Januárové predaje nebývajú tak silné. Rast ekonomiky však výrazne prospieva aj predaju jazdných áut
Z analýzy predajných výsledkov najväčšieho tuzemského predajcu jazdeniek AAA AUTO je zrejmé, že predaje jazdených vozidiel v prvých pätnástich januárových dňoch prekonali všetky očakávania. Pokračuje tak stabilný rast záujmu o obmenu vozového parku slovenských zákazníkov.
Zatiaľ čo január bežne býva mesiacom, kedy predaje skôr stagnujú, tento rok je opakom. Potvrdzuje sa tak fakt, že spotrebitelia majú dostatok finančných prostriedkov a po relatívne horších rokoch sa odhodlávajú obmeniť aj veci, ktoré v minulosti odkladali. „Tohtoročné januárové predaje nás príjemne prekvapujú. Za prvých pätnásť dní tohto roka sme zaznamenali nárast predajov takmer o pätinu na Slovensku, v Poľsku je nárast predajov o 50 % a výsledky za celú skupinu, ktorá zahŕňa trhy na Slovensku, v Čechách, v Poľsku a Maďarsku vykazujú rast o 30 %,“ hovorí prevádzkový riaditeľ skupiny AAA AUTO Petr Vaněček.
Kúpa vozidla býva po zaobstaraní si bývania spravidla druhou najväčšou životnou investíciou. V pokrízových rokoch, kedy istota stabilného zamestnania a s ním spojeného príjmu nútila spotrebiteľov držať si staré autá aj za cenu nákladnejšieho servisu, pravdepodobne končí. „Ľudia sa neboja väčších investícií, medzi ktoré zaobstaranie si novšieho vozidla istotne patrí. Priaznivá ekonomická situácia a rastúce mzdy umožňujú zákazníkom kúpu drahších a novších áut aj za cenu využitia úverov,“ dodáva Vaněček.
Pozitívny je aj vývoj veku predávaných jazdeniek. Priemerný vek áut predaných v skupine AAA AUTO medziročne klesol o takmer tri percentá, respektíve približne o dva mesiace. „Vzhľadom k pomerne vysokému priemernému veku vozového parku na Slovensku nás veľmi teší, že sme dlhodobo schopní ponúkať našim zákazníkom čím ďalej tým mladšie jazdenky a ísť tak trocha proti prúdu, ale v konečnom dôsledku správnym smerom,“ uzatvára Vaněček.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 2 mil. zákazníkov. Skupina predá ročne viac ako 75 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Predáva tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu.
|