Mobilný výkup prvýkrát ponúkla medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO v Českej republike už v roku 1999. Od tej doby sa služba výkupu automobilov v teréne, teda mimo pobočky, rozrástla do všetkých krajín, kde sieť autocentier pôsobí, a to vrátane Slovenska. Minulý rok túto službu na Slovensku využilo viac ako tri tisíc zákazníkov, od roku 2010 ich bolo už vyše 20 tisíc.
V súčasnej dobe pracuje v teréne v priemere 9 špecialistov, ktorí týždenne vykúpia až 90 áut. „Zákazníci pozitívne hodnotia možnosť, kedy si nezáväzne objednajú výkupcu domov či do práce. Výkupca príde, auto v priebehu niekoľkých minúť ocení, a ak zákazník s cenou súhlasí, rovno sa vyriešia nevyhnutné dokumenty aj vyplatenie zmluvnej sumy, a to v hotovosti, vkladom na účet či prevodom,“ hovorí vedúci mobilného výkupu medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Zdeněk Batěk. Zákazníci tak ušetria veľa času spojeného s cestou na pobočku a nazad.
Výkup sa zameriava predovšetkým na vozidlá s nižším nájazdom kilometrov a doloženou históriou. Najtypickejším vozidlom, ktoré mobilný výkupca kúpi, je Škoda Fabia, nasledovaná Renaultom Clio a Kiou Ceed. Od roku 2010 takto AAA AUTO na Slovensku vykúpilo vyše 20 000 áut. Najdrahším vykúpeným autom bolo BMW X6 za 52 000 eur.
Na Slovensku tvoria 70 % zákazníkov mobilného výkupu firmy, ale každým rokom rastie i záujem súkromných osôb, ktoré oceňujú časovú nenáročnosť obchodu. Službu často využívajú firmy, ktoré chcú predať väčší počet áut a nemusia tak s každým vozidlom jazdiť na pobočku. Záujem majú tiež vysoko postavení manažéri či ľudia zo vzdialenejších kútov krajiny, ale napríklad aj mamičky na materskej dovolenke. „Realizujeme i predaj vozidla na protiúčet v mieste bydliska klienta. Zákazník si vyberie automobil z našej ponuky, my mu ho dovezieme až domov a následne mu novšie vozidlo predáme a staré vykúpime bez nutnosti navštíviť našu pobočku,“ doplnil Batěk. Mobilný výkup medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO postupne spustila vo všetkých štyroch krajinách, kde pôsobí, teda okrem Slovenska aj v Českej republike, Maďarsku a Poľsku. V týchto všetkých krajinách vlani prezreli mobilní výkupcovia u zákazníkov takmer 38 000 áut. U nás a v Českej republike je najvykupovanejšou značkou Škoda, v Poľsku Suzuki a v Maďarsku Opel.
Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |