V prvom kvartáli tohto roka vzrástol počet jazdených hybridov o viac ako polovicu
Túžba slovenských motoristov jazdiť ekologickými a úspornými vozidlami sa postupne šíri aj do segmentu ojazdených vozidiel. Zaobstarať si elektromobil či hybrid si stále častejšie môžu dovoliť aj vodiči, ktorí na nákup takéhoto vozidla nemali v minulosti dostatok financií, prípadne narážali na prekážku v podobe príliš úzkeho výberu. Podobne ako na Slovensku vzrástol počet ponúkaných vozidiel na tieto pohony aj v Českej republike. V porovnaní prvých troch mesiacov tohto a posledných troch vlaňajšieho roka je hybridov viac o 29 % a jazdeniek na elektrický pohon o 17 %. Mierne odlišná však bola situácia v Poľsku. Tam si síce mohli motoristi, ktorí mali záujem o vozidlo na hybridný pohon, vyberať z o 9 % väčšieho počtu jazdeniek. Ojazdených elektromobilov však už bolo v poľskej inzercii medzikvartálne o štvrtinu menej.
„Záujem o hybridy a elektromobily sa postupne zvyšuje. Aj napriek tomu, že sa tieto vozidlá ešte stále radia do kategórie finančne náročnejších automobilov, ich ponuka aj finančná dostupnosť rastú. Začína sa vytvárať čoraz širší trh s týmito vozidlami. Zatiaľ sme pre ne vytvorili prvú samostatnú sekciu v Prahe, chceme ju postupne rozširovať aj na ďalšie pobočky v Českej republike aj v zahraničí,“ hovorí generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
V prvom kvartáli roka 2019 si mohli slovenskí motoristi kúpiť jazdenky na hybridný pohon najčastejšie za 20 990 eur, čo je oproti posledným trom mesiacom vlaňajšieho roka o 2 845 eur viac. Nárastu ceny zodpovedá o osem mesiacov nižší najčastejší vek (dva roky a osem mesiacov) a o 17 070 km znižujúci sa počet najčastejšie najazdených kilometrov (36 930 km). Podobná je situácia aj u jazdeniek na elektrický pohon. Ich najčastejšie inzerovaná cena vzrástla o 4 040 eur na 25 490 eur, a spolu s ňou klesol vek z takmer troch na dva roky a aj počet najčastejšie najazdených kilometrov o 2 650 km, na 18 800. Najinzerovanejšou jazdenkou z kategórie hybridov a elektromobilov bola v prvých troch mesiacoch tohto roka Toyota Auris, rovnako ako aj vlani.
V prvých troch mesiacoch tohto roka inzertná ponuka všetkých jazdeniek bez ohľadu na typ pohonu na Slovensku vzrástla oproti poslednému kvartálu minulého roka o 11 119 kusov na 132 338. Zároveň rástla aj ich cena o 300 eur na 5 900 eur. O štyri mesiace klesol vek ponúkaných jazdeniek (na 9,4), tiež počet najazdených kilometrov (na 168 000) a aj nájazd kilometrov na 168 000. „Dá sa teda povedať, že autá v tohtoročnej ponuke by mali byť v lepšej kondícii, resp. by malo ísť o luxusnejšie modely ako pred rokom. Zodpovedá tomu aj rebríček TOP 10 najinzerovanejších modelov. Rovnako ako vlani viedla Škoda Octavia, tú však nasledoval Volkswagen Passat, ktorý predbehol pôvodne druhú Škodu Fabia. Štvrte miesto ostalo bez zmeny s Volkswagenom Golf, rovnako ako aj piata Škoda Superb,“ uviedla Karolína Topolová.
Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 27 rokov. Zahŕňa 49 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, ktorú vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2,2 mil. zákazníkov a ročne predá zhruba 80 000 vozidiel. Je tak najväčším predajcom jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. |