Za posledných päť rokov sa záujem žien o jazdené SUV viac ako zdvojnásobil

Vlani si slovenské motoristky kúpili jazdenku v priemere za 6 730 eur

 Ženy stále častejšie vyhľadávajú pohodlné šoférovanie a bezpečnejšie autá. Pri nákupe jazdenky sa čoraz viac zameriavajú na SUV-čka a na automatickú prevodovku, ktorá zjednodušuje šoférovanie a umožňuje im venovať väčšiu pozornosť cestnej premávke. Za posledných päť rokov sa ich záujem o jazdené vozidlá s automatickou prevodovkou takmer zdvojnásobil, ešte výraznejšie vzrástol záujem o autá SUV - takmer 2,5-krát. Podobne sa menia aj preferencie českých a poľských motoristiek. Vyplynulo to z dát spoločnosti AAA AUTO.
 

Slovenské motoristky míňajú za jazdené automobily z roka  na rok viac finančných prostriedkov. Kým ešte v roku 2013 dali v priemere za jazdenku 5 900 eur, v minulom roku investovali o 830 eur viac. Z krajín Vyšehradskej štvorky, sú tak na druhom mieste. Najviac sú za jazdené autá ochotné zaplatiť  Češky, v minulom roku to bolo  v priemere 7 000 eur, a najmenej Maďarky - 5 200 eur. „S ohľadom na vyššiu bezpečnosť a komfort sú vodičky ochotné  investovať do jazdenky viac finančných prostriedkov. Prichádzajú stále viac na chuť vozidlám s automatom a SUV-čkam, ktorých sa už vďaka moderným technológiám neobávajú. Ich najčastejšou voľbou však aj naďalej ostávajú hatchbacky a kombíky. Novinkou oproti minulému roku je nárast obľuby Volkswagentu Passat ako zástupcu luxusnejších automobilov, kedy z ôsmeho miesta poskočil na tretie v TOP 10 predávaných modeloch Slovenkám. Podobný trend vidíme aj v Českej republike. Naopak v ostatných krajinách Vyšehradskej štvorky ženy uprednostňujú pred luxusnými modelmi bežné automobily ako je Ford Focus, Opel Astra či Suzuki Swift,“ vysvetľuje preferencie vodičiek generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.

 

Trendu značky Škoda podliehajú ženy rovnako ako muži. Za posledných päť rokov je škodovka jednoznačne ich prvou voľbou. O druhú priečku v obľube žien sa behom piatich rokov priebežne delí Peugeot a Volkswagen. Z modelov stále vedie Fabia, na druhom mieste sa drží Octavia. Na treťom mieste sa strieda C3 od Citröenu, s Fordom Focus, Volkswagenom Golf a Passatom. České motoristky majú podobné preferencie, tiež u nich posledných päť rokov vedie Fabia, ktorú nasleduje Octavia. Inak tomu je v Poľsku a Maďarsku, kým v Poľsku posledné dva roky vedie Ford Focus, v Maďarsku sa strieda Opel Astra so Suzuki Swift.

 
TOP 10 modelov, ktoré si vyberali ženy v roku 2017
 
Slovensko

Česká republika

Poľsko
Maďarsko
1
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Ford Focus
Opel Astra
2
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Opel Astra
Suzuki Swift
3
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Toyota Yaris
Ford Focus
4
Citröen C3
Ford Focus
Škoda Fabia
Opel Corsa
5
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Renault Clio
Škoda Fabia
6
Ford Focus
Hyundai i30
Volkswagen Golf
Volkswagen Polo
7
Peugeot 206
Ford Mondeo
Opel Corsa
Ford Fiesta
8
Opel Astra
Renault Megane
Ford Fiesta
Renault Clio
9
Volkswagen Polo
Kia Ceed
Hyundai i30
Volkswagen Golf
10
Kia Ceed
Škoda Superb
Toyota Auris
Renault Megane
 
Motoristky už tradične uprednostňujú automobily na benzínový pohon, v minulom roku si ho volilo 58,7 %. Oproti Poľsku (24 %) a Českej republike (39 %) však o niečo viac  siahajú aj po naftovom motore (41 %). Od ich voľby ich neodradila ani aféra dieselgate. Práve naopak, za posledný rok sa znížil pomer medzi autami na benzín a na naftu. Autá  s alternatívnym pohonom  ženy vo Vyšehradskej štvorke až tak nevyhľadávajú. „Autá na alternatívne pohony sú pre ne neznámou a prípadným krokom do neistoty. Tradičné pohony vnímajú ako bezpečné a overené,“ komentuje situáciu Topolová.

 

Zlatá karta_logo AAA Sieť autocentier jazdených vozidiel AAA AUTO pôsobí na trhu už 26 rokov. Zahŕňa viac ako 40 pobočiek v Českej republike, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku. Je súčasťou skupiny AURES Holdings, ktorú vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners, na Slovnesku prevádzkuje pobočky spoločnosť Autocentrum AAA AUTO. Za dobu svojej existencie skupina obslúžila už vyše 2 mil. zákazníkov. V roku 2017 predala 75 400 vozidiel a je tak z hľadiska počtu zobchodovaných automobilov jedným z najväčších predajcov jazdených automobilov v strednej a východnej Európe. Ponúka tiež zánovné vozidlá pod obnovenou značkou Mototechna. Verejnosť zvolila spoločnosť najlepším predajcom ojazdených automobilov v ankete Autobazár roka 2016, v roku 2017 sa stala držiteľom prestížneho ocenenia Superbrands. Značky AAA AUTO a Mototechna sú oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu.

 

 

 
 



Vážime si vášho
súkromie

Aby pre vás bolo prezeranie našich stránok čo najpohodlnejšie, využívame súbory cookies. Cookies nám slúžia na zlepšovanie našich služieb a zároveň vám vďaka nim dokážeme lepšie ponúknuť obsah, ktorý pre vás môže byť zaujímavý a užitočný.

Spravovať cookies

Zásady ochrany osobných údajov

Tento web používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prehliadaní webom. Z týchto súborov cookie sú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webu.

Používame tiež súbory cookie tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a porozumieť tomu, ako tento web používate, na ukladanie užívateľských preferencií a poskytovanie obsahu a reklám, ktoré sú pre vás relevantné. Tieto súbory cookie budú vo vašom prehliadači uložené iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť odhlásiť sa z týchto súborov cookie. Ale odhlásenie niektorých z týchto súborov cookie môže mať vplyv na váš zážitok z prezerania. Ďalšie informácie nájdete v našich Zásadách používania súborov cookie.


Nutné Vždy aktívny

Nevyhnutné súbory cookie sú kľúčové pre základné funkcie webu a web bez nich nebude fungovať zamýšľaným spôsobom. Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné údaje.


Funkčné

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.


Analytické

Analytické súbory cookie sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webom. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitého opustenia, zdroji návštevnosti atď.


Marketingové

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručovanie návštevníkov prispôsobenými reklamami na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu účinnosti reklamnej kampane.



Zrušiť

Momentálne je online 48 odborníkov. Volajte denne 8:00 - 21:00 Zavolajte mi
Google hodnotenie   4,5
Najlepšie hodnotený
predajca ojazdených vozidiel
na Slovensku.

S priemerným hodnotením
zákazníkov všetkých našich
pobočiek 4,5 hviezdičky.