Na zákazníckeho ombudsmana AAA AUTO Alexandra Štefucu, sa za posledný rok obrátilo o 10 % ľudí menej ako v tom predchádzajúcom. Úlohou známeho motoristického odborníka je hľadať pre zákazníkov uspokojivé riešenia ich žiadostí.
Zákazníci sa na ombudsmana obracali napríklad kvôli žiadostiam o kontakt, dokumentom a administratívnym chybám, technickým nedostatkom, či chýbajúcim častiam vybavenia (napr. kód od autorádia). „Mnoho reklamácií či sťažností vychádza z nedostatočného preštudovania zmluvných dokumentov. Preto musím apelovať na všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného vozidla, aby nezabúdali na dôkladné porozumenie a kontrolu všetkých dokumentov ešte pred samotným podpisom a pýtali sa predajcov, ak niečomu nerozumejú,“ radí ombudsman AAA AUTO Alexander Štefuca.
Väčšina podnetov bola vyriešená emailom alebo telefonicky. Niektorým zákazníkom ombudsman odporučil osobné riešenie ich žiadosti na pobočke. „Vždy sa snažím pre zákazníkov urobiť maximum a nájsť pre nich zmierlivé riešenie tak, aby odchádzali spokojní. Môžem konštatovať, že vo väčšine prípadov sa to aj podarilo, čo ma samozrejme teší,“ hodnotí Štefuca. „Zákazníci majú rôzne očakávania a nie vždy je jednoduché ich predstavy naplniť, pretože predávame použitý spotrebný tovar, ktorý podlieha iným legislatívnym požiadavkám ako nový, čo si nie každý uvedomí. Mnohokrát sa stretávame s predstavou, že jazdenka by mala byť ako nový automobil, u ktorého by sa nemali vyskytnúť žiadne poruchy, hoci stojí len zlomok jeho ceny,“ dopĺňa generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
Ombudsman dostáva okolo šiestich podnetov za mesiac. „Pokles počtu podnetov o 10 % oproti minulému roku pri náraste predaja na 18 000 automobilov, hodnotím ako veľký úspech. Je vidieť, že sme sa vydali na správnu cestu, ktorá funguje. Známa osobnosť Alexandra Štefucu, ktorý je vo svojom odbore autorita, predstavuje pre zákazníkov dobrý spôsob riešenia ich požiadaviek. Podnety však nekončia iba u neho. Tlmočí nám svoje zistenia a návrhy, na základe ktorých zlepšujeme naše služby. Z prípadov vyvodzujeme aj osobnú zodpovednosť konkrétnych pracovníkov. Myslím si, že aj toto je dôvodom, prečo počet podnetov klesá čo ma nesmierne teší,“ hodnotí spoluprácu Karolína Topolová.
Ombudsmana AAA AUTO môžu zákazníci kontaktovať prostredníctvom formulára na stránkach spoločnosti. „Prosím zákazníkov uvádzať v ňom čo najviac informácií, aby som mohol prípady detailne posúdiť,“ apeluje Štefuca.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 2 mil. zákazníkov. Skupina predá ročne viac ako 75 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Predáva tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |