Čo nie je na internete, pre mnohých kupujúcich ako keby ani neexistovalo. Ponuka s využitím online prezentácie už nie je len doménou bežného spotrebného tovaru, ale je kľúčovým aj pri predaji automobilov. Webové stránky AAA AUTO v jednotlivých krajinách patria medzi najnavštevovanejšie vo svojom segmente. V poslednom období výrazne pribúda počet ľudí, ktorí si na nich vyhľadávajú jazdenky prostredníctvom mobilných zariadení. Mesačná návštevnosť z mobilov v krajinách Vyšehradskej štvorky sa spolu blíži k hranici dva a pol milióna. Na Slovensku, v Českej republike a Maďarsku vzrástla za rok približne o 50 percent, v Poľsku dokonca takmer o 140 percent.
Čoraz viac spotrebiteľov vyhľadáva a porovnáva tovar na najrozličnejších stránkach. Výnimkou nie je ani sledovanie ponuky jazdených áut. Spoločnosť AAA AUTO začala s rozvojom online obchodovania už v roku 1998, kedy spustila prvú webovú prezentáciu. Neskôr spustila webové prezentácie pre všetky krajiny, v ktorých pôsobí. Stránky AAA AUTO prešli neskôr komplexným redizajnom s dôrazom na celkové zjednodušenie online výberu vozidiel a vytváranie nových nástrojov, ktoré vyhľadávanie výrazne uľahčujú a robia ho komfortnejším.
„V dnešnej dobe patrí webová prezentácia k strategickým nástrojom každej spoločnosti. S príchodom smartfónov sme sa zamerali aj na previazanosť hlavného webu s mobilnou verziou. Ide o službu pre našich zákazníkov, ktorí sa vďaka tomu môžu rýchlejšie a pohodlnejšie zorientovať v ponuke. Väčšina ľudí si takto vyberie svoje auto a potom to buď konzultujú s operátormi kontaktného centra spoločnosti alebo rovno navštívia najbližšiu pobočku,“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
V posledných rokoch výrazne pribúda počet zákazníkov AAA AUTO, ktorí si vyhľadávajú jazdenky z mobilných zariadení. Mesačná návštevnosť z mobilov v krajinách Vyšehradskej štvorky sa spolu blíži k hranici dva a pol milióna. Najviac mesačných návštev bolo v Českej republike (1 240 597), potom nasleduje Slovensko (761 070), tretie je Poľsko (386 081), ktoré už predbehlo v tomto ukazovateli Maďarsko (334 940). Práve v Poľsku návštevnosť vzrástla najviac zo všetkých spomínaných krajín, pričom medziročne predstavuje tento nárast až 136 %. V Českej republike a v Maďarsku sa rast pohybuje zhodne na úrovni 54 %, na Slovensku je to 46 % nárast.
Návštevnosť stránok AAA AUTO v jednotlivých krajinách
November
|
2017
|
2018
|
Nárast
|
Česká republika |
801 850
|
1 240 597
|
54,72 %
|
Slovensko
|
520 725
|
761 070
|
46,16 %
|
Poľsko
|
163 509
|
386 081
|
136,12 %
|
Maďarsko
|
217 124
|
334 940
|
54,26 %
|
Moderné mobilné aplikácie AAA AUTO pre múdre telefóny ponúkajú najväčší výber ojazdených vozidiel v strednej Európe. Aplikácie rovnako ako web ponúkajú okrem sprievodcu aj funkciu Garáž, kam si zákazník môže virtuálne "zaparkovať" vybrané automobily a kedykoľvek sa k nim vrátiť. „Internetové stránky sú našim veľmi dôležitým predajným nástrojom. Zvyšuje sa aj podiel zákazníkov, ktorí si automobil cez internet nielen vyberú, ale rovno aj kúpia, väčšinou sa jedná o predaje stálym odberateľom,“ dopĺňa Karolína Topolová.
Na Slovensku, rovnako aj v susednej Českej republike sú v múdrych telefónoch dlhodobo najvyhľadávanejšími jazdenkami Škodovky pred Volswagenmi. V Maďarsku sú to zase autá značiek Opel a taktiež Volkswagen, ktoré si tento rok vymenili prvú a druhú pozíciu z vlaňajška. Aj Poľsku sú najvyhľadávanejšími jazdenkami modely od Opla, no na druhom mieste sú tu autá značky Suzuki.
TOP 10 mobilom najvyhľadávanejších značiek jazdeniek v jednotlivých krajinách
|
Česká republika
|
|
Slovensko
|
|
Poľsko
|
|
Maďarsko
|
||||
|
2017
|
2018
|
|
2017
|
2018
|
|
2017
|
2018
|
|
2017
|
2018
|
1
|
Škoda
|
Škoda
|
1
|
Škoda
|
Škoda
|
1
|
Opel
|
Opel
|
1
|
Volkswagen
|
Opel
|
2
|
Volkswagen
|
Volkswagen
|
2
|
Volkswagen
|
Volkswagen
|
2
|
Volkswagen
|
Suzuki
|
2
|
Opel
|
Volkswagen
|
3
|
Ford
|
Ford
|
3
|
Audi
|
Audi
|
3
|
Ford
|
Volkswagen
|
3
|
Ford
|
Ford
|
4
|
BMW
|
Hyundai
|
4
|
BMW
|
BMW
|
4
|
Suzuki
|
Ford
|
4
|
Toyota
|
Škoda
|
5
|
Hyundai
|
Audi
|
5
|
Ford
|
Kia
|
5
|
BMW
|
Audi
|
5
|
Škoda
|
Audi
|
6
|
Audi
|
BMW
|
6
|
Kia
|
Ford
|
6
|
Škoda
|
BMW
|
6
|
BMW
|
Toyota
|
7
|
Mercedes
|
Mercedes
|
7
|
Peugeot
|
Hyundai
|
7
|
Audi
|
Škoda
|
7
|
Kia
|
Renault
|
8
|
Renault
|
Kia
|
8
|
Mercedes
|
Opel
|
8
|
Mercedes
|
Mercedes
|
8
|
Nissan
|
Kia
|
9
|
Peugeot
|
Peugeot
|
9
|
Renault
|
Renault
|
9
|
Renault
|
Toyota
|
9
|
Audi
|
Hyundai
|
10
|
Opel
|
Renault
|
10
|
Hyundai
|
Peugeot
|
10
|
Toyota
|
Renault
|
10
|
Renault
|
Nissan
|
Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 27 rokov. Zahŕňa viac 46 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, ktorú vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2,2 mil. zákazníkov a ročne predá zhruba 80 000 vozidiel. Je tak najväčším predajcom jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands.. |