Veľká noc je aj o farbách, väčšina ojazdených áut má len jednu zo štyroch

Veľká noc je spojená aj s pestrosťou farieb. To sa ale o autách povedať nedá. Farby väčšiny vozidiel sa stali monochromatickými. Podľa údajov skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO a Mototechna, má 67 % predaných ojazdených vozidiel štyri základné farby: bielu, čiernu, šedú a striebornú. Záujem o pestrejšie farby počas 30 rokov existencie siete AAA AUTO klesá. Napríklad zelenú si vyberá už len 1,9 % zákazníkov a často ide o tlmený tmavý odtieň. Žltú, oranžovú alebo ružovú si nezvolí ani 1 % ľudí.

Väčšina ojazdených áut má podľa údajov spoločnosti AURES Holdings menej nápadné farby karosérie. Dáta z posledných rokov ukazujú narastajúci záujem Slovákov o rôzne odtiene šedej (29,7 %), bielej (21,3 %) a čiernej (16 %). Z výraznejších farieb si zákazníci AAA AUTO kupujú v zásade len modrú (12,1 %) alebo červenú (9,9 %).

Tento trend potvrdzujú aj dáta spoločnosti BASF, ktorá sa okrem iného zaoberá aj lakmi áut. Štúdia ukázala, že 39 % automobilov na svete je bielej farby. Farby čierna, šedá a strieborná spolu tvoria ďalších 39 %. To znamená, že takmer 8 z 10 všetkých vozidiel je lakovaných achromatickými lakmi, teda bielou, čiernou a všetkými odtieňmi šedej. Najobľúbenejšou chromatickou farbou je podľa tohto prieskumu modrá, ktorú na svetových cestách stretnete 9 %. Červeným autom jazdí 7 % ľudí.

„Skoro všetky autá v dnešnej dobe vyzerajú rovnako. Väčší dôraz než na farby je kladený na znižovanie spotreby paliva a neustále rastúci zoznam bezpečnostných prvkov a technológií. Jednotné sa tak stali aj farby áut. Výrobcovia automobilov sa vyhýbajú riziku a predávajú práve najobľúbenejšie achromatické farby, čím obmedzujú celkovú ponuku neobvyklých odtieňov. Zákazníci pestrosť farieb ani nevyhľadávajú, pretože tušia, že výrazná farba pri novom vozidle môže znížiť jeho hodnotu na sekundárnom trhu,“ uviedol prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings Petr Vaněček. Na druhej strane ale dnešné farby automobilov nie sú len biele, šedé alebo čierne, ako to ukazujú štatistiky. „Lak na vozidle je často ozvláštnený pridaním efektov, ako sú kovové vločky, kúsky skla alebo sľuda. Farebné tóny sa tiež menia. Pridaním bledo modrého odtieňa k bielej vznikne futuristický vzhľad, trocha žltkastej bielej znamená luxus,“ doplnil Petr Vaněček.




Vážime si vášho
súkromie

Súbory cookie sa používajú na ukladanie vašich nastavení a preferencií, analýzu prevádzky na našich stránkach, zabezpečenie funkcií sociálnych médií a personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok zdieľame aj s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. Udeľujete svoj súhlas spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s. Viac informácií nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 52 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.