U ostatných značiek je vernosť skôr výnimkou
Každý piaty Slovák si kúpi svoje ďalšie vozidlo tej istej značky, ako mal aj pred tým. Priemerná vernosť značke sa v slovenských autocentrách AAA AUTO vlani pohybovala nad úrovňou 20 %. Zo všetkých štyroch krajín, kde sieť pôsobí, sú najvernejší svojej značke Česi. Naopak najmenej motoristov, ktorí si kúpili tú istú značku auta, akú predávali, je v Poľsku. Rovnakú značku vozidla si tu zaobstaralo iba 14 % zákazníkov.
Na Slovensku je dlhodobo najžiadanejšou značkou medzi jazdenkami Škoda zo susednej Českej republiky. Každý tretí zákazník, ktorý prišiel do autocentier AAA AUTO so škodovkou, si zaobstaral opäť vozidlo tejto značky. „Škodovka má u slovenských zákazníkov, rovnako ako aj u českých, v podstate neotrasiteľnú pozíciu. Ľudia ju vnímajú ako kvalitnú a rokmi preverenú značku a pri kupe novšieho vozila sú veľmi konzervatívni,“ hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO.
Škodovka vedie štatistiky aj v Českej republike. Tam si vozidlá domácej výroby opätovne kúpi takmer každý druhý zákazník. V Poľsku už ale majú preferencie odlišné. Škoda je až na štvrtom mieste, prvú pozíciu si drží Volkswagen. V Maďarsku sú ľudia najvernejší značke Suzuki, ktorá ako jediná prekonala vernostnú hranicu 30 %.
Na opačnom konci rebríčka sa objavujú značky Seat, Hyundai a Fiat. Na Slovensku si tieto tri značky znova vybralo menej ako 10 % zákazníkov. „V podstate rovnaké výsledky, okrem značky Hyundai, sme zaznamenali aj v Českej republike. V Maďarsku desaťpercentnú hranicu neprekročili štyri značky a v Poľsku dokonca šesť značiek. V oboch prípadoch sa jednalo o autá francúzskej a ázijskej proveniencie,“ dopĺňa Vaněček.
TOP 5 značiek na Slovensku v porovnaní s krajinami Vyšehradskej štvorky
SK
|
CZ
|
HU
|
PL
|
|
Škoda
|
34,00 %
|
46,70 %
|
23,30 %
|
18,70 %
|
VW
|
27,60 %
|
32,70 %
|
27,70 %
|
24,50 %
|
Ford
|
21,10 %
|
25,30 %
|
26,20 %
|
12,40 %
|
Audi
|
20,00 %
|
16,00 %
|
17,10 %
|
14,3 %
|
BMW
|
19,60 %
|
22,90 %
|
22,2 %
|
19,4 %
|
Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |