V jazdenkách nechýbajú ani moderné technológie – tempomatom bola vybavená viac ako polovica vozidiel kúpených slovenskými seniormi
Už je to nejaký čas, čo slovenskí a českí seniori objavili výhody SUV-čiek, od tej doby u nich popularita tohto typu karosérie neustále rastie. V prvom polroku tohto roka dokonca pozorujeme prepad záujmu o najpredávanejšie prevedenie hatchback v prospech tretinového rastu popularity SUV v prípade jazdených vozidiel. Seniori jednoducho objavili čaro vyššieho posedu a mohutnejšieho prevedenia. Ak by ste čakali, že staršia veková skupina kupuje autá v základných výbavách, mýlite sa. Starší ľudia sa zaujímajú o jazdenky vybavené modernými technológiami, medzi ktorými nechýbajú parkovacie kamery či navigácie. S tým súvisí aj ich ochota do jazdeniek viac investovať. Tieto zistenia vyplývajú z predajných štatistík siete autocentier AAA AUTO.
Belasé vlasy a mohutné SUV, to je pohľad, ktorý vídame na našich cestách a aj v susednej Českej republike stále častejšie. Za prvý polrok 2018 si tento typ jazdenky odviezlo z predajnej plochy o tretinu viac seniorov ako v minulom roku. Rastie tiež záujem o MPV-čka, naopak o klasické hatchbacky a kombíky táto veková skupina záujem stráca. „Dôvodom je pohodlie. Seniori zistili, že nástup a výstup z SUV je ďaleko pohodlnejší ako z nízkeho hatchbacku alebo kombíka. SUV svojou veľkosťou zároveň vyvolávajú pocit bezpečia a poskytujú lepší výhľad, ktorý hlavne starší vodiči ocenia, pretože už veľa z nich nemá tak rýchle reflexy ako mladší motoristi,“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
Seniori sú zároveň aj výrazne modernejší ako v minulosti. Neboja sa moderných technológií. Nekupujú si žiadne „holé“ autá v základnej výbave. „Slovenskí seniori sa nechcú zdržiavať hľadaním miest v mape a preto radšej volia vozidlá vybavené navigáciou. Oproti minulému roku vzrástol ich záujem o autá s navigáciou takmer o polovicu. Naopak, Česi sú ďaleko viac pohodlní a využívajú parkovacie kamery, ktoré si často nechávajú aj doinštalovať. Kým záujem českých seniorov o tento doplnok vzrástol o dve tretiny, u slovenských to bolo len o tretinu. Slovenskí motoristi uprednostňujú skôr parkovacích asistentov, záujem o ne vzrástol o pätinu. Už takmer štandardom pri jazdenkách, ktoré si motoristi tejto vekovej skupiny kupujú, je tempomat. Mala ho takmer polovica áut kúpených českými seniormi a viac ako polovica áut kúpených slovenskými seniormi,“ doplnila Karolína Topolová.
TOP 5 najkupovanejších modelov SUV seniormi na Slovensku a v Českej republike
|
Prvý polrok 2017 SR
|
Prvý polrok 2018 SR
|
|
|
Prvý polrok 2017 ČR
|
Prvý polrok 2018 ČR
|
1.
|
Kia Sportage
|
Kia Sportage
|
|
1.
|
Škoda Yeti
|
Škoda Yeti
|
2.
|
Nissan Qashqai
|
Hyundai ix35
|
|
2.
|
Kia Sportage
|
Dacia Duster
|
3.
|
Dacia Duster
|
Dacia Duster
|
|
3.
|
Hyundai ix35
|
Kia Sportage
|
4.
|
VW Tiguan
|
Nissan Qashqai
|
|
4.
|
Dacia Duster
|
Hyundai ix35
|
5.
|
Škoda Yeti
|
Škoda Yeti
|
|
5.
|
Nissan Qashqai
|
Nissan Qashqai
|
Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, ktorú vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel s tržbami cez 560 mil. eur, a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |