Najviac rastú predaje áut mladších než dva roky, áut s EPS je päťnásobok
Bratislava, 26. novembra 2014 – Počas ostatných päť rokov majú najväčší nárast vo výbave predaných jazdeniek bezpečnostné funkcie ako airbagy, ABS alebo ESP. Vyplýva to z analýzy výbavy predaných jazdených automobilov v AAA AUTO. Spoločnosť v nej analyzovala viac než 169-tisíc predajov. Najvýraznejšie sa v analýze pohybujú krivky veku predaných áut a ich bezpečnostnej výbavy.
Z vekových kategórií sa u zákazníkov najdynamickejšie rozvíja segment áut do dvoch rokov. Medziročne narástol o celých 49 %, zatiaľ čo celkové predaje v rovnakom období narástli o 62 %. „Ukazuje sa tak jasný trend. Vek auta a jeho bezpečnostná výbava sú totiž spojené nádoby. Čím mladšie autá zákazníci preferujú, tým sofistikovanejšia je aj ich bezpečnostná výbava. Tá sa s vývojom nových technológií postupne presúva z príplatkovej do štandardnej výbavy. Novšie autá už majú spravidla v cene zahrnuté to, za čo sa pri starších autách v záujme vyššej bezpečnosti ešte muselo priplácať. Vozidlá v tejto kategórii sa v AAA AUTO najčastejšie predávajú pod značkou Mototechna,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.
Predaj vozidiel do dvoch rokov veku sa rozvíja najdynamickejšie
Z bezpečnostných parametrov predaných jazdeniek naďalej výrazne rastie podiel predaných vozidiel s viac než dvoma airbagmi. Prvýkrát za ostatných sedem rokov bol zaznamenaný pokles predajov áut s dvoma alebo menej airbagmi. Tie medziročne poklesli o 16 %. Systém ABS mali približne štyri z piatich predaných áut. Najväčší nárast možno pozorovať pri systéme elektronickej stabilizácie podvozku - ESP. Vozidiel s týmto systémom sa v porovnaní s rokom 2011 predal takmer páťnásobok.
Vývoj predajov jazdeniek so systémom ESP
Poznámka: Spoločnosť AAA AUTO údaje za rok 2014 štatisticky vypočítala podľa doterajšieho vývoja predajov s výhľadom na plánovaný celkový počet 63 500 predaných vozidiel.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 22 rokov. Prevádzkuje sieť 35 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,5 mil. zákazníkov. Auditované výnosy skupiny v roku 2013 predstavovali 379 mil. eur. V rovnakom období AAA AUTO predalo 56 648 vozidiel, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2 455 na ruskom trhu. Za prvých desať mesiacov roku 2014 si zákazníci odviezli už takmer 54 000 áut. Spoločnosť od roku 2012 predáva vozidlá tiež pod staronovou značkou Mototechna, pod ktorú v Českej aj Slovenskej republike sústredila ponuku „zánovných“ automobilov. V apríli 2014 Mototechna začala predávať luxusné vozidlá v novom segmente Mototechna Premium. Značka AAA AUTO sa v rámci štúdie agentúry Ogilvy & Mater z jesene roku 2013 umiestnila medzi desiatimi najlepšími českými značkami po novembri 1989.
Abris Capital Partnersje popredný nezávislý medzinárodný fond súkromného kapitálu, zameraný na investície do spoločností strednej veľkosti v krajinách strednej a východnej Európy. Kľúčovou úlohou spoločnosti Abris, založenej v roku 2007, je vyhľadávať najúspešnejšie dynamické spoločnosti v regióne, ktoré môžu ťažiť z prílivu kapitálu alebo odborného posilnenia manažmentu na strategickej či prevádzkovej úrovni. S investičným kapitálom vo výške 770 milionov eur Abris využíva financovanie mnohých popredných svetových investičných inštitúcii, vrátane firemných a verejných penzijných systémov, finančných inštitúcií, poisťovní a amerických univerzitných nadačných fondov. Spoločnosť realizuje dlhodobé investície a vyhľadáva transakcie, v rámci ktorých sa stáva majoritným alebo stopercentným vlastníkom. Predpokladaná výška investícii je bežne v rozsahu 15 až 45 miliónov eur, väčšie investície sú možné po dohode. Abris zabezpečuje svoju činnosť prostredníctvom regionálnych investičných tímov sídliacich vo Varšave, Bukurešti a Kyjeve.
|
|
Kontakt:
Lucia Lakyová
PR Špecialista
AAA Auto Group N.V.
Tel.: +420 283 068 232
GSM: +420 734 395 143