Slováci sa naučili nakupovať ojazdené autá online, v tretej vlne pandémie si kúpili v AAA AUTO takmer 2 500 vozidiel

Za posledný rok tak najväčší predajca ojazdených automobilov už v Českej republike a na Slovensku predal online takmer 16 000 áut. Najväčší záujem je o vozidlá Škoda Octavia, kombi a benzínové varianty

Dnes je to rok, čo sa prvýkrát uzatvorili predajne ojazdených vozidiel z dôvodu protipandemických opatrení. Predajcovia museli urýchlene nájsť nový spôsob predaja a zákazníci sa učili nakupovať online. Ešte pred rokom nepredstaviteľná kúpa vozidla cez internet je dnes už rutinou. Zatiaľ, čo počas prvej vlny pandémie predalo AAA AUTO na Slovensku necelých 500 áut, v druhej to bolo už vyše 1 000 a v terajšej tretej takmer 2 500. Najväčší záujem je o model Škoda Octavia, autá s väčším batožinovým priestorom a benzínové varianty vozidiel.

„Keď sa naše pobočky prvýkrát pred rokom uzavreli a my sme prakticky zo dňa na deň spustili online predaj, nečakali sme, že sa tak rýchlo udomácni a ľudia ho príjmu ako bežný spôsob nákupu. Hoci predaje nie sú zďaleka na takej úrovni, ako by tomu bolo za bežnej situácie, predávame už sto automobilov denne. Tento rok sme tak na Slovensku už na 64 % minuloročných predajov pred lockdownom. V Českej republike to je dokonca 76 %," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO. Celkovo sa v rámci skupiny predalo cez internet v Českej republike a na Slovensku už takmer 16 000 automobilov.

 

Posledný rok priniesol veľa zmien. Nielen to, že sa ľudia museli za uplynulé obdobie naučiť kupovať automobily online, ale zmenili sa aj ich preferencie pri výbere. Slováci vyhľadávajú prevažne väčšie autá, preto varianty kombi, SUV alebo MPV tvoria v AAA AUTO nadpolovičnú väčšinu predajov. "Karoséria kombi a SUV sa stala už v minulom roku vďaka potrebe väčšieho batožinového priestoru častejšou voľbou našich zákazníkov. Hatchbacky sa s 30 % síce ešte držia na prvej priečke, ale ich popularita výrazne klesá. Očakávame, že kombi a SUV ich v priebehu roka dobehnú. Už teraz si verziu kombi vyberá štvrtina zákazníkov, ďalšia štvrtina SUV," vysvetlila Karolína Topolová. Štvrtina zákazníkov si kupuje cez internet vozidlá s automatickou prevodovkou, čo je o 4 % viac, ako vlani v čase, keď boli ešte pobočky otvorené. Rastie záujem aj o autá s náhonom na všetky štyri kolesá a komfortné prvky výbavy, ako je systém pre automatické zastavenie pred prekážkou alebo handsfree pripojenie.




Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 49 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.