Stále častejším štandardom sú pre zákazníkov aj hmlovky
Oproti roku 2016 vlani výrazne vzrástol záujem o vozidlá SUV, a to nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike, Maďarsku a Poľsku. Značne vyššej obľube sa tešia automobily s pohonom všetkých štyroch kolies, rovnako tak vozidlá s automatickou prevodovkou. Rastie tiež záujem o tempomat a hmlovky. Tieto výsledky vyplynuli z pravidelnej analýzy predajov medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO, ktorá pôsobí vo všetkých vyššie spomenutých krajinách.
Počet ponúkaných vozidiel inzerovaných na trhu jazdeniek na Slovensku medziročne narástol z 558 000 vozidiel v roku 2016 na vlaňajších 588 000. Ešte väčším tempom potom rástol aj záujem kupujúcich o automobily, čo potvrdzuje aj najväčší predajca jazdeniek u nás. „Predaje automobilov v našich autocentrách v minulom roku na Slovensku medziročne vzrástli a najväčším tempom rastie záujem o SUV-čka. Ten v roku 2017 vzrástol v porovnaní s rokom 2016 o 43 %,“ uviedla generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová. Polepšili si aj kombíky a hatchbacky. Naopak klesol záujem o pick-upy.
Predaje vozidiel s pohonom 4x4 zaznamenali v sieti AAA AUTO na Slovensku medziročný nárast o 22 %. U našich českých susedov to bolo o 18,7 %, nárast v Poľsku bol dokonca až o 56,7 %. „Vďaka dobrej ekonomickej situácii si ľudia nielen u nás, ale aj v ostatných krajinách, kde naša spoločnosť pôsobí, môžu dovoliť nákup vozidla s vyšším stupňom výbavy, kam vozidlá SUV spravidla skoro vždy patria,“ podotkla Karolína Topolová. Rastúci záujem je vo všetkých štyroch krajinách Vyšehradskej štvorky aj o vozidlá s automatickou prevodovkou. Na Slovensku činil nárast predajov týchto vozidiel 48,5 %. České pobočky zaznamenali medziročné zvýšenie o 18 % a poľské až o rekordných 61 %.
Takmer tri štvrtiny zákazníkov (72 %) tvorili muži. V porovnaní s rokom 2016 vzrástol ich počet o 13 %. O niečo väčší záujem o jazdenky bol aj u nežnejšieho pohlavia. Automobil si vlani prišlo do siete AAA AUTO na Slovensku vybrať o 10,7 % žien viac ako v roku 2016. Najčastejšie si odviezli vozidlo zákazníci vo vekovej kategórii 35-44 rokov. Tí tvorili 26 % z celkového počtu. Druhými najčastejšími zákazníkmi boli ľudia vo veku 25-34, ktorých bolo 21 %.
Vzrástol tiež záujem o vozidlá, ktoré sú vybavené tempomatom (zariadenie slúžiace na udržiavanie nastavenej rýchlosti vozidla). Oproti roku 2016 ich vlani sieť AAA AUTO na Slovensku predala o 35 % viac. Približne každé druhé auto (54,2 %) predané v roku 2017 bolo vybavené týmto zariadením. Stále častejším štandardom vo výbave sú pre zákazníkov aj hmlovky. V minulom roku si automobil s týmto prvkom výbavy odviezlo celkom 77,4 % zákazníkov, čo je nárast o 20,4 % oproti roku pred tým.
Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |