Poľky a Maďarky praktické využitie vozidla toľko neriešia, najdôležitejšia je pre ne nízka cena. Naopak Češky v dobe pandémie do veľkých áut investujú viac, vydržia im dlhšie
Bratislava 7. mája 2020 – Táto jar je pre rôzne obmedzenia iná, ako sme boli zvyknutí po iné roky. Ovplyvňuje to aj nákupné správanie sa ľudí. Slovenské a české maminky, ktoré majú v nedeľu sviatok - Deň matiek, sú zväčša veľmi praktické a v tomto období si ešte viac vyberajú priestranné a bezpečné autá. Naopak, poľské a maďarské mamičky komfort toľko neriešia a túto jar ich záujem o priestranné vozidlá naopak klesol. Viac než polovica Sloveniek a Češiek do automobilu investuje minimálne 8 000 eur. Poľky a Maďarky sú v porovnaní s nimi šetrnejšie. Vyplýva to z predajnej analýzy najväčšieho predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO.
Slovenské matky majú v posledných mesiacoch ešte viac práce s deťmi a z mnohých sa stali zo dňa na deň aj učiteľky. Rodiny sú viac doma a mnohé z nich riešia, do čoho investovať svoje financie. „Počet zákazníkov v dôsledku núdzového stavu a pandémie logicky poklesol. Zaujímavé ale je, že Češky sa neboja aj počas krízy na trhu investovať do automobilu viac než Slovenky, ktoré naopak vždy míňali najviac z krajín Vyšehradskej štvorky. Výber auta nepodceňujú a je pre ne dôležité, aby im vozidlo vydržalo dlho. Preto si radšej priplatia za mladšie a priestrannejšie auto. Potom ho majú dlhšie a vo výsledku ušetria aj rodinné financie, pretože automobil nemusia tak často meniť,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO. Slovenky a Češky míňajú za väčšie vozidlá typu SUV, MPV a kombi väčšinou viac ako 8 000 eur. České šoférky v porovnaní s minuloročnou jarou investujú do áut viac. Slovensky ale výrazne menej, pričom ešte šetrnejšie sú Poľky a Maďarky.
V medziročnom porovnaní sa zmenili preferencie Sloveniek pri výbere jazdených vozidiel. Počet zakúpených veľkopriestorových áut s dieselovým pohonom narástol na 68 %, výrazne stúpol aj záujem o parkovacieho asistenta, no na druhej strane menej áut malo automatickú prevodovku. Bezpečnostné prvky ako ABS, ISOFIX alebo airbagy sú úplným štandardom. Najobľúbenejšou značkou aj v tejto kategórii áut zostáva Škoda, nasledovaná Volkswagenom a Hyundaiom. Rovnako sú na tom aj Češky. V prípade Poliek je najobľúbenejší Opel a Maďarky zase naviac obľubujú Suzuki.
Najpredávanejšie značky kombi, SUV a MPV u slovenských žien v sieti autocentier AAA AUTO
|
Slovensko |
Česká republika |
Poľsko |
Maďarsko |
1. |
Škoda |
Škoda |
Opel |
Suzuki |
2. |
VW |
VW |
VW |
Nissan |
3. |
Hyundai |
Ford |
Renault |
Opel |
4. |
Ford |
Renault |
Nissan |
Peugeot |
5. |
Renault |
Peugeot |
Ford |
Ford |