Obnovená Mototechna oslavuje 10 rokov, k výročiu vydala knihu o svojej histórii

370 strán automobilových plagátov a prospektov ukazuje pestrú ponuku firmy od roku 1949

Mototechna patrí medzi ikonické značky, ktoré prežili politické zmeny roku 1989, rozdelenie Československa aj ekonomickú krízu alebo Covid. V roku 2012 Mototechna dostala nový život ako značka, pod ktorou spoločnosť AURES Holdings na Slovensku a v Českej republike zjednotila predaj zánovných automobilov. Tých sa za desať rokov predalo už vyše 110 tisíc, čo tvorí pätinu predaja celej skupiny, ktorá zahŕňa aj sieť predajní ojazdených vozidiel AAA AUTO, Auto Diskont a Driverama. K desaťročnému výročiu pôsobenia obnovenej značky na trhu sa AURES spojil s autorom kníh o minulosti automobilových značiek Martinom Kupcom a výsledkom je vyše 370 strán zaujímavého čítania o histórii Mototechny od roku 1949 aj o jej novodobej premene na moderného predajcu zánovných vozidiel.

„Som rada, že nás Martin Kupec tento rok na jar kontaktoval s návrhom usporiadať archívne materiály o značke Mototechna do ucelenej publikácie. Príprava knihy v takom krátkom čase bola pomerne náročná, veď sa jej rozsah nakoniec dostal na 370 strán. Je skvelé, že okrem histórie od roku 1949 kniha obsahuje aj graficky nadväzujúce vizuály našej novodobej Mototechny, ktorá aspoň čo sa týka značky, na činnosť pôvodnej spoločnosti nadväzuje. Knihe Mototechna, ktorú sme  v týchto dňoch pokrstili, by som týmto chcela popriať veľa úspechov medzi čitateľmi a tiež na predvianočnom trhu. To sa určite podarí, pretože jej náklad je už z viac ako troch štvrtín rozobratý,“ uviedla generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings Karolína Topolová.

„Po vydaní mojej prvej knihy o škodovkách som videl veľký záujem čitateľov o históriu našej najväčšej automobilky. Povedal som si, že by bolo dobré takto spracovať aj ostatné automobilové značky zastúpené skôr na našom trhu a od roku 1949 až do začiatku deväťdesiatych rokov predávané prostredníctvom podniku Mototechna. Cieľom knihy bolo ukázať aj vývoj a trendy tlačenej propagácie vtedy a dnes,“ hovorí autor knihy o Mototechne Martin Kupec.

Pred desiatimi rokmi AURES hľadal značku pre svoj novovznikajúci segment zánovných áut. Zánovné vozidlá, teda autá s nízkym nájazdom, s preverenou históriou a zväčša ešte v záruke výrobcu, práve v tom čase začali byť veľmi populárne. „Zhodou okolností sa nám práve v tejto dobe podarilo zakúpiť ochrannú známku Mototechna, ktorá sa nám vzhľadom na jej stále veľmi dobré znalosti medzi populáciou Českej aj Slovenskej republiky zdala pre uvedenie nového segmentu vozidiel na trh ako veľmi atraktívna. To sa tiež v nasledujúcich rokoch potvrdilo. Veď od svojho znovuuvedenia na trh v roku 2012 Mototechna predala už vyše 110 000 vozidiel a v tuzemsku aj v Českej republike sa stala lídrom v obchodovaní so zánovnými vozidlami. V súčasnej dobe tvoria vozidlá z Mototechny už zhruba pätinu všetkých predajov skupiny AURES Holdings. Značka je navyše veľmi obľúbená aj u starších zákazníkov, ktorí nostalgicky spomínajú na staré časy práve so značkou Mototechna,“ dodala Karolína Topolová.

Štatistiky ukázali, že 29 % predaných automobilov v Mototechne v roku 2022 je značky Škoda. Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia, Škoda Karoq alebo Suzuki Vitara. Až 83 % áut je v benzínovom prevedení, 38 % v automate a 14 % vo verzii 4x4. Z predaných vozidiel je 45 % SUV, 27 % hatchbackov a 14 % kombi. Najviac - 23 % áut má bielu farbu, 22 % strieborno šedú a 16 % modrú.

Najpredávanejšie modely áut v roku 2022 v Mototechne

1.

Škoda Fabia

7,5 %

6.

Škoda Kamiq

3,5 %

2.

Škoda Karoq

5,0 %

7.

Dacia Duster

3,1 %

3.

Suzuki Vitara

4,0 %

8.

Suzuki SX4 S-Cross

3,1 %

4.

Škoda Octavia

3,8 %

9.

Hyundai Tucson

2,8 %

5.

Škoda Scala

3,6 %

10.

Hyundai i30

2,6 %

 

Značka sa od svojho obnovenia v roku 2012 rozrástla o niekoľko „pod-značiek“. Mototechna Drive ponúka vozidlá na krátkodobý a strednodobý prenájom. Mototechna Eco Drive predáva zánovné vozidlá na alternatívne pohony, vrátane elektromobilov a plug-in hybridov, Mototechna Premium zase exkluzívne a luxusné autá. Ku koreňom sa s ponukou investičných vozidiel v podobe veteránov a youngtimerov vracia Mototechna Classic. Na úspechu Mototechny má veľký podiel aj spolupráca s ambasádormi.

Na Slovensku značku Mototechna podporujú bojovník MMA Samuel Pirát Krištofič a herec a youtuber Richard Szalai. V Česku sú to promotér a spoluvlastník organizácie Oktagon MMA Ondřej Novotný, modelka Renata Langmannová, tenistky Karolína a Kristína Plíškové, bojovník MMA Karlos Terminátor Vémola, organizácia Oktagon, futbalový klub SK Slavia Praha alebo najnovšie aj speváčka Monika Bagárová. V minulosti Mototechnu pri jej rozbehu podporili napríklad aj pretekár Karel Loprais, módny návrhár Osmany Laffita alebo herečka Chantal Poullain.




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 32 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.