Návštevnosť webu AAA AUTO Group v rovnakom období prekročila šesť miliónov
Bratislava 4. marca 2014 – Skupine AAA AUTO sa začiatkom roka darí najlepšie za ostatných šesť rokov. Počas prvých dvoch mesiacov roka 2014 skupina predala spolu 8 926 automobilov, čo je oproti rovnakému obdobiu minulého roka nárast o 17,5 %. Podobným tempom rastie objem telefonických hovorov call centra i počet e-mailov s dopytom po ojazdených automobiloch. Najrýchlejšie rástli s takmer 19 % predaje v Českej republike a v Ruskej federácii.
Podľa analýz spoločnosti v súčasnosti nakupujú zákazníci, ktorí zaobstaranie vozidla dlhšie obdobie odkladali z obáv o ďalší vývoj ekonomickej situácie, a svoj podiel má aj mierna zima. Spoločnosť vychádza z analýz približne 56 000 telefonických rozhovorov so zákazníkmi, ktoré sa uskutočnili práve v priebehu januára a februára. „Ľudia sa už neboja náhleho prepadu ekonomiky. Sú všeobecne optimisticky naladení vzhľadom o ďalší vývoj, vďaka čomu medzi našimi zákazníkmi rastie aj podiel malých živnostníkov a väčších firiem, ktorí berú nákup vozidla ako investíciu. Je to naša predajne najsilnejšia zima od roku 2009,“ povedala Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového záujmu zákazníkov o vozidlá z AAA AUTO sa v rámci skupiny len medzi decembrom a januárom zvýšil o 22 %.
Zo štatistík tiež vyplýva, že trvalo stúpa záujem o vozidlá vyšších cenových kategórií s doloženou históriou najazdených kilometrov v dobrom technickom stave, ktorých je všeobecne na slovenskom trhu nedostatok. „Ľudia sa už lepšie vyznajú na trhu ojazdených áut a požadujú stále kvalitnejšie vozidlá. Aj my sami na výkupe trvalo odmietame 65 až 70 % automobilov, ktoré trpia rôznymi poruchami, či už právneho alebo technického charakteru. Sústreďujeme sa na vozidlá nehavarované, s nízkym počtom najazdených kilometrov, po prvom či druhom majiteľovi, s jasnou servisnou históriou,“ zdôraznila Topolová.
Po začatí výkupu v Maďarsku začiatkom februára už AAA AUTO rýchlo nadväzuje kontakty s potenciálnymi zákazníkmi. „V súčasnosti v Maďarsku týždenne vybavujeme okolo 1 600 telefonátov a 1 000 e-mailov. Ľudia oceňujú najmä návrat silného autocentra schopného vyplácať peniaze v hotovosti. Obracajú sa na nás zákazníci, ktorí od nás v minulosti v Maďarsku kúpili auto a teraz ho chcú u nás vymeniť za novšie na protiúčet. Nezačíname od nuly, ale pokračujeme tam, kde sme našu činnosť kedysi prerušili,“ uviedla Topolová.
Najrýchlejšie, takmer o pätinu, rástli v prvých dvoch mesiacoch nového roka predaje v Ruskej federácii. „V odhade ďalšieho vývoja tamojšieho trhu sme ale stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové tohtoročné predaje v rámci skupiny odhaduje spoločnosť AAA AUTO mierne cez 62 000 automobilov.
Predaje skupiny AAA AUTO v januári a februári 2014 v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2013:
|
Krajina |
Január a február 2013 |
Január a február 2014 |
Medziročné zvýšenie |
|
Česká republika |
5 171 |
6 143 |
18,8 % |
|
Slovensko |
2 128 |
2 418 |
13,6 % |
|
Ruská federácia |
295 |
350 |
18,6 % |
|
Skupina |
7 594 |
8 911 |
17,5 % |
Zdroj: Údaje spoločnosti
Kontakt:
Lucia Lakyová
PR Špecialista
AAA Auto Group N.V.
Tel.: +420 283 068 232
GSM: +420 734 395 143
E-mail: lucia.lakyova@aaaauto.cz
|








