Rýchly rast predajov nových áut na alternatívne pohony začína meniť trh s jazdenkami

 AAA AUTO sa ako prvý obchodník s ojazdenými vozidlami v regióne špecializuje na výkup a predaj hybridov, elektromobilovči áut na CNG

 

Rovnako, ako v prípade  úplne nových vozidiel aj na trhu  s jazdenkami rastú predaje áut s netradičnými pohonmi už niekoľko rokov po sebe. Úvodná nedôvera motoristov  v alternatívne pohony sa postupne začala vytrácať, viacerí sa dokonca už stali ich vernými zákazníkmi. Tí, ktorí si zvykli napríklad na stlačený zemný plyn, sa ho neradi vzdávajú a pri výmene auta  si vyberú  opakovane vozidlo na CNG. Zlomom pre tuzemský sekundárny trh áut s alternatívnymi pohonmi by mohli byť nové elektrické vozidlá Škoda.

 

Na európskom trhu nových áut prichádza k významným zmenám. Za prvý polrok tohto roka sa takmer 57 % nových áut predalo s benzínovou motorizáciou, 36,3 % s naftovou a takmer sedem percent áut bolo poháňaných alternatívnymi pohonmi. Vyplýva to zo štatistík Európskej asociácie výrobcov áut ACEA. Najväčší rast predajov vozidiel s alternatívnymi pohonmi, a to až o desiatky percent, ACEA zaznamenala v krajinách, odkiaľ sa k nám tradične dováža najväčšie množstvo jazdeniek, ako sú Nemecko, Francúzsko alebo Španielsko.

 

„Stredná Európa je zatiaľ  síce pomerne konzervatívna v prístupe k alternatívnym palivám, ale rovnako ako v západnej Európe, aj z pohľadu na naše predajné štatistiky je vidieť, že sa trend začína meniť. Áut na alternatívne pohony bol na trhu v minulých rokoch skôr nedostatok a zákazníci si tak nemali z čoho vyberať. Toto už prestáva byť pravda. V minulom roku sme do polovice septembra predali 65 áut s alternatívnymi pohonmi, zatiaľ čo tento rok sme už na dvojnásobku,“ hovorí prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO Petr Vaněček. „Do budúcna je možné čakať pri pokračujúcom tlaku EÚ na znižovanie emisií väčšiu snahu výrobcov „vnútiť“ trhu vozidlá na alternatívne pohony, čo pravdepodobne bude viesť k vyšším predajom aj tým zákazníkom, ktorí nikdy o ničom inom ako benzíne či nafte neuvažovali,“ domnieva sa Vaněček.

 

Nárast v predajoch je v strednej Európe a hlavne potom v Českej republike najviac vidieť u vozidiel na stlačený zemný plyn. Na trh sa pomaly dostávajú autá z firemných flotíl aj od súkromníkov, ktorí svoje autá pravidelne obmieňajú. „Pri zákazníkoch, ktoré si obľúbili jazdenky na CNG je veľmi dobre vidieť, že si na CNG zvykli a keď obmieňajú vozový park, vo väčšine prípadov siahnu opäť po vozidle na stlačený zemný plyn. Tento trend dobre poznáme z minulosti, keď ľudia preferovali LPG, ktorého využitie v posledných rokoch klesá a nahrádza ho práve stlačený zemný plyn,“ dopĺňa Vanéček.

 

Samostatnou kapitolou sú hybridy a elektromobily. Z alternatívnych palív sú v podstate najmladšie a ľudia k nim nachádzajú cestu celkom pomaly. V porovnaní s prvým polrokom vlaňajšieho roka ich predaje za prvých šesť mesiacov vzrástli dvojnásobne, aj keď sa jedná stále o malé čísla. „U hybridov zaznamenávame každoročne ľahký nárast v predajoch, čisté elektromobily sú v našich autocentrách stále skôr raritná záležitosť. Vo všeobecnosti platí, že pri každej novej technológii chvíľu trvá, než jej zákazníci začnú dôverovať. Rovnaké to je aj v tomto prípade. Dôležitým zlomom by mohol byť začiatok predaja elektrických vozidiel od Škodovky. Ten má začať v budúcom roku s modelom Citigo, ktorý bude nasledovať plug-in hybrid Superb a čoskoro po ňom aj nové plne elektrické SUV. Škoda sa na našich predajoch podieľa dlhodobo zhruba tretinou a bude preto isto hlavným hýbateľom zmien. Na tento vývoj sa pripravujeme už teraz – ako prví dealer v regióne sa špecializujeme na kúpu a predaj vozidiel s alternatívnymi pohonmi,“ dodáva Petr Vaněček.

 

 

Zlatá karta_logo AAA Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, ktorú vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu.

 

    




Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 52 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.