Boom zánovných vozidiel na Slovensku pokračuje

Zatiaľ čo trh s novými autami stagnuje, zánovným vozidlám sa naďalej darí. Slováci si za uplynulý polrok mohli vyberať z celkového počtu takmer 27 tisíc  inzerovaných jazdených vozidiel vo veku do päť rokov, s nájazdom do 50 tisíc kilometrov a vyšším štandardom výbavy. Nájazd kilometrov na tachometri síce oproti minulému roku mierne vzrástol o 690 km, najčastejší vek zánovných áut ale ostal rovnaký, a to necelý 1 rok.  Vyplýva to z analýzy skupiny AURES Holdings, kam patrí aj obnovená značka Mototechna, ktorá sa špecializuje práve na ojazdené zánovné automobily.

Rok 2019 sa prehupol do svojej druhej polovice, pričom počas prvých šiestich mesiacov si mohli slovenskí šoféri a záujemcovia o zánovné vozidlá vyberať z naozaj širokej ponuky. Za prvý polrok to bolo 26 978 zánovných automobilov. Najviac vozidiel bolo inzerovaných v Bratislavskom kraji (8 698), najmenej iv Prešovskom kraji (1 648). „Trh s novými autami oslabuje, a to na úkor zánovných vozidiel. Ľudia si veľmi dobre uvedomujú ekonomickú úsporu u týchto áut oproti novým kusom. Zároveň je obrovskou výhodou okamžitá dostupnosť a továrenská záruka, ktorú tieto autá mávajú. Naviac, spĺňajú parametre ako nové vozidlo,“ uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings, kam patrí aj značka Mototechna. 

Jemný nárast zaznamenala ponuka áut poháňaných benzínovým motorom. V porovnaní s predchádzajúcim polrokom, kedy ich na trhu bolo ponúkaných 49,7 %, tento polrok je ich 14 419 kusov, čo predstavuje 53,4 %. Áut s dieselovým motorom bolo 11 847.  Zostávajúcich 712 vozidiel v ponuke tvorili autá poháňané alternatívnymi palivami. Najčastejšia cena zánovných vozidiel sa v prvom polroku ustálila na 19 200 eur. 

Obľuba jednotlivých výrobcov zánovných automobilov sa čiastočne líši od najpopulárnejších modelov klasických jazdeniek. Zatiaľ čo konkrétne modely niektorých značiek sa v TOP 10 najobľúbenejších modelov veľmi neobjavujú, v kategórií zánovných áut majú svoje miesto. Reč je hlavne o značkách ako Hyundai, Renault alebo Toyota. „Veľká časť zánovných áut ponúkaných na trhu pochádza z firemných flotíl, čo potom zvyšuje ponuku značiek, ktoré nie sú jednotlivcami až tak preferované, a to často z dôvodu vyššej ceny,“  doplnil Vaněček.

 

Rebríček TOP 10 najinzerovanejších zánovných vozidiel podľa značiek v 1. polroku 2019

 
Značka
Počet ks.
 
Značka
Počet ks.
1.
Škoda
3 720
6.
Kia
1 578
2.
Volkswagen
2 411
7.
Renault
1 449
3.
Mercedes
2 314
8.
Citroen
1 344
4.
BMW
1 655
9.
Ford
1 247
5.
Peugeot
1 587
10.
Hyundai
1 171
 

Čo sa týka jednotlivých modelov, v ponuke zánovných automobilov  na Slovensku v ponuke inzerovaných áut vedú Škoda Octavia, Škoda Fabia, Škoda Rapid, Volkswagen Golf a Kia Ceed.

 




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 51 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.