právom ho pri spokojnosti po skončení nájmu odkúpiť. Dĺžka prenájmu na testovanie nie je časovo obmedzená.
 
Mototechna plánuje aj spustenie predajov vozidiel online. Firme sa podarilo digitalizovať, a tým pádom aj zrýchliť proces zadávania vozidla do systému v priebehu výkupu. Tieto inovácie majú za ciel zrýchlenie obsluhy zákazníka.
 
Aj pre nadchádzajúci rok chystá skupina AAA AUTO celý rad inovácií. Budú zavádzané vo všetkých procesoch a divíziách firmy a týkať sa budú výkupu, predaja, finančných služieb, marketingu, predajného servisu, interných systémov aj riadenia spoločnosti.

 

logo lopta Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 25 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 2 mil. zákazníkov. Skupina predá ročne takmer 70 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Predáva tiž zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Verejnosť zvolila spoločnosť už druhý krát najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu.

 

                  

 
 



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 43 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.