Bratislava, 26. februára - Malé auto pre ženy, veľké pre mužov. Tradičný mýtus o majiteľoch áut je v skutočnosti omyl. Podľa najnovších štatistík českého predajcu AAA AUTO za rok 2014 pohlavie pri výbere typu auta vôbec nerozhoduje.
A platí to na Slovensku aj v Česku. Najčastejšou voľbou mužov aj žien je hatchback. Tento typ vozidla si za minulý rok kúpilo viac ako 14 percent žien v Česku aj u nás. Pri mužoch je to takmer raz toľko. „Záujem kupujúcich o hatchback potvrdzuje, že ide o praktické vozidlo do mesta,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.
Ako druhý typ majú obe pohlavia rovnako radi combi. Aj tu je vyvrátená teória, že ženy preferujú malé vozidlá. Combi uprednostní pri kúpe 5 percent žien na Slovensku a 7 percent žien u našich západných susedov. Približne 20 percent mužov si kúpi tento typ auta s veľkým úložným priestorom, a to v oboch krajinách. Číselné údaje predstavujú časť zo sto percent všetkých predaných typov vozidiel. Na treťom mieste sa zhodli muži a ženy u nás na menšom type sedan, no v Česku majú radšej MPV.
Pri pohonných hmotách vlani predaných áut v AAA AUTO víťazí benzín nad dieslom. Ukazuje to na mierny pokles záujmu o naftové motory, ktoré boli ešte pred pár rokmi viac v obľube.
„V slovenských pobočkách našej spoločnosti si kúpilo auto na benzín 51,5 percenta motoristov, v Česku mu dalo prednosť 53,6 percent zo všetkých kupujúcich“, upresnila Karolína Topolová.
Z vlaňajších štatistík vyplýva, že z celkového počtu kupujúcich v AAA AUTO predajniach, u nás i u susedov, je viac mužov ako žien. To je trend, ktorý sa nemení a kúpa auta naďalej ostáva výsadou mužov. Samotná kúpa však nemusí jednoznačne znamenať, že na tom aute bude jazdiť muž.
Typy predaných áut v roku 2014 (percentá sú zo všetkých 100 percent predaných áut)
|
Kontakt pre médiá:
PR Clinic