Škoda, Volkswagen a Toyota. U týchto troch značiek nájdete najviac modelov áut, ktoré po prvých piatich rokoch užívania najmenej strácajú na cene. Na opačnom konci tohto rebríčka sú modely značiek Citroën, Peugeot alebo Renault. V prípade ročných áut výrazne strácajú hodnotu „štýlovky“ typu Mini Cooper alebo Fiat 500. Vyplýva to z aktuálnych dát inovačného laboratória Aures Lab (patrí do skupiny AURES Holdings), ktoré dlhodobo monitoruje vývoj cien automobilov na slovenskom trhu.
Štandardom u päťročných malých vozidiel je dnes klimatizácia a airbagy, výhodu majú autá s tempomatom či Bluetooth. Drahá príplatková výbava ale cenu jazdeného auta príliš nezvýši. Pokiaľ ste si pred piatimi rokmi objednali novú Fabiu s príplatkovou výbavou za zhruba 4 000 eur, dnes už ich späť určite nezískate. „Jediné, za čo sa z dnešného pohľadu vyplatilo v roku 2014 u trojkovej Fabie priplatiť, bol MirrorLink. Zrkadlenie telefónu na obrazovke v aute sa vtedy mohlo javiť ako rozmar fajnšmekrov nových technológií, dnes je to ale úplne bežné a veľmi žiadané. A práve Fabia s autorádiom Bolero, ktoré ako jediné túto funkciu podporovalo, sa dnes predá aj o 500 eur drahšie, než výbava s bežným rádiom. To je väčší rozdiel, než za koľko sa za Bolero priplácalo v prípade nového auta,“ popisuje jednu zo zaujímavostí Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória Aures Lab, ktoré patrí spoločne so sieťou autocentier AAA AUTO do skupiny AURES Holdings.
Z analyzovaných dát ďalej vyplynulo, že v kategórii malých automobilov si po prvých piatich rokoch užívania najhoršie drží cenu Hyundai i20, Kia Rio a Peugeot 208. Majitelia týchto modelov pri predaji stratili v relatívnych číslach najviac. Zaujímavý je tiež vývoj cien ročných áut. Po prvom roku alebo približne 20 tisícoch najazdených kilometrov najrýchlejšie strácajú hodnotu štýlové autá, ako sú napríklad Fiat 500, Citroën DS3 či Mini Cooper.
• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Fiat 500, DS3, Mini
• 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Suzuki Swift, Dacia Sandero, Toyota Yaris
• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Hyundai i20, Kia Rio, Peugeot 208
• 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Toyota Yaris
• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Hyundai i40, Peugeot 508, Opel Insignia
• 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Dacia Lodgy, Volkswagen Golf, Škoda Octavia
• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Citroen C4 Picasso, Renault Megane Combi, Chevrolet Orlando
• 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Škoda Octavia, Volkswagen Passat, Toyota Verso
• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Nissan X-Trail, Ford Kuga, Mitsubishi ASX
• 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Dacia Duster, Škoda Kodiaq, Toyota C-HR
• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Chevrolet Captiva, Mazda CX-7, Jeep Compass
• 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Dacia Duster, Škoda Yeti, Volkswagen Tiguan