Záujem starších ľudí o SUV sa takmer zdvojnásobil, rastie aj dopyt po MPV a combi
V porovnaní s prvými siedmymi mesiacmi roku 2016 kupovali seniori tento rok stále viac jazdených áut s modernými technológiami, ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť ich jazdy. „U starších ľudí vzrástol záujem o automobily vybavené napríklad tempomatom, palubným počítačom, ESP, parkovacími senzormi, asistentom rozjazdu do kopca či xenónmi, ktoré im umožňujú sa lepšie orientovať v šere a tme. Je pozitívne, že si aj ľudia vo vyššom veku pomaly začínajú kupovať autá, ktoré sú schopné im určitým spôsobom pomôcť pri jazde,“ komentuje záujem seniorov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. A ďalej dodáva: „Pomalý nárast zaznamenávame aj v prípade automatickej prevodovky, ktorá odbúrava nutnosť sústrediť sa na radenie a seniorom umožňuje venovať sa viac premávke ako samotnému autu.“
Na cestách sa zároveň začína objavovať viac starších ľudí sediacich za volantom veľkého SUV či MPV. Oproti minulému roku sa ich záujem o SUV autá takmer zdvojnásobil. Na popularite získali aj MPV-čka, ktorých predaje vzrástli o 51 %. „SUV-čka a MPV-čka skôr narodení volia aj z dôvodu pohodlnejšieho nastupovania a vystupovania či lepšieho výhľadu. Vďaka rôznym technológiám sú autá aj lepšie ovládateľné, takže sa už prestávajú báť ich veľkosti,“ objasňuje Topolová.
Najobľúbenejšou značkou naďalej zostáva Škoda so svojím modelom Fabia, ktorú volí 10 % seniorov a Octavia, ktorú si zaobstaralo 6 %. Rastúcu obľubu SUV-čiek možno vidieť na treťom najpredávanejšom modele, ktorým je Suzuki SX4. Do prvej desiatky sa dostali aj Dacia Duster, Volkswagen Touran či Nissan Qashqai.
1
|
Škoda Fabia
|
2
|
Škoda Octavia
|
3
|
Suzuki SX4
|
4
|
Opel Astra
|
5
|
Volkswagen Passat
|
6
|
Citroen C3
|
7
|
Dacia Duster
|
8
|
Peugeot 206
|
9
|
Volkswagen Touran
|
10
|
Nissan Qashqai
|
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 25 rokov. Prevádzkuje sieť viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Počas svojej existencie už obslúžila vyše 1,9 mil. zákazníkov. Skupina predá ročne takmer 70 000 vozidiel a je tak najväčším predajcom ojazdených áut v strednej a východnej Európe. Predáva tiž zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna, pod ktorú sústredila ponuku "zánovných" automobilov. Verejnosť zvolila spoločnosť už druhý krát najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu. |