Rodiny s deťmi stále viac dbajú na bezpečnosť a spoľahlivosť ojazdeného automobilu. Do vozidla sú ochotné investovať viac ako pred štyrmi rokmi, ale na druhej strane chcú ušetriť na jeho každodennej prevádzke. Preto sa až v 70 % zaujímajú o naftový pohon. Priemerná cena automobilov combi, MPV a SUV, ktoré si najčastejšie vyberajú práve rodiny s deťmi, za prvé štyri mesiace tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2014 narástla o 1 100 eur. Ukazujú to štatistiky predajov siete autocentier AAA AUTO.
Bezpečnosť na cestách je hlavnou témou posledných rokov aj na Slovensku a nie je teda prekvapením, že rodiny s malými deťmi pri výbere svojho vozidla riešia práve bezpečnosť, no zároveň aj pohodlie, spoľahlivosť a veľkosť batožinového priestoru. „Okrem rastúcej ceny to dokladá aj voľba karosérií. Preto si tiež najčastejšie vyberajú priestrannejšie a odolnejšie vozidlá typu kombi, MPV či SUV. Z nich najmarkantnejšie rastie záujem o obľúbené SUV-čka. Za posledné 4 roky vzrástol takmer dva a pol násobne. Čím viac hľadajú vo vozidlách tzv. ISOFIX na uchytenie detských sedačiek, ktorý bol vyvinutý výrobcami automobilov pre zvýšenie bezpečnosti, a ide ruka v ruke so zvýšeným dopytom po kvalitných autosedačkách. Zároveň pomaly rastie aj záujem o automatické prevodovky, ktoré umožňujú vodičom sústrediť sa viac na cestu a riadenie,“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová. „Brať väčší ohľad na bezpečnosť a investovať tak viac finančných prostriedkov do automobilov umožňuje rodinám aktuálna priaznivá ekonomická situácia a široké spektrum úverov, z ktorých si môžu vyberať. Ušetriť sa však snažia na prevádzkových nákladoch za automobil. Stále si v drvivej väčšine – až v 70 %, zvolia naftové motory, ktoré považujú za ekonomicky výhodnejšie,“ dodáva Topolová.
Medzi najpredávanejšie rodinné vozidlá v tomto roku patria modely značiek Škoda, Volkswagen a Ford. Z modelov vedú Octavie, Fabie combi a Volkswageny Passat. Čo sa týka značiek a modelov, vkus zákazníkov sa za posledné štyri roky veľmi nezmenil. Prvé tri priečky sú stále rovnaké. Naopak výraznejšie zmeny nastali na nižších pozíciách. Viac ako dvojnásobne vzrástol záujem o Kiu Sportage, dokonca až štvornásobne o Daciu Duster. Naopak záujem klesol napríklad o Ford Focus, Ford C-max alebo Renault Megane. V prípade karosérií, ktoré si najčastejšie kupujú rodiny s deťmi, stále vedie šedá farba nasledovaná čiernou.
Najpredávanejšie rodinné jazdenky (combi, SUV a MPV) za prvé štyri mesiace 2014 a 2018
2014
|
2018
|
|
1.
|
Škoda Octavia
|
Škoda Octavia
|
2.
|
Škoda Fabia
|
Škoda Fabia
|
3.
|
VW Passat
|
VW Passat
|
4.
|
Ford Focus
|
Kia Sportage
|
5.
|
Ford Mondeo
|
Dacia Duster
|
6.
|
VW Golf
|
Škoda Superb
|
7.
|
Ford Focus C-Max
|
Hyundai ix35
|
8.
|
Opel Astra
|
Ford Focus
|
9.
|
Opel Zafira
|
Nissan Qashqai
|
10.
|
Renault Megan
|
Opel Astra
|
Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, na Slovensku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |